Jump to content

[MODEL] Simpele Toren maken


Big-Bear

Recommended Posts

Hey, in deze Tutorial leer ik je een makkelijke toren maken uit 1 box, d.m.v van Extrude en Inset, heel makkelijk, en het zijn een van de handigste functies van 3DS Max.

Oké laten we beginnen:

Maak een Simpele Box aan, maakt niet uit welke Parameters, maar het moet wel bijvoorbeel Width 10,0 en Length 10,0, dus dat het echt vierkant is en geen Rechthoek, neem ook een niet al te hoge box, denk aan een Height van 4,0 ;)

Zelf heb ik genomen:

Length: 50,0



Width: 50,0

Height: 4,0

Als je je Box hebt gemaakt, ga dan naar Modify --> Editble Polygon en kies bij Selection de Polygons, ga dan naar Inset, Inset je Box niet al te veel (zie plaatje):

tut2pic001ej4.png

Ga dan naar Extrude, en Extrude de Geinsette Polygon, zoals het plaatje hieronder:

tut2pic002zd4.jpg

Selecteer dan weer de bovenste Polygon, en ga dan naar Inset, dit maal Insetten we de polygon 3 keer, zie plaatje voor verder info:

tut2pic003la3.jpg

Oke, nu het laatste deel, we gaan de 2 geinsette Poly's beide Extruden, de 1 wat hoger als de andere. Eerst Extrude je de 2e ring:

tut2pic004oi9.jpg

Dan Extrude je de 3e ring, ditmaal wat hoger, zoals ik al had gezegd:

tut2pic005xb7.jpg

Je bent nu klaar, als het goed is heb je dit als eindresultaat:

tut2pic006ck5.jpg

Ik hoop dat je ervan hebt genoten, en weer wat heb begeleerd, verder wens ik je veel Suc6 ;)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 5 maanden later...

Hey Runescaper8,

3dsmax is een erg duur programma, dat je niet koopt om voor de lol te modden. Je kunt er natuurlijk op verschillende manieren illegaal aankomen, maar daar spreken wij niet over hier op het forum. Je kunt wel een gratis 30-dagen trial downloaden van de website van autodesk. Er zijn nog wat alternatieven, zoals bijvoorbeeld Gmax. Dit programma is bijna hetzelfde als 3dsmax, alleen heeft het wat functies minder. Daartegenover staat wel weer dat het helemaal gratis is!

Link to comment
Delen op andere websites

naar psp kan volgens mij niet

Correctie: Modden op de PSP gaat helemaal niet. Gewoon omdat er geen (goede werkende) Tools voor zijn. Jarno heeft de welbekende IMG Tool van spookie aangepast zodat hij ook de PSp IMG's support. Helaas werkt dit niet optimaal, de extenties lijken eerder hardcoded te zitten. Wat dus betekend dat er waarschijnlijk nooit gesupport zal worden. Ook al word de IMG onthult, moeten er nog TXD en DFF tools gemaakt worden. Tevens zijn de bestanden van de PSP en de PS2 versie veel anders. Je kan je toren dus beter voor San Andreas of een GTA voor de PC maken.

Vriendelijke groeten,

DaBeast :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

Is wel mogelijk hoor. De meeste dingen qua Vice City modding zijn onthult. Aleen een paar, niet erg heel belangrijke dingen. Ook het Hardcoded gedeelte is nog niet onthult (wat opzich normaal is omdat het hardcoded is). Models ingame zetten is altijd een van de eerste dingen die onthult werden in de 3D GTA series. Blastov heeft een tutorial gemaakt over models ingame zetten, die je hier kan vinden. Als je nog vragen hebt, mag je die gerust stellen, door in dit topic te vragen, of door me een PB te sturen.

Vriendelijke groeten,

DaBeast :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Hey J-star, welkom op het forum. Als je 3dsmax opstart, zie je aan de rechterkant van je scherm een stuk dat het ''commands pallet'' heet. Het heeft deze naam omdat je vanaf hier vrijwel het meeste bezig zult zijn met je model. Bovenin zie je verschillende icoontjes die voor tabbladen staan. Het eerste tabblad is het tabblad ''create'' (het pijltje). Klik hier eens op en je ziet verschillende ''standard primitives'' staan, oftewel simpele standaard objecten. De allereerste in het rijtje is box, klik daarop en sleep nu je box in je viewports (zoals bijvoorbeeld perspective). Nu heb je je box gemaakt. Je kunt de waardes wijzigen door naar het tabblad ''modify'' te gaan (het tweede tabblad van links). Hier kun je de waardes onder het kopje ''parameters'' veranderen, dit doe je op gevoel. Ben je tevreden en wil je nu veel meer opties krijgen om je box te editten? klik dan met je rechtermuisknop op je box in je viewport, en ga naar convert to ---> Editable polygon. Nu staan onder het tabblad ''modify'' veel meer opties die in de tutorial genoemt worden ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Heey Hartelijk bedankt voor je hulp ik ben een stuk verder gekomen :D

jij bent me vriend! :clown:

maar ik heb ff 1 vraag jij zei dat je meer dingen kunt doen nu bij Modifiers

maar ik kan niks doen?

er staat beige/witter letters waar je niet op kunt klikken?

Bewerkt: door J-star
Link to comment
Delen op andere websites

Selecteer een object (bijvoorbeeld een box) en klik er met je rechtermuisknop op. Nu staat in het rijtje ''convert to, editable polygon''. Als je dit gedaan hebt ga je (met nogsteeds je box geselecteerd) naar het tabblad modify, dat er zo uit ziet:

dingesui1.png

Het belangrijkste hiervan zijn die paar knoppen bovenaan, die staan namelijk voor het type selectie dat je gaat gebruiken. Van links naar rechts zijn het in het engels: vertex (hoekpunt), edge (rand), border, polygon, element. Klik maar eens zo'n knopje in, bijvoorbeeld vertex. Je ziet dan ineens allerlei puntjes op je object die je kunt selecteren. Ook meer knoppen lichten op. Verder kun je gewoon de tutorial volgen om te zien welke functies je moet gebruiken.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 6 maanden later...

jpg is een 2D afbeeldingsformaat en niet een 3D object-formaat. Om het model in bijvoorbeeld GTA te gebruiken moet je met Kam's scripts exporteren naar DFF aan de hand van het DFF_IO script. Om het object gewoon weer in 3dsmax te kunnen openen kun je het uiteraard ook gewoon als .max opslaan. Een afbeelding maken van je object kan met bijvoorbeeld de PrintScreen knop op je toetsenbord, die zich rechts van F12 bevindt. Deze kun je dan plakken in bijvoorbeeld paint, en dat kun je dan opslaan als .jpg.

Edit: ok laat ook maar, k weet ook eigenlijk veel te weinig van 3dsmax om hierop te antwoorden... -_-"

Bewerkt: door K.O.
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...