Jump to content

Voertuigen gebaseerd op...


referer

Recommended Posts

  • Reacties 253
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Phoenyxar

    18

  • Dotz

    15

  • marv666

    10

  • The360box

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 1 maand later...

De Faction is volgens mij eerder een Chevy Monte Carlo uit midden '80, voornamelijk de zo sprekende koplampen en vooral de T-roof met glazen inzetstukken is té sprekend om te ontkennen! :Y Ik ben Ami-gek, ik herkende hem gelijk!

De Faction heeft veel weg van een Ford Mustang uit 1979:

Faction_(GTA_IV).jpg

zie de vergelijking:

De Chevy Monte Carlo SS uit 1986

CH050126.jpg

De Chevy Monte Carlo SS uit 1986 (Let op de open T-Roof!)

1986_Chev_Monte_Carlo.jpeg

Na het bekijken van mijn eerste foto zou je zeggen "waar is die rechte lijn van zijkant van de Faction dan gebleven?" maar de Monte Carlo op de eerste foto heeft een full bodykit. Beide stammen uit 1986, maar die op de tweede foto heeft ook duidelijk dezelfde rechte lijnen! :D

@ Het wikiGTA Team, ik zou het houden op de "gewone" 1986 Chevrolet Monte Carlo, aangezien de Faction niet echt een rokje (bodykit) draagt in GTA IV. De T-Roof was standaard op deze uitvoering.

bijna goed

het is het broertje van de montecarlo, de buick grand national turbo

(niet de gnx trouwens, die heeft geen t-roof)

0903gmhtp_01_z+1987_buick_grand_national+front_view.jpg

de montecarlo heeft een andere neus ;)

de lijn van de zijkant is bij een monte ook wat minder hoekig, en als laatste heeft de gta versie dezelfde bult op de motorkap als de buick...

Bewerkt: door Skrooloose
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Ik heb niet het hele topic gelezen, dus kan zijn dat jullie deze al hebben, maar deze wagens uit GTA IV staan nog niet op de site(ik zet er geen plaatjes bij, dan wordt de post veel te lang, maar de meeste voertuigen kun je genoeg plaatjes van vinden op google):

- de Ruiner is gebaseerd op de Pontiac Firebird/Chevrolet Camaro van ongeveer '84, alleen is de bumpers zijn anders.

- de Marbelle is gebaseerd op de Ford Crown Victoria of Mercury Grand Marqius(alleen heeft deze een vinyl dak, wat de Marbelle niet heeft) van ongeveer '87

- Bij de Stallion staat Ford Mustang, maar deze heeft toch echt veel meer weg van de Oldsmobile Cutlass uit '69

- De Peyote is de '55 Ford Thunderbird

- De Presidente is een Cadillac CTS

- De Emperor is een '77 Cadillac Sedan De Ville

- De Fortune is een '95 Ford Thunderbird

- De Moonbeam is een Chevrolet Astro

- De Ambulance is een Chevrolet G20

- De Primo is een Cadillac Seville

- ik weet het niet zeker, maar denk dat de Perennial de Mercedes R 63 is, hij lijkt er erg veel op, op de voorkant na

- De Steed zal een Ford Econoline zijn

- En last but not least de Uranus is de '82 Ford Mustang MK III

dit waren ze wel een beetje, die ik zo ff snel kon vinden.

Link to comment
Delen op andere websites

- De Fortune is een '95 Ford Thunderbird

Hoe kom je daar op? Dat is de SA-versie :7 ...

- De Primo is een Cadillac Seville

Nee toch niet, alleen het achterste stuk is gebaseerd op een Seville ;) .

- ik weet het niet zeker, maar denk dat de Perennial de Mercedes R 63 is, hij lijkt er erg veel op, op de voorkant na

:? Die lijken toch in de verste verte niet op mekaar :7 , het is een Honda Odissey, maar dan de derde generatie ;) .

- En last but not least de Uranus is de '82 Ford Mustang MK III

Lijkt er best wel op, maar er zijn toch wel voertuigen met een grotere gelijkenis, maar geen echte grote...

De rest klopt hoor, maar volgens mij heb jij op gta.wikia gezeten? :) Welkom op het forum denk ik buiten dat...(actief toch :7 )

Bewerkt: door Hearv94
Link to comment
Delen op andere websites

- De Fortune is een '95 Ford Thunderbird

Hoe kom je daar op? Dat is de SA-versie :7 ...

ik weet niet of je het weet, maar die zijn precies hetzelfde (behalve dat de IV versie wat meer details heeft)

- De Primo is een Cadillac Seville

Nee toch niet, alleen het achterste stuk is gebaseerd op een Seville ;) .

ehhm, volgens mij is de Primo precies hetzelfde als de Cadillac Seville (van rond 1993 hé) op de knipperlichten en de grille na.
- ik weet het niet zeker, maar denk dat de Perennial de Mercedes R 63 is, hij lijkt er erg veel op, op de voorkant na

:? Die lijken toch in de verste verte niet op mekaar :7 , het is een Honda Odissey, maar dan de derde generatie ;) .

van deze zei ik ook dat niet zeker wist, aangezien de voorkant anders is, ookal lijken de grove lijnen van de Mercedes beter op de Perennial, zou het inderdaad goed deze Honda kunnen zijn.

- En last but not least de Uranus is de '82 Ford Mustang MK III

Lijkt er best wel op, maar er zijn toch wel voertuigen met een grotere gelijkenis, maar geen echte grote...

noem er eens een met een grotere gelijkenis, want volgens mij zijn deze Mustang en de Uranus bijna identiek (Let er wel op dat van deze mustang veel varianten te vinden zijn wat bumpers, luchthappers, vleugels e.d. betreft):

1982-1983-1984-1985-1986-ford-mustang-3.jpg

467963976_9b7c84ad35_o.jpg

Uranus_%28GTA_IV%29.jpg

De rest klopt hoor, maar volgens mij heb jij op gta.wikia gezeten? :) Welkom op het forum denk ik buiten dat...(actief toch :7 )

nee, ik heb niet op gta.wiki gezeten, ken het niet eens, en ik wou er nog wat meer doen, maar ik moest naar het werk, dus misschien zal ik er morgen nog wat bijzetten.

Link to comment
Delen op andere websites

ik weet niet of je het weet, maar die zijn precies hetzelfde (behalve dat de IV versie wat meer details heeft)

Nee toch niet, de SA-variant is gebaseerd zoals je zegt op die Ford, maar de IV-variant lijkt er allee op, deze is gebaseerd op de Infinity J30, met het kleine verschil met de realiteit dat de IV maar 2 ipv 4 deuren heeft.

ehhm, volgens mij is de Primo precies hetzelfde als de Cadillac Seville (van rond 1993 hé) op de knipperlichten en de grille na.

De primo is de voorkant en achterkant van een Cadillac Allante gemengt met een Buick Century, lijkt een beetje op de Seville, maar toch niet hetzelfde hoor ;) .

- En last but not least de Uranus is de '82 Ford Mustang MK III

Lijkt er best wel op, maar er zijn toch wel voertuigen met een grotere gelijkenis, maar geen echte grote...

noem er eens een met een grotere gelijkenis, want volgens mij zijn deze Mustang en de Uranus bijna identiek (Let er wel op dat van deze mustang veel varianten te vinden zijn wat bumpers, luchthappers, vleugels e.d. betreft):
Er is maar één foto te vinden van dat type Mustang dus kan ik niet echt oordelen, maar de enige die ik vond deed me er wel aan denken, alhoewel de grille wat verbogen en verandert is...

Voel je niet aangevallen, ik verbeter gewoon :) .

Link to comment
Delen op andere websites

Lijkt er best wel op, maar er zijn toch wel voertuigen met een grotere gelijkenis, maar geen echte grote...

noem er eens een met een grotere gelijkenis, want volgens mij zijn deze Mustang en de Uranus bijna identiek (Let er wel op dat van deze mustang veel varianten te vinden zijn wat bumpers, luchthappers, vleugels e.d. betreft):
Er is maar één foto te vinden van dat type Mustang dus kan ik niet echt oordelen, maar de enige die ik vond deed me er wel aan denken, alhoewel de grille wat verbogen en verandert is...

Voel je niet aangevallen, ik verbeter gewoon :) .

voor meer plaatjes van dit type mustang kun je beter op google bij "'82 mustang GT" kijken, dan zie je overigens ook dat de grille redelijk gelijk is aan die van de Uranus, aangezien het bijgevoegde plaatje in mijn vorige post de grille van de onderkant laat zien, waardoor deze er anders uit lijkt te zien. ik voel me ook niet aangevallen, heb alleen een duidelijke menig.

overigens is me opgevallen dat er bij de Turismo ook nog geen voertuig ingevuld staat op de site, hiervan weet sowieso iedere idioot dat het een Ferrari moet zijn, en waarschijnlijk een 360(ik heb weinig verstand van ferrari's, dus misschien is er een die er nog meer op lijkt).

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...

Wel... mocht je op gta.wikia zijn gaan kijken zal je merken dat zij denken dat deze is gebaseerd op wel 5 verschillende auto's :7 . Het is ook redelijk onduidelijk aangezien hij helemaal op de Subaru Imprezza lijkt maar toch invloeden kent van meerdere andere auto's. Om het niet moeilijk te maken, aangezien je anders 4 verschillende auto's moet samenvoegen, kun je het toch houden op het feit dat het een Imprezza is met R*-invloeden :clown: .

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Heb vanmiddag EFLC gehaald, en daar zitten wat nieuwe voertuigen in. Ik zie dat de namen van deze nieuwe voertuigen al wel op Wikigta staan, maar een beschrijving, een plaatje en gebaseerd op ... nog niet. Ik zal dus bij de voertuigen die ik heb gevonden ff aangeven op welk reallife voertuig ze gebaseerd zijn.

dus de voertuigen die in EFLC zitten:

TBOGT:

Schafter = Mercedes Benz C63 (op internet zie ik ook een getunede versie van deze auto staan, dat is volgens mij de AMG versie)

Serrano = Mercedes Benz GL63 (hetzelfde als de Schafter, ook een AMG versie)

Bullet GT = Ford GT (met invloeden van de Detomaso Pantera)

TLAD:

Slamvan = '53 Ford Panel Van

Tow Truck = '56 Ford F100

er zitten nog meer nieuwe auto's in, maar die hebben al een gebaseerd op ..., die heb ik hier dus niet bij gezet. en dan blijven er nog een paar over, daarvan moet ik nog ff kijken op welke auto die gebaseerd zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

TBOGT:

Schafter = Mercedes Benz C63 (op internet zie ik ook een getunede versie van deze auto staan, dat is volgens mij de AMG versie) Ik vind hem eerlijk gezegt lijken op de Carlsson Aigner CK65RS Blanchimont :$ .

Bullet GT = Ford GT (met invloeden van de Detomaso Pantera) Het is De Tomaso los vna mekaar, ik vind hem er trouwens niet zo op lijken, meer een verzwaarde en verhoogde Ford GT40.

Eigenlijk zijn die dingen bekend hoor ;) .

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...