Jump to content

PSP vs Ps2


Zim

Recommended Posts

In dit topic behandel ik de beide voor en nadelen van deze 2 versie's.

Ik begin met de psp.

PSP:

Moest je alleen lcs willen, is het nogal geldverspilling. Speel je er ook andere games op, en zet je er muziek op maakt het al veel handiger. Ook is het feit dat je er cheatdevice kan opzetten erg handig. De multi-player is ook leuk om met je vriend uren speelplezier te beleven. Klein nadeel is nog altijd de besturing, en de graphics. Deze zijn niet optimaal, maar voor een handheld erg goed. En je kan ook VCS bij de relase kopen.

+Punten:

  • Cheatdevice
  • Multi-player
  • Goed voor een handheld
  • Moest je VCS bij release willen, is dit handig.
  • PSP ook handig voor andere games/muziek

-Punten:

  • Enkel LCS is geldverspilling.
  • 2.8 firmware heeft geen cheatdevice.
  • Besturing en graphics zijn t.o.v. ps2 versie niet zo goed.

De playstation 2 versie lijkt er qwa missies en textures, gebouwen e.d. erg hard op, maar toch zijn ver wat verschillen. Erg groot nadeel is dat er geen multi-player is. De playstation2 is wel handig, moest je geen psp willen kopen. Maar als je VCS bij de release wilt, kan je beter de psp hebben. De graphics en besturing zijn beter, al is dat wel logisch. En een redelijk nadeel is dat er geen cheatdevice is.

+Punten:

  • Geen geld voor psp? Dan is dit de oplossing mits je een playstation2 hebt.
  • Graphics en besturing beter.
  • Iets scherper qwa beeld.

-Punten:

  • Geen cheatdevice
  • Geen VCS bij release
  • Enkele bugs zijn nog niet opgelost.
  • Geen multi-player

Ik hoop dat jij nu kan kiezen welke versie je pakt, ik heb ze allebei en vind ze beide goed. :)

Bewerkt: door Zim
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb mijn psp eigenlijk alleen gekocht voor GTA LCS. :bonk: Maar je ziet, je hebt er heel wat voordeel mee. Zoals Multiplayer,... En nu GTA VCS op aankomst is, weet ik dat de psp helemaal geen geldverspilling is. En verder heb ik nog wel enkele psp spellen, maar die speel ik gewoon wat minder dan GTA LCS. ;) Maar ik vind dat je een héél mooi lijstje hebt gemaakt. :tu:

Bewerkt: door Svenie
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb mijn psp eigenlijk alleen gekocht voor GTA LCS. :bonk: Maar je ziet, je hebt er heel wat voordeel mee. Zoals Multiplayer,... En nu GTA VCS op aankomst is, weet ik dat de psp helemaal geen geldverspilling is. En verder heb ik nog wel enkele psp spellen, maar die speel ik gewoon wat minder dan GTA LCS. ;)

Ja, dat heb ik eigelijk ook. Maar de kans dat VCS stories ook op de ps2 uitkomt is reëel groot, dus nu zou ik het zeker afraden om een psp ervoor te kopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Mooi gedaan :klap:

Ik heb dus een goede beslising genomen, want ik koop anders de psp toch maar alleen voor de gta's :D

Maar ik vind het wel dom dat ik 1/2 jaar langer moet wachten op vcs zoals bij lcs!!!

Daarom denk ik er ook aan voor een psp aan te schaffen, maar ik vind de psp veel te duur!

gta-freak2 :cya:

EDIT: misschien kan je dit bij -punten van PS2 zetten: geen multiplayer.

Bewerkt: door gta-freak2
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb mijn psp eigenlijk alleen gekocht voor GTA LCS. :bonk: Maar je ziet, je hebt er heel wat voordeel mee. Zoals Multiplayer,... En nu GTA VCS op aankomst is, weet ik dat de psp helemaal geen geldverspilling is. En verder heb ik nog wel enkele psp spellen, maar die speel ik gewoon wat minder dan GTA LCS. ;) Maar ik vind dat je een héél mooi lijstje hebt gemaakt. :tu:

Ook ik heb de PSP speciaal gekocht voor GTA Liberty City Stories. Eind 2004 hoorde ik van een vriend op school dat er een draagbare PlayStation ging uitkomen, genaamd 'PSP'. Hij zei ook dat er speciaal voor de PSP een nieuwe GTA ging verschijnen: GTA Liberty City Stories. Toen wist ik meteen dat ik ze zou aanschaffen. Ik moest en zou die PSP hebben, met LCS erbij natuurlijk. Ik heb hem meteen bij de Europese release (1 september 2005) gekocht. Helaas was ik een beetje vergeten dat GTA Liberty City Stories pas in oktober ging uitkomen. Hij werd daarop nog eens een maand uitgesteld ook :-(.

Ik heb dus een game (Burnout Legends) gekocht om al een beetje te kunnen genieten van de kwaliteiten van de PSP. Ik stelde me voor dat ik GTA aan het spelen was terwijl ik Burnout speelde :schater:.

Nu heb ik er zeker geen spijt van dat ik de PSP aangeschaft heb. En ik ben nog blijer nu GTA Vice City Stories op komst is. Het gamesaanbod van de PSP begint zich stilletjes aan uit te breiden. Er zijn zelfs al enkele Platinum Titels die voor ongeveer €25 in de winkel liggen.

PS: Hoort dit niet beter thuis in het Consoles en Beurzen Forum?

Link to comment
Delen op andere websites

Sorry, maar ik ben het niet echt met dit lijstje eens. GTA: Liberty City Stories is totaal geen geldverspilling alleen voor de PSP, het is maar zoals je het bekijkt. Verder heeft Rockstar Games voor GTA: Vice City Stories aangekondigd, dat ze door GTA: Liberty City Stories nu goed weten wat de PSP met de UMD voor mogelijkheden biedt, en dus kunnen ze nu een game maken die qua onder andere graphics zeer gedetalieerd en realistisch is. Dus in feite zou je kunnen zeggen dat GTA: LCS maar een test-GTA was om uit te vinden wat voor mogelijkheden de PSP allemaal heeft, en daaruit wordt GTA: VCS geschapen. Het zal zich natuurlijk allemaal wel wijzen wanneer GTA: VCS uitkomt. Maar ik weet bijna zeker dat je GTA: Vice City Stories straks toch niet meer kan vergelijken met GTA: Liberty City Stories, zeker weet ik het natuurlijk niet, maar ik geloof goed dat we nog eens versteld gaan staan qua onder andere graphics van VCS t.ov. van GTA: LCS.

Verder vind ik de PSP een pracht van een apparaat, je hebt er zeer veel mogelijkheden op. Bovendien is het beeld haarscherp, ik vind dat enorm knap dat ze dat in zo'n klein apparaatje weten te proppen.

De PS2 is ook heel goed, maar ik vind de PS2 zéker niet beter dan de PSP.

Dus, dat je nu enkel GTA: LCS voor de PSP geldverspilling vind, dat vind ik dus niet kloppen. Ach ja, het is natuurlijk ieder zijn mening, maar ik vind dus niet dat de PSP slechter is dan de PS2. En bovendien vind ik het kleine schermpje, als je eenmaal bezig bent, net zo groot lijken als een normale TV of zelfs een beamer hoor. ;)

Bovendien zitten er hele mooie geluidseffecten bij, de oortelefoontjes zorgen er ook voor dat je geluid van achteren hoort, ik vind het toch zeer goed gedaan. Ik denk dus écht dat GTA: VCS die slechte meningen over de PSP doet vergeten. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb ze ook allebei, de beste vind ik de PSP versie. De Playstation versie heeft ook wel iets. Maar ik vind de PSP duidelijker overkomen.

Zim, ik heb een PS2, en ik heb speciaal voor LCS in de tijd een PSP gekocht. En daar heb ik geen spijt van. Je kan er alleen niet met gamen. Maar ook Muziek en Video's op afspelen. Dat is een Ipod, Playstation, DVD speler in-een. Bovendien kan je altijd je geheugen vergroten. Dus de PSP is meer zijn geld waart dan een PS2.

Link to comment
Delen op andere websites

Zeg nu zelf, als je al een playstation hebt, ga je dan nog 250 euro dokken voor een psp ?

Ik ben het wel met je eens, dat toen we nog niet wisten dat het voor de ps2 uitkwam dat je het kocht.

ikke wel... ik had de psp al lang voor dat LCS uitkwam.. daarom heb ik diverse games, en ik vind het totaal geen geldverspilling... wil je met de ps2 online willen moet je weer allemaal onzin kopen bij de psp is dat veel anders... gewoon linken aan je internet en klaar is kees.

Verder is de PSP overal mee tenemen, en met een ps2 gat dat moeilijker..

ook de spullen voor de psp is kleiner dus makkelijker mee te nemen,, vergeleken met de ps2

Hij mag dan wel duur kosten maar zo heeft de ps2 ook in het begin gekost,, toen ik hem kocht !!

Dan betaal ik liever iets meer dat ik dan meer kan : muziek foto´s enz.. Dan 100 euro te dokken en alleen een game console heb met iets betere kwaliteit....!!

Zo mijn mening staat er :puh::)

Link to comment
Delen op andere websites

Op een Playstation kan je ook DVD's kijken, muziek afspelen en natuurlijk gamen. :puh:

Zelf vind ik de PS2 versie wel beter, omdat het er beter uitziet en omdat het een betere besturing heeft.

Wat bedoelen jullie eigenlijk met een slechte besturing?

I.v.m. het Anlogstickje zeker? Daar zijn speciale stickjes voor die iets kleiner zijn als de Anlogstick van de PS2 :) .

Deze zijn gewoon op internet te koop en in de winkel.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...