Jump to content

[SA|MAP] Een model Mappen dmv de Map IO.


Wazuup

Recommended Posts

VideoTutorial: Een model mappen dmv de Map IO.

Er werd aan mij door verschillende leden gevraagd via pb om een Videotutorial over de Map IO. Ik ben aan de slag gegaan en het resultaat is een videotutorial van een kleine 25 minuten waar we met new file beginnen en eindigen met een gemapt object ingame. De tutorial gaat minder diep in op de bestanden dan mijn vorige videotutorial, dus ben je helemaal nieuw met gtamodding, bekijk die tutorial dan eerst. Voor deze tutorial heb je de volgende dingen nodig:

- 3ds Max 7 of 8

- KAM's scripts

- TXD Workshop

- IMG Tool 2.0

- Grand Theft Auto San Andreas

- Kladblok

Als je de scripts hebt gedownload, moet je deze uitpakken en in de scriptsmap van 3dsMax zetten. De beeldkwaliteit van de tutorial is niet perfect om de bestandsgrootte zo klein mogelijk te houden. Ik heb ook op verschillende stukken in de tutorial geknipt, zoals bij het rebuilden van de img en het opstarten van gta. Ook voor de gevorderde modders is het leuk om naar te kijken, je steekt vast nog wel wat ervan op.

DOWNLOAD!!

Resultaat van de tutorial:

resultaatrj0.jpg

MULTI-OBJECT UPDATE!!!

Aangezien je van de hoofdtutorial niet kon leren hoe je meerdere objecten netjes naast elkaar map, heb ik een multi-object update opgenomen als toevoeging aan de hoofdtutorial. De update duurt 6 minuten. Kijk aub eerst de hoofdtutorial om onnodige vragen te voorkomen!

Download UPDATE!

Veel succes met de tutorial!

Mvg, Wazuup

Bewerkt: door Wazuup
Link to comment
Delen op andere websites

Ja maar wat is dat Map IO :D

De Map IO is een script van KAM voor 3ds Max. Hiermee importeer je de gta spelwereld in je viewports en kan je je model mappen. Het script berekend voor jou de coordinaten. Deze kennis is vereist als je een TC mod wilt maken/Joinen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

MULTI-OBJECT UPDATE!!!

Aangezien je van de hoofdtutorial niet kon leren hoe je meerdere objecten netjes naast elkaar map, heb ik een multi-object update opgenomen als toevoeging aan de hoofdtutorial. De update duurt 6 minuten. Kijk aub eerst de hoofdtutorial om onnodige vragen te voorkomen!

Download UPDATE!

Link to comment
Delen op andere websites

hartstikke mooii wazuup _O_

echt perfect nu ga ik proberen de wegen voor elkaar te krijgen :sigaar:

nice tut nog :sigaar:

Oke fijn, laat nog even horen of het is gelukt. Matiscus of JGS, willen jullie dit even bekijken en als het van kwaliteit is toevoegen aan de MTL? :)

Ja nou snap ik het nog niet is het nou

-iets laten glimmen

-texturen

-ingame plaatsen en goede coordinaten vinden

of iets anders...? :duh::duh:

Puma, de map IO is een scripts waarmee je de speelwereld van SA in je viewports van 3dsmax kan laden, en zo je objecten kan mappen met behulp van de 3dsmax tools (zoals move en rotate). Het scripts berekent voor jou dan de coördinaten waar je object zich bevind. Dit moet je weten als je een TC wil maken/joinen. Dit had ik al eerder gezegd, het is dus het dikgedrukte in de quote ;)

Bewerkt: door Wazuup
Link to comment
Delen op andere websites

ik heb het effe gebrobeerd en dit is echt een kk goeie tut zeg :*D:*D

man ik wist dit nog geen eens echt perfect om het zo te mappen :Y

maar toen ik het spel starte toen gaf hij een error maar dat was mijn schuld

toen ik met het programma Med mijn eiland keek zat het goed op zijn plek. :)

en ik vind het echt handig dat die scripts ook nog de IDE models neerzetten enzo

ik ben blij dat ik die tut heb gevolgd nu hoef ik nooooooooit meet te klote met moomapper :sigaar:

ik heb weer wat geleerd.

bedankt wazuup _O_

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...
Ik wil een model heel precies mappen in gta maar de download is deleted "-_-. Heb je 'm nog ergens anders?

Ik zal hem zo snel mogelijk voor je uploaden ;)@hieronder: Ik ga even een host regelen die niet verloopt, stay tuned.

Bewerkt: door Wazuup
Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt! Wanneer ongeveer? Ik wil namelijk iets ingame krijgen maar het is heel scheef gemapt en met de mapviewer en de IPL elke keer de coördinaten bijwerken werkt niet echt....

De tutorial en update staan weer online, bedankt voor het melden puma.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...