Jump to content

Kempi


DaddyPimp

Recommended Posts

Door de onuitputtelijke stroom aan muzikale wapenfeiten in het westen en oosten van het land zou je bijna vergeten dat het ooit zo productieve zuiden ook vandaag de dag nog spraakmakende talenten voortbrengt. In de luwte wordt er de afgelopen tijd namelijk druk bijgeschaafd aan een jonge ruwe diamant uit de straten van Eindhoven: Kempi.

De pas negentienjarige Kempi heeft zijn wortels liggen in de Nederlandse Antillen en groeide op in de lichtstad als middelste van maar liefst zeven kinderen. In een huis met vier broers, twee zussen en zijn moeder kwam hij er al snel achter dat er meer hongerige monden dan lepels eten in huis waren en alle mogelijkheden uit moest buiten die hielpen om voor zichzelf te zorgen. Het is dan ook bijna onvermijdelijk dat hij al snel in aanraking komt met justitie, van de laatste jaren zat de Kemp evenlang achter tralies als dat hij op vrije voeten liep. Logischerwijs is zijn zicht met de dag scherper gericht op uitwegen die hem uit zijn situatie kunnen halen.

Dat die uitweg misschien wel te bereiken is middels ? van zijn hobbies, rappen, komt dan nog niet in hem op. Be?loed door mannen als 2Pac, Lil Wayne en Duvel pent hij met regelmaat neer wat hij meemaakt en om zich heen ziet, maar echt serieus is de 'Gramma Boy' nog niet met hiphop bezig. Pas na een show met zijn toenmalige crew Drama (een mengelmoes van nationaliteiten rappend in het Nederlands, Engels, Surinaams en Papiaments) beseft hij dat deze hobby wel eens zijn redding kan worden. Er worden wat nummers opgenomen en op het internet tentoongesteld, de respons is onwerkelijk. Plotseling is hij, voor zijn omgeving, getransformeerd van die hosselaar op straat naar die rapper uit Brabant Zuid-Oost. Met hulp van DJ One-2 van de SpinMasters wordt een eerste mixtape in elkaar gezet, die tot ieders verbazing uiteindelijk meer dan het bizarre aantal van dertigduizend keer wordt gedownload.

kempipsvel8.jpg

"Mama weet, d'r criminele zoon komt uit de goot

Papa was er nie voor me en mama was te broke

En niemand gaf geen moer om deze kleine neger

M'n liefde voor muziek en m'n liefde voor paper

Hielden me staande in de dagen van nood

Zat zes keer in jilla maar m'n hoofd die blijft omhoog"

Kempi – Als Ju Mij Was

De track Zoveel Stress, al maandenlang op eenzame hoogte te vinden in de Luvmusic.nl charts en onder de loep genomen door State Magazine en tevens regelmatig gedraaid in toonaangevende hiphopradioshows, doet de rest. Het is de definitieve bevestiging dat deze hossel ergens toe aan het leiden is. Kempi zelf is verguld dat de bekroning van die hossel komt in de vorm van een TopNotch conract. "Te lauw" is zijn reactie op de huidige ontwikkelingen. De uitzichtloze situatie maakt plaats voor een nieuwe fase in zijn korte maar hectische leven. "Ik hoef niet meer te hosselen op straat nu. Ik ben vooral blij dat mensen kunnen zien dat iemand van de straat het kan maken. En dan niet iemand die alleen dingen heeft gehoord, maar iemand die heeft vastgezeten en genoeg heeft meegemaakt."

De keiharde recht-voor-je-raap-raps gecombineerd met Kempi's aanleg om melodieuze, treffende refreinen te cre?n maken de Brabander een zeer interessante nieuwe aanwinst voor TopNotch en een verfrissing voor de hele Nederlandse hiphopwereld. Ga ju met du Kempi mee?

Bron: TopNotch

-------

Rapper Kempi is sinds deze middag weer een vrij man! In tegenstelling tot de berichten gisteren, toen er twee jaar geeist werd, kan Kempi vandaag voor het eerst in een half jaar weer buiten de muren van De Leuvense Poort doen wat hij zelf wil!

Vanmiddag werd vervroegd uitspraak gedaan in het Gerechtsgebouw te Den Bosch, waar hij op vrije voeten werd gesteld.

Bron: TopNotch

------

Kennen jullie Kempi? Ik vind hem iig zwaar relaxt! Zoveel Stress is (volgens vele) zijn beste nummer, en dat is zeker weten terrecht.. ;) Ik denk dat de mensen die veel naar Underground HipHop luisteren Kempi wel kennen.. Mensen die meer alleen Amerikaans luisteren denk ik niet.. Hij staat btw ook op het nieuwe Album van Partysquad.. Kempi wordt (Of is hij al eigenlijk) 100% de beste Nederlandse rapper.. Niet zo Lange Frans & Baas B shit achtig.. Maar echte relaxte HipHop..

*EDIT: Kom zelf ook uit Eindhoven, en als je er ook woont of wel eens komt is de kans groot dat je hem ooit tegenkomt want hij blijft nogal close met de straat enzo.. ;)

Bewerkt: door DaddyPimp
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 128
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • DaddyPimp

    23

  • RobertSA

    22

  • LBG

    14

  • Clowntje_93

    10

  • 4 maanden later...

Effe een fuckin' dikke Bump :puh:

Kempi's eerste officiele clip is uit die ook op TV komt, heb de clip al gezien op The Box.

---

En als je wat meer nummers van Kemp wilt horen, moet je effe naar Rappin.NL gaan en dan op Kempi drukken. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

ik vind kempiecht de best nederlandse rapper zijn raps zijn harstikke chil en niet van die raps voor kinderen zoals die van Bange Franse&kaas b

ik heb zijn clip ook op de box gezien. Op youtube kan je nog meer clips vinden hoor ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, ik ken hem ook niet :puh: en het liefst wil ik hem ook niet kennen :puh: ik heb namelijk een grote hekel aan die NL-Rappers zoals: Lange Frans& Baas.B, Ali B , DHC enz. Dat zijn van die straatrappers. Ik hou het netzoals Clowntje :clown: bij Amerikan Hiphop, R&B enz. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ken hem wel, logisch ik kom ook uit Eindhoven en ben vaak op straat waar je hem wel es ziet. Ik weet wel wie z'n halfbroer is. Ik vind Denk ju dat ik doof ben een zwaar goede diss. Ook vind ik het wel leuk dat ie zoveel over Eindhoven rapt.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, ik ken hem ook niet :puh: en het liefst wil ik hem ook niet kennen :puh: ik heb namelijk een grote hekel aan die NL-Rappers zoals: Lange Frans& Baas.B, Ali B , DHC enz. Dat zijn van die straatrappers. Ik hou het netzoals Clowntje :clown: bij Amerikan Hiphop, R&B enz. ;)

Ali B en Baas B zijn alles behalve straat rappers.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, ik ken hem ook niet :puh: en het liefst wil ik hem ook niet kennen :puh: ik heb namelijk een grote hekel aan die NL-Rappers zoals: Lange Frans& Baas.B, Ali B , DHC enz. Dat zijn van die straatrappers. Ik hou het netzoals Clowntje :clown: bij Amerikan Hiphop, R&B enz. ;)

Ali B en Baas B zijn alles behalve straat rappers.

Precies.. Zulke rappers verneuken het gewoon voor de Nederlandse hiphop vind ik.. Vooral Lange Frans die alles doet om in de publiciteit te blijven en optreden op Nickelodeon enzo :cab:

Kempi On Top ;)

*EDIT:

Btw zag 'm laatst nog op z'n fietsje bij 't Station in Eindhoven..

Bewerkt: door DaddyPimp
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind Kempi feat. Bloedserieus-Bloedserieus ook echt goed. Je kan dan wel zeggen dat er geen achterstandswijken in Nederland enzo zijn, maar dat is wel zo. Wat ze in dit nummer goed duidelijk maken.

dat nummer heet toch geen bloed geen crib?

dat laatste stukje : ik ben een klootzak ik ben een nietsnut ik ben et type die de bel van je fiets plukt :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik hou niet van deze 'muziek' maar het klinkt wel lekker vloeiend.. ;)

Hij stapt wel op het juiste moment de muziekbranch in, want hij moest niet op een andere

tijdstip komen.. Zoals op het moment dat Ali doorbrak, dan was Kempi denk ik niet veel.. (al is dat nu ook zo..)

Bewerkt: door Grove St.
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind Kempi feat. Bloedserieus-Bloedserieus ook echt goed. Je kan dan wel zeggen dat er geen achterstandswijken in Nederland enzo zijn, maar dat is wel zo. Wat ze in dit nummer goed duidelijk maken.

dat nummer heet toch geen bloed geen crib?

dat laatste stukje : ik ben een klootzak ik ben een nietsnut ik ben et type die de bel van je fiets plukt :puh:

Ja dat vind ik ook een grappig stukje. Ik weet niet precies hoe ie heet, geen bloed geen crib kan ook. Ik heb hem in elk geval gedownload als Bloedserieus. @ Grove St. hierboven: Kempi kan echt wel tegen Ali op hoor. Zeker mensen die verstand van rap hebben vinden Kempi beter als Ali B. Alleen bij het grote publiek, en dan bedoel ik mensen die top40 luisteren enzo is Ali B populairder.

Bewerkt: door robertpsv
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...