Jump to content

[SA|OV] Een voertuig installeren met behulp van SAMI


Typhoon

Recommended Posts

ok dit snap ik en het lukt ook(alleen met autos) waarom lukt het niet met motors? en waar of hoe kan ik wapens en skins in Gta San Andreas zetten?

Gr Bas..

Trouwens mooie Tutorial

Deze tutorials is in principe alleen geschikt voor voertuigen, maar is tevens ook te gebruiken voor wapens. Wapens bestaan net zo als voertuigen uit een '.TXD' en een '.DFF' bestand, dus deze moeten op dezelfde manier geïnstalleerd worden. Feitelijk gezien kun je deze tutorial ook voor wapens volgen, maar dan moet je in je achterhoofd houden dat het niet om een voertuig gaat, maar om een wapen.

Textures moeten ook via deze manier geïnstalleerd worden. Dat ander uiterlijk bestaat uit textures die met de IMG Tool moeten worden geïnstalleerd. Die zogenaamde textures hebben '.txd' extensies. Deze moeten, zoals ik al zei, in de 'GTA3.img' toegevoegd worden met de IMG Tool. Je moet de reeds bestaande bestanden vervangen met die van de mod. Het kan soms zijn dat je ook enkele '.dff' bestanden moet toevoegen, maar dat is alleen het geval als er iets bijkomt.

Lees overigens ook de readme van de mod(s) door, daar staat het meestal wel in.

Edit: @joey breemer: De scooter heet eigenlijk 'Faggio'. Waar crasht hij? Bij het laden van een savegame?

Dankjewel voor de uitleg.. maar ik snap het nog niet echt zo met die kleren of petten invoegen ofzo.. want dat kan ook.. maar moet je dat dan met img.tool doen.?

trouwens ik stop me voertuigen in gta met Sami.. Mod installer.. kan ik daar ook wapens mee veranderen ? Nee toch

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 258
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • -Matthijs-

    29

  • Beagle

    16

  • Ghost_Rider

    13

  • Honkbal95

    12

Dankjewel voor de uitleg.. maar ik snap het nog niet echt zo met die kleren of petten invoegen ofzo.. want dat kan ook.. maar moet je dat dan met img.tool doen.?

Het is niet zo moeilijk, je moet het even doorhebben. Kleren en dergelijke die staan gewoon in de 'GTA3.img'. Dat is een bestand waar heel veel models en textures instaan. Als je dus een voertuig wilt vervangen, dan moet je iets aanpassen in dat bestand, zo ook bij kleren.

Stel je voor, je download een mod. In die mod kom je dan het volgende bestand tegen: 'jean.txd.' Met de IMG Tool open je dan het bestand 'GTA3.img'. (Te vinden in map 'Models'.) Je zoekt dan het bestand 'jean.txd' op. ('Commands > Find'). Als je hem gevonden hebt, dan verwijder je hem. Je hebt voor de duidelijkheid dus het originele bestand verwijderd. Je voegt dan de 'jean.txd' van de mod weer toe. ('Commands > Add.') Als je dat gedaan hebt moet je nog even naar het volgende gaan: 'Commands > Rebuild archive'. Als je dat gedaan hebt is de mod geïnstalleerd, en kun je met je nieuwe broek of iets dergelijks lopen.

De 'San Andreas Mod Installer' is uitsluitend voor voertuigen. Inderdaad niet voor wapens en de overige mods.

Bewerkt: door -Matthijs-
Link to comment
Delen op andere websites

Dankjewel voor de uitleg.. maar ik snap het nog niet echt zo met die kleren of petten invoegen ofzo.. want dat kan ook.. maar moet je dat dan met img.tool doen.?

Het is niet zo moeilijk, je moet het even doorhebben. Kleren en dergelijke die staan gewoon in de 'GTA3.img'. Dat is een bestand waar heel veel models en textures instaan. Als je dus een voertuig wilt vervangen, dan moet je iets aanpassen in dat bestand, zo ook bij kleren.

Stel je voor, je download een mod. In die mod kom je dan het volgende bestand tegen: 'jean.txd.' Met de IMG Tool open je dan het bestand 'GTA3.img'. (Te vinden in map 'Models'.) Je zoekt dan het bestand 'jeans.txd' op. Als je hem gevonden hebt, dan verwijder je hem. Je hebt voor de duidelijkheid dus het originele bestand verwijderd. Je voegt dan de 'jean.txd' van de mod weer toe. Als je dat gedaan hebt moet je nog even naar het volgende gaan: 'commands > rebuild archive'. Als je dat gedaan hebt is de mod geïnstalleerd, en kun je met je nieuwe broek of iets dergelijks lopen.

De 'San Andreas Mod Installer' is uitsluitend voor voertuigen. Inderdaad niet voor wapens en de overige mods.

ghehe zo klinkt het wel heel makkelijk.. dankjewel ik probeer het ff..

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het nu gedaan met een granaat.. dat wordt een sigaret ofzo.. maar klopt het dan als ik de wapenscode van granaat invoer dat die er dan ipv de echte granaat is?

Dankjewel het is gelukt:D.. :D.. maar als ik nu een jean inplug of een pet..

moet dan eerst een pet kopen of is het zo als ik die pet in het spel heb gedaan dat ik dan als ik hem opstart gelijk op heb?

>>> Door Wazuup: Toe maar, een trippelpost. Hou het voortaan bij één post die je kunt editten.<<<

>>> Door Matiscus: Samengevoegd ;) Houd het topic overzichtelijker. <<<

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het nu gedaan met een granaat.. dat wordt een sigaret ofzo.. maar klopt het dan als ik de wapenscode van granaat invoer dat die er dan ipv de echte granaat is?

Dat lijkt me wel. Als je een voertuig vervangt, en je spawnt hem met bijvoorbeeld een carspawner dan krijg je ook het nieuwe, gedownloade voertuig en niet het originele, oude voertuig. Hetzelfde geldt - neem ik aan - voor onder andere wapens. Tenzij je natuurlijk andere bestnaden moet aanpassen. Maar, wat is dat precies voor een mod die je hebt gedownload?

Dankjewel het is gelukt:D.. :D.. maar als ik nu een jean inplug of een pet..

moet dan eerst een pet kopen of is het zo als ik die pet in het spel heb gedaan dat ik dan als ik hem opstart gelijk op heb?

Nee, je hebt hem niet direct. Als jij een kledingstuk hebt vervangen die bij 'Dieder Sachs' te koop is, dan moet je zover in het spel zijn dat 'Dieder Sachs' open is. Pas dan kun je het vervangen kledingstuk kopen. Je veranderd alleen het uiterlijk immers.

Bewerkt: door -Matthijs-
Link to comment
Delen op andere websites

Nee, je hebt hem niet direct. Als jij een kledingstuk hebt vervangen die bij 'Dieder Sachs' te koop is, dan moet je zover in het spel zijn dat 'Dieder Sachs' open is. Pas dan kun je het vervangen kledingstuk kopen. Je veranderd alleen het uiterlijk immers.

Klopt niet want als je je beginkleren veranderd en je start een nieuw spel op dan zijn deze

ook veranderd en deze kleren kan je in de binco kopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Die patch werkt niet voor mij want als ik hem installeer dan staat er Unknown version!

Ik heb BTW de hoodlum GTA SA wie weet of deze v1 is want ik moet echt vehicle mods hebben!!!

Dan heb je waarschijnlijk dus een crack of iets dergelijks, hiermee werkt de patch inderdaad niet. Tevens mogen we ook geen mensen helpen verder met een crack, puur omdat wij niet kunnen nagaan of je GTA wel of niet origineel hebt.

Link to comment
Delen op andere websites

Die patch werkt niet voor mij want als ik hem installeer dan staat er Unknown version!

Ik heb BTW de hoodlum GTA SA wie weet of deze v1 is want ik moet echt vehicle mods hebben!!!

Dan heb je waarschijnlijk dus een crack of iets dergelijks, hiermee werkt de patch inderdaad niet. Tevens mogen we ook geen mensen helpen verder met een crack, puur omdat wij niet kunnen nagaan of je GTA wel of niet origineel hebt.

Ik heb inderdaad een crack gebruikt. Ik zal dan denk ik even opnieuw moeten installeren.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nu weer een probleem.

Ik heb V1, gisteren werkte hij perfect mét mods. Vandaag start ik het spel op dzelfde manier op, kijk nog ff na of het spel V1 is met die gtasapatch, en ja hij is v1. Maar nu blijft hij dus weer hangen op de helft van het balkje!

Het ligt niet aan de save files want dit doet hij ook bij new game.

Weet iemand hoe je dit kan verhelpen??

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nu weer een probleem.

Ik heb V1, gisteren werkte hij perfect mét mods. Vandaag start ik het spel op dzelfde manier op, kijk nog ff na of het spel V1 is met die gtasapatch, en ja hij is v1. Maar nu blijft hij dus weer hangen op de helft van het balkje!

Het ligt niet aan de save files want dit doet hij ook bij new game.

Weet iemand hoe je dit kan verhelpen??

Tja, als je én bij een new game een foutmelding krijgt én bij je savegames, dan is er misschien iets mis de mods die je waarschijnlijk geïnstalleerd hebt. Overigens is hij nu nog niet volledig V1 nu, maar voor een gedeelte. Je kunt nog nog geen savegames voor V1 laden, hiervoor heb je nog twee speciale bestanden nodig. Installeer de boel even opnieuw, en ga dan volledig downgraden. Ik heb twee bestanden voor je in bijlagen, namelijk de 'main.scm' en de 'script.img' van V1. Je moet dus eerst de patch installeren, en daarna moet je de 'main.scm' en de 'script.img' van V1 kopiëren naar de volgende map: '../Program Files/Rockstar Games/GTA San Andreas/Data/Script.' Maak wel back-up's. Als je dit beide straks hebt gedaan, dan heb je volledig V1. Doet een mod het dan wederom niet, dan ligt het hoogstwaarschijnlijk aan de mod zelf.

V1 Files:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nu weer een probleem.

Ik heb V1, gisteren werkte hij perfect mét mods. Vandaag start ik het spel op dzelfde manier op, kijk nog ff na of het spel V1 is met die gtasapatch, en ja hij is v1. Maar nu blijft hij dus weer hangen op de helft van het balkje!

Het ligt niet aan de save files want dit doet hij ook bij new game.

Weet iemand hoe je dit kan verhelpen??

Tja, als je én bij een new game een foutmelding krijgt én bij je savegames, dan is er misschien iets mis de mods die je waarschijnlijk geïnstalleerd hebt. Overigens is hij nu nog niet volledig V1 nu, maar voor een gedeelte. Je kunt nog nog geen savegames voor V1 laden, hiervoor heb je nog twee speciale bestanden nodig. Installeer de boel even opnieuw, en ga dan volledig downgraden. Ik heb twee bestanden voor je in bijlagen, namelijk de 'main.scm' en de 'script.img' van V1. Je moet dus eerst de patch installeren, en daarna moet je de 'main.scm' en de 'script.img' van V1 kopiëren naar de volgende map: '../Program Files/Rockstar Games/GTA San Andreas/Data/Script.' Maak wel back-up's. Als je dit beide straks hebt gedaan, dan heb je volledig V1. Doet een mod het dan wederom niet, dan ligt het hoogstwaarschijnlijk aan de mod zelf.

V1 Files:

Bedankt, maar die files had ik zowieso al.. mijn versie is helemaal v1 vanaf het begin, dat zei die patch ook. Ik zal even mijn mods nalopen dan.

Link to comment
Delen op andere websites

Hee,

Vraagje: Ik kan 1 auto er in zetten en dan gewoon spelen, maar als ik meerdere auto's er in zet dan loopt tie vast, en die back up: ik heb 1 x een back-up gemaakt en een auto er in gezet( Dan lukt hij wel ) maar als ik dan nog een auto er in wil zetten lukt tie niet, moet ik dan elke keer een back up maken voordat ik een auto er in zet ?

Peace :D

Link to comment
Delen op andere websites

Hee,

Vraagje: Ik kan 1 auto er in zetten en dan gewoon spelen, maar als ik meerdere auto's er in zet dan loopt tie vast, en die back up: ik heb 1 x een back-up gemaakt en een auto er in gezet( Dan lukt hij wel ) maar als ik dan nog een auto er in wil zetten lukt tie niet, moet ik dan elke keer een back up maken voordat ik een auto er in zet ?

Peace :D

Gek dat hij er bij 2 voertuigen wel uitknalt, en bij 1 niet. In ieder geval, ik raad je eerst even aan deze patch te installeren. Of het werkt, dat weet ik niet, maar je kan het proberen. Let er ook op dat het kan liggen aan de mod, dus misschien zou je eens een andere kunnen proberen.

Je bent overigens niet verplicht om bij elk voertuig een back-up te maken, maar het is wel handig en bovendien slim. Stel je voor dat een mod het niet doet. Dan zit je dus met de bestanden van die mod opgescheept. Als je dan nog een back-up achter de hand hebt, dan kun je die gewoon weer in het spel zetten. Zo verwijder je de mod weer, zonder tijd te verliezen voor een herinstallatie.

Link to comment
Delen op andere websites

Hee,

Vraagje: Ik kan 1 auto er in zetten en dan gewoon spelen, maar als ik meerdere auto's er in zet dan loopt tie vast, en die back up: ik heb 1 x een back-up gemaakt en een auto er in gezet( Dan lukt hij wel ) maar als ik dan nog een auto er in wil zetten lukt tie niet, moet ik dan elke keer een back up maken voordat ik een auto er in zet ?

Peace :D

Gek dat hij er bij 2 voertuigen wel uitknalt, en bij 1 niet. In ieder geval, ik raad je eerst even aan deze patch te installeren. Of het werkt, dat weet ik niet, maar je kan het proberen. Let er ook op dat het kan liggen aan de mod, dus misschien zou je eens een andere kunnen proberen.

Je bent overigens niet verplicht om bij elk voertuig een back-up te maken, maar het is wel handig en bovendien slim. Stel je voor dat een mod het niet doet. Dan zit je dus met de bestanden van die mod opgescheept. Als je dan nog een back-up achter de hand hebt, dan kun je die gewoon weer in het spel zetten. Zo verwijder je de mod weer, zonder tijd te verliezen voor een herinstallatie.

Die patch heb ik al gedownload maar hij minimaliseerd zich eigen weer en geeft dan een foutmelding ( dat je hem afmoet slutioen ofzo ) maar als ik 1 auro er in zet dan doet hij het wel maar meerderen doet hij het niet dat is kapot vreemd

Peace :D

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...