Jump to content

[MODEL] Werken met Hose's


Big-Bear

Recommended Posts

Hallo,

In deze tutorial leer ik jullie werken met een zeer handig object, namelijk een Hose. Een hose is een Extenden Object. Maar wat kan je er allemaal mee. Dat ga ik jullie eens fijn uitleggen in deze Tutorial ;)

Oké laten we beginnen:

We gaan door middel van Hose's een kabel maken, van punt A naar punt B. Dit in plaats van een Cilinder te benden etc.

Maak eerst een simpele Cilinder aan, ik heb de volgende settings genomen:

Radius: 10,0



Height: 5,0

Height Segments: 0

Cap Segments: 0

Sides: 12

We gaan een begin maken voor de Cilinder, dit d.m.v Bevel, Inset en Extrude. Ga nu naar Convert to Editble Polygon. Nu selecteren we de bovenste face. Dan gaan we naar Bevel, en Bevel je de Cilinder een beetje:

tut3pic001mz9.jpg

Herhaal dat nog een keer, ditmaal maak je de Bevel wat hoger. Daarna, ga je naar Inset, en Inset je hem maar een klein beetje:

tut3pic002pc6.jpg

Daarna ga je naar Extrude, en Extrude je de Face in het Model. Nu hebben we het object gemaakt, waar de Hose moet ingaan. Als het goed is heb je nu het volgende:

tut3pic003be4.jpg

Nu gaan we een Hose maken. Ga naar Create --> Extenden Objects --> Hose. Maak de Hose even groot als het ge-inextrude gedeelte. Ik heb als Height 150 genomen. De Cilinder die we gemaakt heb, is je Top Object, nu Clonen we die zodat we ook nog een Bottom Object hebben.

Ga dan naar de Modifier tab, nu zie je dit voor je:

tut3pic004ge0.jpg

Nu klik je op Pick Top Object, nu selecteer je een van de 2 Cilinders. Nu ga je naar Pick Bottom Object, en selecteer je de overgebleven Cilinder. Als het goed is, zit de kabel nu aan de 2 Cilinders vast. Nu kan je een beetje met de tension spelen, waarmee je soort van Bend akn aanpassen van de Hose.

Helaas heeft het nu een beetje vage vorm daar doen we wat aan. Scroll naar beneden totdat je dit ziet:

tut3pic005qy7.jpg

Je ziet nu de Starts, Ends en Cycles. Eerst zetten we de Cycles op 1, dat haalt de rare bobbels uit de kabel. Daarna zetten we Starts en Ends beide op 50,0. Nu zal je zien dat we een mooie kabel hebben.

Nu kan je ook eventueel de Diameter aanpassen etc. Je moet gewoon een beetje met de settings spelen. Als eindresultaat heb ik dit:

tut3pic006jr7.jpg

Veel Suc6 ermee ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...