Jump to content

Voertuigen gebaseerd op...


referer

Recommended Posts

En dit is je openlijke sollicitatie voor WikiGTA Dotz?

...

Kan dat? Zo ja, dan zou ik graag willen solliciteren. Ik heb er namelijk nog net geen broertje aan dood dat er bijna niets van dit 'Voertuigen gebaseerd op...'-topic op WikiGTA gevonden kan worden. Ik snap dat doordat de Episodes nu eindelijk op de pc uit zijn jullie het heel druk hebben, en ik zou het wel interresant vinden om mee te helpen. Dus als jullie iets in mij zien, stuur maar een pb (aangezien dit een beetje erg offtopic gaat worden).

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 253
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Phoenyxar

    18

  • Dotz

    15

  • marv666

    10

  • The360box

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

Maar wat wel het geval is, en dat is geen zwaar/lastig/moeilijk na te trekken werk, is bijv. het vervangen van ''onbekend'' in ''Merk X Model Y''!

Jawel, eigenlijk juist wel. Het invullen is een fluitje van een cent, daar heb je gelijk in. Probleem is wel dat het nakijken en checken van gegevens moeilijker is. De een vind de Sultan RS lijken op een Lexus IS, de ander op een Lancer en weer iemand anders komt met een Impreza WRX aan zetten. En weet je wat het probleem dan nog is? Waarschijnlijk hebben ze allemaal gelijk.. voor een deel.

Mijn begrip voor het ontbreken van informatie bij de nieuwe GTA's, bij de classics heb ik geen begrip. Sorry, maar de eerste game van een serie is toch altijd de belangrijkste? Hoe je het went of keert; zonder die game was er van de serie geen sprake! Dat er misschien minder belangstelling voor is door o.a. het feit dat veel mensen retrogames (waar ik GTA1 toch langzaam tot begin te rekenen) niet spelen of geen aandacht schenken vanwege hun beperkte mogelijkheden, het Top Down View en voor deze tijd slechte graphics. Maar er ontbreekt veel informatie wat wél niet minder is dan het intikken van lijstjes (de tracklistes van de radiostations bijvoorbeeld).

Ja, minder belangstelling speelt een grote rol, maar het feit wil ook dat het spel oud is. Wat in godsnaam heeft dat er mee van doen vraag je me natuurlijk. Nou, simpel: Ik heb het spel niet eens! En ik ben lang niet de enige, want wanneer je de lijst met werknemers bekijkt hebben hoeveel mensen een GTA die voor III uitkwam? Drie misschien? We hebben nu eenmaal niet echt mensen met kennis van de classics, dus dan gaat het langzamer. En de andere GTA's, de recente, hebben nu voorrang om dat daar nu veel animo voor is.

Hun beperkte mogelijkheden maakt hen inderdaad ook minder aantrekkelijk, maar je moet het spel ook maar hebben. Je kunt niet zomaar even bij de Game Mania naar binnen lopen en een exemplaar halen.

Wat ik vond ontbreken bij de GTA Advance-sectie zijn de vindplaatsen van de hidden packages, ja! Uiteraard is er de snapmap-kaart, maar deze pagina is incompleet.

Wat ontbreekt er nu precies? De locaties zijn er, en er is wat uitleg over wat het nu precies inhoud. Bedoel je dan de screenshots? Naast het feit dat het eigenlijk extra dingen zijn om men het zoeken te vergemakkelijken (hebben ook niet alle GTA's) is het nemen van screenshots van deze GTA is heel wat moeilijker dan bij San Andreas ed.

En er is geen missieoverzicht van deze GTA.

Missieoverzichten zijn moeilijker dan ze eruit zien, en andere dingen hebben vaak prioriteit boven zoiets tijdrovend.

Bovendien zei ik niet dat er iets ontbrak, maar dat er weinig belangstelling is voor GTA Advance.

.. is incompleet. En er is geen missieoverzicht van deze GTA.

Overigens wil ik niet zeggen dat ik wikiGTA een slechte site vind, ik vind hem erg sterk! De informatie die je er vind is altijd van een uitstekende kwaliteit en de site is goed georganiseerd!

Bedankt namens ons allen. Ik/we proberen jou ook niet af te kafferen, maar een beetje begrip mag wel..

Link to comment
Delen op andere websites

Jawel, eigenlijk juist wel. Het invullen is een fluitje van een cent, daar heb je gelijk in. Probleem is wel dat het nakijken en checken van gegevens moeilijker is. De een vind de Sultan RS lijken op een Lexus IS, de ander op een Lancer en weer iemand anders komt met een Impreza WRX aan zetten. En weet je wat het probleem dan nog is? Waarschijnlijk hebben ze allemaal gelijk.. voor een deel.

Dat begrijp ik, en nu ik hierover wat beter nadenk snap ik het. En de missies hebben natuurlijk prioriteit. Toch is het vooral bij GTA1 t/m GTA Vice City vaak maar een wagen die echt overheerst. Bovendien: Als iemand een wagen post en beweert dat een ingame-wagen van GTA daarop gebaseerd is. Doen ze er meestal plaatjes bij. Dus dan kun je het zelfs gewoon ''zien''. Het is natuurlijk wel meer dan dat, want de wagen op de foto kan extra onderdelen etc. bevatten. Maar een paar klikken op de website van de autofabrikant of een dergelijke site, en het ''bewijs'' is geleverd! Maar ik begrijp, dit is geestdodend monikkenwerk wat geen prioriteit heeft boven de missies! Maar het hóórt op een goede wiki!

Ja, minder belangstelling speelt een grote rol, maar het feit wil ook dat het spel oud is. Wat in godsnaam heeft dat er mee van doen vraag je me natuurlijk. Nou, simpel: Ik heb het spel niet eens! En ik ben lang niet de enige, want wanneer je de lijst met werknemers bekijkt hebben hoeveel mensen een GTA die voor III uitkwam? Drie misschien? We hebben nu eenmaal niet echt mensen met kennis van de classics, dus dan gaat het langzamer. En de andere GTA's, de recente, hebben nu voorrang om dat daar nu veel animo voor is.

Hun beperkte mogelijkheden maakt hen inderdaad ook minder aantrekkelijk, maar je moet het spel ook maar hebben. Je kunt niet zomaar even bij de Game Mania naar binnen lopen en een exemplaar halen.

Het spel is gratis te downloaden tegenwoordig, net zoals GTA2 en London '61, dus blijft van de Classics alleen GTA: London '69 over die niet gratis te downloaden is. Dit vind ik zelf een slap excuus.

Wat ontbreekt er nu precies? De locaties zijn er, en er is wat uitleg over wat het nu precies inhoud. Bedoel je dan de screenshots? Naast het feit dat het eigenlijk extra dingen zijn om men het zoeken te vergemakkelijken (hebben ook niet alle GTA's) is het nemen van screenshots van deze GTA is heel wat moeilijker dan bij San Andreas ed.

Als je de originele versie hebt op de gameboy advance is het gebruik van roms legaal. Dus is het mogelijk een emulator en een rom te downloaden en vervolgens screens te gebruiken. Met de rom kun je makkelijk screens maken en opslaan.

Missieoverzichten zijn moeilijker dan ze eruit zien, en andere dingen hebben vaak prioriteit boven zoiets tijdrovend.

Dat weet ik, ik verbaas me er ook steeds over hoe jullie het voor elkaar krijgen zonder er zoveel bij te schrijven! Het is ook heel duidelijk! Maar je vroeg wat er ontbrak, en dat vertel ik!

Bovendien zei ik niet dat er iets ontbrak, maar dat er weinig belangstelling is voor GTA Advance.

.. is incompleet. En er is geen missieoverzicht van deze GTA.

Mmm, ja, hier ben ik nog niet over uit! Dat is idd mijn fout! Sorrie! Je hebt gelijk! :tu:

Bedankt namens ons allen. Ik/we proberen jou ook niet af te kafferen, maar een beetje begrip mag wel..

Ik heb ook begrip, ik vroeg alleen hoe dat kwam. Dat weet ik nu, alleen ik vind het zo jammer! En ik heb nu meer begrip voor de situatie! Alleen GTA5 laat nog even op zich wachten. Dus wat gaan jullie doen als de Episodes zo goed als af zijn? Want bij GTA: Vice City Stories ontbreekt ook nog een klein beetje.

Gaan we overigens niet een beetje offtopic? :$

Link to comment
Delen op andere websites

[..]

Het spel is gratis te downloaden tegenwoordig, net zoals GTA2 en London '61, dus blijft van de Classics alleen GTA: London '69 over die niet gratis te downloaden is. Dit vind ik zelf een slap excuus.

Klopt, maar ik speel geen games op de PC.. :) En om iets te beschrijven willen wel wel de missie kunnen voltooien. :')

Wat ontbreekt er nu precies? De locaties zijn er, en er is wat uitleg over wat het nu precies inhoud. Bedoel je dan de screenshots? Naast het feit dat het eigenlijk extra dingen zijn om men het zoeken te vergemakkelijken (hebben ook niet alle GTA's) is het nemen van screenshots van deze GTA is heel wat moeilijker dan bij San Andreas ed.

Als je de originele versie hebt op de gameboy advance is het gebruik van roms legaal. Dus is het mogelijk een emulator en een rom te downloaden en vervolgens screens te gebruiken. Met de rom kun je makkelijk screens maken en opslaan.

Klopt, zo worden de meeste screenshots volgensmij ook gemaakt..

Bedankt namens ons allen. Ik/we proberen jou ook niet af te kafferen, maar een beetje begrip mag wel..

Ik heb ook begrip, ik vroeg alleen hoe dat kwam. Dat weet ik nu, alleen ik vind het zo jammer! En ik heb nu meer begrip voor de situatie! Alleen GTA5 laat nog even op zich wachten. Dus wat gaan jullie doen als de Episodes zo goed als af zijn? Want bij GTA: Vice City Stories ontbreekt ook nog een klein beetje.

De Episodes gaan nu even voor, maar de anderen krijgen ook hun beurt. Zo ben ik van plan in/op vakantie wat screenshots te gaan nemen van de twee stories en Chinatown Wars, om het daar verder op orde te maken.

En het eigenlijke onderwerp zakt inderdaad wat weg.. Dus dan kom ik even terug op de voertuigen: Deze komen nog wel, alleen krijgen dingen als missies voorrang. Nadat de hoofddingen gedaan zijn komen de wat meer triviale dingen als waarop voertuigen gebaseerd zijn. Alleen nu gooit er nog iets meer roet in het eten, want vele GTA fans, waaronder ikzelf, worden tijdelijk in beslag genomen door iets roods en doods.. :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

De F620 is gebaseerd op een Maserati Gran Turismo denk ik:

maserati-gran-turismo.jpg

Hier misschien nog een:

De Slamvan uit GTA IV is gebaseerd op een 1950 Chevy Van denk ik.

Hier even een heel grof voorbeeld: 50_chevy_rat_rod_049_kc4w.jpg

Nog eentje:

De Tampa in GTA IV is gebaseerd op de 1968 Ford Mustang denk ik.

1968-Mustang-Coupe-White-front.jpg

Bewerkt: door Twister24
Link to comment
Delen op andere websites

Je zou eventueel een controller in je pc kunnen pluggen, of een GTA op de ps1 kopen!

Maar aangezien we allemaal hetzelfde willen, (een nóg beter wiki) staan de neuzen dezelfde kant op!

Wat voor mij neerkomt op jullie niet van 't werk houden, en niet afkraken zodat jullie meer energie in de wiki kunnen steken! En daarnaast ook wat lui rondhangen op 't forum!

Het was niet mijn bedoeling jullie af te kraken, ik ben gewoon, euh.. Een beetje impulsief? :{ Het zal niet meer gebeuren!

Fijn om te horen dat de stories, de voertuigen-gebaseerd-op, etc. nog aan de beurt komen!

Link to comment
Delen op andere websites

Nog eentje:

De Tampa in GTA IV is gebaseerd op de 1968 Ford Mustang denk ik.

Toch leuk dat we het daar overeens zijn, ik denk dat het een paar pagina's terugstaat...

Daar zeg ik net hetzelfde, enkel zijn er wat details/vormen die afkomstig zijn van een Dodge Demon ;) .

Link to comment
Delen op andere websites

Hier misschien nog een:

De Slamvan uit GTA IV is gebaseerd op een 1950 Chevy Van denk ik.

Hier even een heel grof voorbeeld:

50_chevy_rat_rod_049_kc4w.jpg

je haalt hier wat dingen door elkaar, je zegt een Chevy Van, maar je laat een plaatje zien van een Chevy Pickup. Een Van is net zoals de (TLAD) Slamvan een bestelauto, die achter helemaal dicht is, en de Pickup is een auto met een open laadbak achter. Overigens, ik wil niet mierenneuken of zeuren maar ik vindt de Slamvan meer zoals ik al eerder in dit topic heb gezegd op een '53 Ford Panel Van lijken. Dit vooral omdat de Grille van de Chevy's niet overeenkomen met de Grille van de Slamvan.

Nog eentje:

De Tampa in GTA IV is gebaseerd op de 1968 Ford Mustang denk ik.

1968-Mustang-Coupe-White-front.jpg

De Tampa trouwens, denk ik, is gebaseerd op de '71 Dodge Demon en de '68 Dodge Charger. (zie mijn post van 17 April, met een aanpassing, dat de Dodge Charger uit '68 ronde achterlichten heeft, en niet de '70 Charger).

note: om het overzicht te bewaren heb ik de plaatjes in een spoiler geplaatst.

Link to comment
Delen op andere websites

Persoonlijk zou ik voor het dak van de Slamvan eerder een Chevrolet Panel Van zeggen... Waarom? Ik weet toevallig dat het dak van de Slamvan naar achteren toe steeds verder omhoog loopt. Dit is bij de monster truck genaamd "Grave Digger" ook het geval, en de body van Grave Digger is gebaseerd op een Chevrolet Panel Van.... Hier is het schuine dak goed te zien: Klik. Het dak loopt bij Ford Panels juist vaker een beetje omlaag(voordat je gaat oordelen: kijk ook of de auto niet van achter hoog op z'n wielen staat.. Die Panel vans worden vaak van voren verder verlaagd dan van achter :7)

Ook het zonne-klep dingetje boven de voorruit werd vaker op Chevy Panels gezet dan op Ford Panels(tenzij je kijkt naar jaren 80 pick-ups van Ford, die hadden dat soms ook..) Kijk bijvoorbeeld eens naar deze 1953 Chevrolet Panel van... Klik..

De spatborden en motorkap zijn denk ik wel van een 1953-1956 Ford F-series Panel.. Hier goed te zien: Klik (Let ook op de daklijn, die weer compleet anders is dan de Slamvan)

Voorruit komt echter van weer compleet iets anders: 1980 Ford F pick-up, denk ik..

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Sorry voor dubbelpost, maar ik vind net iets voor GTA 3...

De auto schijnt een Corvette Indy te zijn, en ik vind hem verdacht veel lijken om de GTA III Infernus...

corvetteindy_091.jpg

Vraag me af of dit nooit eerder ontdekt is.. De Vector M12 is een stuk hoekiger dan de Infernus, en de Lamborghini Diablo al helemaal.. Deze Corvette Indy lijkt er volgens mij echter een stuk meer op... De auto is in ieder geval in 1986 gemaakt, maar misschien ook nog daarvoor en/of erna. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een groot detail van de Infernus ontbreekt wel aan de Indy en dat is de oversizede spoiler.

Die zit echter wel op de M12, maar nu ik hem echter eens heb bekeken lijkt hij ook echt te hoekig...

Ik gok dus op een samenvoegsel van de M12 en de Indy. Voorkant van de Indy, want de voorkant lijkt er inderdaad wel op en de achterkant van de M12 afgaand op de spoiler dan.

Even over de Slamvan: die is inderdaad gebaseerd op de '53 Panel Van, daar is gta.wikia het daarbij ook over eens.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Heej ik was even op WikiGTA aan het kijken, toe kwam ik bij de banshee.

Banshee

Er wordt vermeld dat de auto gebaseerd is op de Dodge Viper

De Dodge Viper heeft een grotere kont. Ik vind de Banshee namelijk meer op de Honda S2000 lijken.

Wat vinden jullie ervan?

ligt eraan over welke gta ze het hebben want in gta 4 lijkt hij wel heel erg op de dodge viper je zou bijna zeggen dat het em is die van gta sa vind ik op geen van beide lijken

Link to comment
Delen op andere websites

ligt eraan over welke gta ze het hebben want in gta 4 lijkt hij wel heel erg op de dodge viper je zou bijna zeggen dat het em is die van gta sa vind ik op geen van beide lijken

Je reageert nu op een bericht van 4 jaar geleden, een discussie daarover beginnen gaat neit veel opwekken.

De Banshee uit SA is een versimpelde versie van de '99 Dodge Viper, het is wel mogelijk om er een S2000 in te zien.

Link to comment
Delen op andere websites

ligt eraan over welke gta ze het hebben want in gta 4 lijkt hij wel heel erg op de dodge viper je zou bijna zeggen dat het em is die van gta sa vind ik op geen van beide lijken

Je reageert nu op een bericht van 4 jaar geleden, een discussie daarover beginnen gaat neit veel opwekken.

De Banshee uit SA is een versimpelde versie van de '99 Dodge Viper, het is wel mogelijk om er een S2000 in te zien.

srry ik kijk meestal niet naar de datum moet ik dus maar ffdoen vogende keer

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...