Jump to content

EK Atletiek Göteborg


Jon-asses

Recommended Posts

Dit is het topic over het EK Atletiek in Göteborg. Het is eigenlijk bijna gedaan, maar ik was op kamp. En aangezien dat de andere members te lui waren voor een topic aan te maken . Doe ik het nu maar. :D

Ik zal met links werken zodat het een niet te lange post wordt.

logogoteborgka5.jpg

In totaal komen er in het Zweedse Göteborg 1370 deelnemers uit 48 landen aan de start.

Het hele wedstrijdschema kun je hier vinden.

Link naar de officiële site EK Atletiek 2006 Göteborg -> Klik !

Zo het is niet zoveel info, omdat ik eigenlijk er niet zoveel van weet.

Ik ben een Belg en daar ben ik dan ook terecht fier op! Want België pakt maar liefst 3 gouden medailles! Kim Gevaert pakt goud bij de vrouwen op de 100 m en de 200 m. En Tia Hellebaut pakt goud bij de vrouwen in de discipline hoogspringen. De Belgen schrijven hiermee geschiedenis!

Van de Nederlanders weet ik niet zoveel af, daar posten jullie je reactie maar van. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Logisch dat je niet veel van de Nederlanders weet, omdat het niet echt een succesvol EK was voor de Hollanders. :puh: Met alle respect voor de Nederlandse medaillewinaars (Ruckstuhl - zilver-> zevenkamp, Som - goud-> 800 meter en team mannen - brons-> Marathon).

We hadden meer medaillekansen (Smit - 4de -> kogelstoten, Kiplagat - 5de - 10.000 meter, Vroemen - voedselvergiftiging :@ enz....) maarja, zo is het nou eenmaal.

Gefeliciteerd België!!! :klap:

Link to comment
Delen op andere websites

Fantastisch wat Kim evaert en Tia Hellebaut laten zien hebben.

Gevaert's voorsprong op de 100 meter was echt wel groot, de 200m was dan weer veel spannender.

En Hellebaut, ongeveer een maand geleden springt ze een Belgisch record door over de magische 2m te gaan. En nu, op het EK gaat ze nogeens 3cm hoger! En dan nog wel van de eerste poging.

Echt heel knap.

De estaffetefinale was inderdaad jammer, maar ja....

België schittert nogeens op een groot tornooi, al een hele tijd geleden!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben geen Belg maar ik heb ook genoten van het hoogspringen van vrijdag. Absoluut erg knap hoe Hellebout al in de eerste poging over 2 meter 3 heenging. In eerste instantie dacht ik nog wel dat die Zweedse het zou gaan winnen, maar nee: een Belgisch succes :klap:. Mooi ook dat ze tijdens haar ererondje meteen Evaert kon opvangen met de vlag :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Evaert

Gevaert :D:D

Ja, was inderdaad mooi. Alleen hielden ze de Belgische driekleur verkeerd :bonk::puh:

Jammer dat we geen echte atletiektoppers hebben bij de mannen.

Bewerkt: door demontventoux
Link to comment
Delen op andere websites

Net gelezen op www.hln.be:

De Zweedse politie heeft verdachte dopingmaterialen gevonden in de buurt van twee hotels in Göteborg. In de hotels verbleven de afgelopen week verschillende atleten tijdens het EK atletiek. Dat heeft de politie maandag bekendgemaakt.

Agenten troffen in een straat vlak bij de twee atletenhotels een plastic zak, met daarin injectiespuiten, naalden en verdachte middelen. Korte tijd later werd een tweede tas gevonden. Hierin zat materiaal om bloedtransfusies te verrichten.

Justitie onderzoekt de inhoud van de twee zakken. Er zijn nog geen aanhoudingen verricht.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...