Jump to content

[BU] canis canem edit slecht voor de jeugd?


NIELS_

Is Canis Canem Edit een slecht voorbeeld en zet het aan tot geweld??  

36 leden hebben gestemd

  1. 1. Is Canis Canem Edit een slecht voorbeeld?

    • Ja, ik vind dat rockstar hier te ver gaat!
      1
    • Ja, maar het is maar een spelletje, dat ziet elk klein kind!
      4
    • Nee, maar ik zou het niet aan kinderen onder de 12 aanraden.
      12
    • Nee, al die mensen die het spel controversieel vinden maken van een mug een olifant!
      17
  2. 2. Zet Canis Canem Edit aan tot geweld?

    • Man, als ik die gozer zijn hoofd alleen al zie word ik agressief!
      0
    • Ja, maar een mens met een beetje hersens in zijn bovenkamer kan er tegen
      6
    • Nee, ik vind het juist wel lachen, een beetje bruggers pesten!
      15
    • Nee, en in het spel moedigd het juist aan om lessen te volgen, in plaats van pesten en vechten!
      13


Recommended Posts

Ik heb in de PU gelezen dat er geen zak van klopt over wat de Politiek over het spel zegt.. Vb: ''Hoe meer je pest in het spel, hoe verder je komt'' Dat is dus echt dikke bullshit.. Het spel word veel te serieus genomen door al die kakkertjes uit de Tweede Kamer..

Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad zeer slecht voorbeeld voor de jeugd.Het leert jongeren fout Latijn. De correcte vorm is namelijk cave canem wat vertaald in het modern Nederlands pas op voor de hond is.

In de komkommertijd moeten ze blijkbaar weer over een heleboel dingen praten behalve aanpakken van het echte probleem.

In Amerika zeggen diverse 'belangrijke mensen' dat door Rockstar Games kinderen gewelddadig worden en snel naar wapens toe grijpen.

Het echte probleem is echter de wapens die legaal zijn. Ik vind het echt dat de politiek zich met dat soort dingen bezig moeten houden.

Zolang games goed zijn tegen de dementie zullen ze gespeeld blijven worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Bron 'stukje' uit de PU:

Canis Canem Edit is te vergelijken met Grand Theft Suto, maar dan op school. Je hebt de vrijheid om te gaan en staan waar je wilt, maar er is altijd een partij die de orde handhaaft. In GTA is dat de politie (en als je het erg bont maakt het leger), in Canis Canem Edit zijn het de oudere leerlingen, terwijl de politie in het dorpje nabij de campus de orde moet bewaken. Stel, jij bent Jimmy, je hebt even geen les en hangt wat rond in de gangen van het schoolgebouw. Uit verveling trakteer je een passerende brugpieper op een wedgie (even de onderbroek vanachter omhoog trekken). Dan krijg je geheid de oudere leerlingen achter je aan. Deze zullen je hardhandig tegen de grond werken en je afleveren bij het schoolhoofd. Deze pakt eerst alle zaken die je bij je draagt af, en zal je na twee of drie waarschuwingen een taakstraf geven. Dat kan zijn het gras maaien van het footballveld of de wagen van het schoolhoofd wassen. Dit zijn een soort van tijdsgebonden minigames. Ze zijn de eerste twee keer best leuk en uitdagend, maar na verloop van tijd gaat het vervelen en bedenk je je wel drie keer alvorens een brugpieper in een kastje op te sluiten of in de prullenbak te stoppen. Conclusie ik vind dat ze van een mug een olifant maken! Het spel vind ik ook niet uitdagend om te gaan pesten maarj uist om de lessen te volgen! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk eigenlijk niet dat dit slechte invloed heeft op normale jongeren. Je hebt dan natuurlijk mensen die niet goed bij hun hoofd zijn en bijvoorbeeld in het echt een auto carjacken in plaats van een spel.. Maar als je een beetje normaal bent kan je games van de werkelijkheid onderscheiden. In Amerika moeten ze zich eens met wat andere dingen bezighouden want één van de zoveel gewelddadige/pest-games verbieden zal niet veel helpen.. Ben benieuwd wanneer ze dat gaan inzien. :cab:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...