Jump to content

[SA|OV] Een voertuig installeren met behulp van SAMI


Typhoon

Recommended Posts

Het installeren van een modifcatie met behulp van SAMI

Stap 1: Download je modificatie!

Het eerste wat je moet doen is een mod downloaden, dit kan op veel verschillende sites. Hier heb je een paar goeien:

-GTAGamigo

-GTAmods

-GTAFilefront

-GTAGaming

-GTAGames

-GTAGarage

Op de sites zelf staat meestal duidelijk aangegeven waar je een mod kan downloaden, bij de meeste sites heb ik je gelijk naar de Download Base gelinkt, daarkan je in de betreffende cathogorie zoeken naar een mod die jij graag in je spel wilt hebben.

Wanneer jij een mod gedownload hebt moet eerst goed kijken waar je hem opslaat [ik kan niet weten waar jij je mod opslaat] Wanneer je hem bij Internet Explorer download en op Opslaan drukt kan je meestal nog kiezen waar je hem wilt opslaan. Dit moet je dus allemaal zelf doen en dit lijkt me niet erg lastig.

Stap 2: Download en installeer San Andreas Mod Installer!

Het progamma SAMI is erg hand ig progamma op mods te installeren, met name voertuig mods. Daarvoor is hij eigenlijk ook het meest ontworpen, dus wanneer je ander soort mods wilt installeren kan je beter IMG-Tool 2.0 gebruiken. Maar ja wij doen het met SAMI, SAMI kan je hier downloaden. [Dit is de rechtstreekse download link, je hoeft hem verder niet op te zoeken dus] Nadat je hem hebt gedownload run je de installer die in het .Zip bestandje zit (San Andreas Mod Installer v1.0.exe)

sami2as8.jpg

Het installeren van SAMI kun je zelf wel daarbij hoef ik je niet te helpen.

Stap 3: Back-up je GTA San Andreas Folder!

Voordat je gaat modden moet je 1 ding altijd doen, namelijk je GTA SA folder backuppen. Dit zorgt ervoor dat je je spel niet opnieuw hoeft te installeren wanneer je een mod hebt geinstalleerd. De GTA SA Folder vind je zo: C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas. Je drukt met rechtermuisknop op GTA San Andreas, daarna druk je op Kopieëren, dan plak je hem weer in je Rockstar Games map. De gekopieërde GTA SA map zal dan Kopie van GTA San Andreas heeten.

sami2gv6.jpg

Stap 4: Installeer je Modifcatie in San Andreas!

Nu komt het belangrijkste gedeelte, namelijk het installeren van de mod. Start eerst SAMI op, dit kan je door naar Start --> Alle Progamma's ---> San Andreas Mod Installer te gaan. Als het goed is kan je hem vanaf daar opstarten. Je kan hem ook via de bronmap C:\Program Files\San Andreas Mod Installer\sami opstarten.

Wanneer je hem opgestart hebt krijg je dit scherm:

sami2ds4.jpg

Druk nu op Install a Mod, nu zal je weer een schermpje zien:

sami3kw0.jpg

Hiermoet je je San Andreas Folder C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas en de locatie van de mod moeten invullen. De San Andreas folder kun je opzoeken door op Browse te drukken, ga dan naar C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas. De Mod Location is wat lastiger omdat ik niet weet waar jij je mod hebt opgeslagen, maar dat weet jij als het goed is wel! Voordat je de mod opzoekt moet je ervoor zorgen dat Zip\Rar File aangekruist staat. Druk nu op Browse: sami2gi5.jpg

Hier moet je je mod dus opzoeken, bij Zoeken in kun je de map opzoeken waar je de mod hebt geinstalleerd, daarna zoek je in die map de mod op. In mijn geval is dat de Blazer [Dit is een voertuig mod, ik raad jou ook aan om eerst met voertuigen te beginnen] Dubbelklik op de mod en druk op Continue. Nu komt het moment dat je de goeie 'lines' van de mod moet invullen, gelukkig is dat al gedaan en hoef jij het meer te doen, druk dus gewoon weer op Continue:

sami2kw2.jpg

[Aan de lines kun je al zien welk voertuig hij verplaatst]

Nu zul je het voertuig moeten selecteren die je replacen wilt, als het goed is staat hij al op de goeie, maar wanneer hij er nog niet op staat moet je even de goeie opzoeken. [Als je niet weet welke het is moet je weer even bij de 'Lines' zien daar staat welk voertuig het is]

sami2op9.jpg

Bij Custom Vehicle Name moet je de naam invullen van de Backup, het maakt eigenlijk niet veel uit wat je hier invult, maar ik raad je aan om een duidelijke naam te nemen waardoor je weet welke mod je geinstalleerd hebt (dit is vooral handig wanneer je de mod weer wilt verwijderen)

Nu komt het moment van de waarheid, je moet namelijk op Install drukken, nu zal hij de mod installeren en naar een paar seconden zal je dit scherm krijgen:

sami2zi4.jpg

Als het goed is is je mod nu geinstalleerd.

Stap 5: Test de mod!

De laatste en de leukste stap is het testen van de mod, dit is niet erg lastig het enigste wat je moet doen in je GTA SA opstarten en het betreffende voertuig opzoeken. Dit is mijn resultaat:

sami2ya7.th.jpg

Tip:

Nog even een kleine tip, heb geduld tijdens het installeren van een mod! Lees dit dus goed door en doe het niet overhaast, wanneer je dat wel doet heb je meer kans dat het mislukt.

Het verwijderen van een modificatie

Ik ga nu laten zien hoe je een mod verwijderd met behulp van SAMI. Je start SAMI op en drukt nu op Uninstall a Mod ipv Install a Mod.

Je zal nu dit scherm krijgen:

sami21br5.jpg

Hier zal je de San Andreas folder (C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas) weer moeten selecteren, maar als het goed is heb je dit al gedaan. Belangrijker is het vakje onder 'Choose a Mod to uninstall, in dat vakje zal de naam van het backup bestand staan die je gemaakt hebt tijdens het installeren van de mod. (Daarom is het belangrijk om dan een duidelijke naam te nemen waardoor je weet welke mod je verwijderd) Hier selecteer je de backup van de mod die je wilt verwijderen. Klik daarna op Unistall, je krijgt nu een melding dat je het zeker weet, hier druk je op 'Ja'. Hij zal de mod nu verwijderen en na een tijdje zal er te staan komen dat de mod succesvol is verwijderd:

sami21hh8.jpg

Je ziet dat de Sandking weer in zijn oude staat is:

sami21pa4.th.jpg

(Voor de genen die het niet weten, ik heb in mijn tut de Sandking vervangen door de 'Blazer')

Ik wil 'Wazuup' nog even bedanken, hij heeft namelijk gezegt dat ik beter een topic met deze tut kon aanmaken in het Modding Fora.

Wanneer iemand nog vragen of opmerkingen heeft kan je dat in dit topic vragen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 258
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • -Matthijs-

    29

  • Beagle

    16

  • Ghost_Rider

    13

  • Honkbal95

    12

Aan de lines kun je al zien welk voertuig hij verplaatst]

Nu zul je het voertuig moeten selecteren die je replacen wilt, als het goed is staat hij al op de goeie, maar wanneer hij er nog niet op staat moet je even de goeie opzoeken. [Als je niet weet welke het is moet je weer even bij de 'Lines' zien daar staat welk voertuig het is]

dus je kan niet zelf weten welke mod je bij welke auto wilt doen , of moet je dan weer editen ofzo , geef ff wat meer info

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...
  • 2 weken later...
waar kan je versie 2 vinden van sami :?:?:?

Versie 1.1 is nog steeds de nieuwste, tot nu toe is er geen versie 2 van SAMI gereleasd. Bij mijn weten zijn ze er ook niet mee bezig, de officeële site van SAMI is offline. Ik weet noe hoe je bij een versie 2 komt, maar hier is dus nog niks over bekend, en waarschijnlijk zal hij er ook niet komen.

BTW: Kan een mod dit topic verwijderen?

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is het probleem, hier de errorlog

__
Executed SAMI: 8:11:28 PM 11/23/2006
ERROR 106 - The mod you're trying to install requires a newer version of SAMI. To avoid problems, the mod can not be installed with the current version of SAMI. Use the "Update" feature to get the latest version.
__
Executed SAMI: 8:15:28 PM 11/23/2006
ERROR 205 - ERROR 205: The update script could not be downloaded from the remote server. Please try again later. If you continue to receive this message, then please report this error.
ERROR 205 - ERROR 205: The update script could not be downloaded from the remote server. Please try again later. If you continue to receive this message, then please report this error.
ERROR 205 - ERROR 205: The update script could not be downloaded from the remote server. Please try again later. If you continue to receive this message, then please report this error.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

uhmmm het gaat bijnaa helemaal goed tot het moment dat ik een mod moet browsen waar staan ze??????

Het kan zijn datr ik bog geen mods heb??? zo dat waar kan ik mods downloaden vooral de audi mod :puh:

Bewerkt: door larsson244
Link to comment
Delen op andere websites

uhmmm het gaat bijnaa helemaal goed tot het moment dat ik een mod moet browsen waar staan ze??????

Dit ligt helemaal aan jou, wanneer jij een mod of iets anders download gaat hij naar een bepaalde map toe. Dat kan jij zelf instellen. Ik weet niet welke map jij gekozen hebt maar dit is makkelijk uit te zoeken. Ga naar Start -> Zoeken en typ daar de naam in van het gedownloade bestand (die je nog wel weet hoop ik) Als je hem niet meer weet kan je bij Zoeken op Alle Bestanden en mappen en dan op Laatste wijziging klikken, hier vink je afgelopen week aan, nu druk je op zoeken. Je zult dan zien wat je afgelopen week hebt aangepast of gedownload, dit zullen nog steeds veel bestanden zijn maar het neemt wat af. Je zou eventueel ook een datum kunnen invullen.

Ik zie net dat je nog een vraag hebt gepost. In de hoofdpost staan een aantal mod sites, daar kan je kijken voor de Audi moet die jij wilt.

Bewerkt: door Typhoon
Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

bij mij gaat alles goed met instaleren enzo

maar als ik dan een new game begin of load game dan gaat ie het levl laden en dan blijft ie op de helft hangen (het balkje) :?

weet iemand hoe dit kan ??

reageer ff als je het weet :schater:

Link to comment
Delen op andere websites

bij mij gaat alles goed met instaleren enzo

maar als ik dan een new game begin of load game dan gaat ie het levl laden en dan blijft ie op de helft hangen (het balkje) :?

weet iemand hoe dit kan ??

reageer ff als je het weet :schater:

Ik gok op een botsing tussen de mod en jou San andreas versie. Ik denk namelijk dat je V2 hebt, je kan dan namelijk niet modden en dus geen nieuwe auto's instaleren. Het probleem is simpel op te lossen, download deze patch. Die patch zorgt ervoor dat je V1 krijgt, en met V1 kan je wel modden. Veel succes!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...