Jump to content

Voertuigen gebaseerd op...


referer

Recommended Posts

Ik denk dat de Harold gebaseerd is op de Triumph Herald (wat ook overeenstemt met de naam).

Harold: HaroldGTAlondon.png

Triumph Herald:

Triumph_Herald_1360_Convertible_12-3-07.jpg

Triumph Herald 13/60 Convertible

Nog een:

De Locust zou volgens mij best eens gebaseerd kunnen zijn op de Lotus Seven (wat eveneens overeenstemt met de naam).

Locust: LocustGTAlondon.png

Lotus Seven:

Lotus_Super_Seven_1970_A2.jpg

Lotus Super 7

Overigens twijfel ik nog wel of het dit model Lotus Seven het zou zijn, iemand die hier meer over (denkt) te weten?

Eentje uit GTA2: de Hachura die volgens mij gebaseerd is op de Facel Vega HK500.

Hachura: HachuraGTA2.png

Facel Vega HK500:

hk500a.jpg

Bewerkt: door Dotz
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 253
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Phoenyxar

    18

  • Dotz

    15

  • marv666

    10

  • The360box

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

Daarvan dat ik die voertuigen herkende, ik ken die 3 auto's maar je denkt nooit aan die auto's wanneer je ze nodig hebt. Ik had nog een auto gevonden... de Fat uit London 69/61: FatGTAlondon.png

Toch duidelijk een Fiat 500 denk ik, daarvan ook de naam.

Link to comment
Delen op andere websites

Daarvan dat ik die voertuigen herkende, ik ken die 3 auto's maar je denkt nooit aan die auto's wanneer je ze nodig hebt.

Hoe bedoel je? Ik snap je niet? :{

Ik had nog een auto gevonden... de Fat uit London 69/61: FatGTAlondon.png

Toch duidelijk een Fiat 500 denk ik, daarvan ook de naam.

Mee eens, maar welk model Fiat 500 dan?

Edit: Is dit niet iets voor TU overigens?

Bewerkt: door Dotz
Link to comment
Delen op andere websites

Edit: Is dit niet iets voor TU overigens?

Volgens mij houdt TU zich voornamelijk bezig met IV, de Episodes en San Andreas. Correct me if i'm wrong.

Daar zit je niet verkeerd. Maar aangezien dat bij mij IV niet meer naar behoren werkt, ik een afkeer heb voor San Andreas en mijn pc de Episodes niet fatsoenlijk aankan. Daarbij komt dat ik véél liever oude games speel :$ . En het is toch niet uitsluitend die GTA's? Ik heb namelijk ook een tut gemaakt over GTA III, daar is het ook bij gebleven. En daar wil ik wel iets aan doen :7 . Overigens staat die tut nog niet in Cuban's post. Helaas. Maar dat komt nog wel een keer op 'n dag. Ofzo, verder kunnen we deze discussie trouwens beter voeren in de TUGT bedenk ik me.

Edit: Zou de modscooter niet eens gebaseerd kunnen zijn op de Vespa MP5 Paperino? Afgezien van de voor- en achterlichten.

Mod Scooter: ModscooterGTAlondon.png

Vespa MP5 Paperino:

paperino.jpg

Overigens staat er bij de Myni (MyniGTAlondon.png) dat hij gebaseerd is op de ''Mini''. Dit vind ik nogal een groot begrip. Ik zou het persoonlijk bij de ''Austin Mini'' houden. Dat is nog steeds een ruim begrip. Maar al die Mini's lijken ook zo op elkaar.

Hier een Austin Mini (uit 1967) die er wel héél erg op lijkt:

1967_Austin_Mini_Cooper_S_Mk2_For_Sale_Front_1.jpg

Ik denk dat GTA London's Royal Stretch gebaseerd is op Rolls-Royce Phantom IV. (Dus die uit de periode jaren '50-'60 ;) )

Royal Stretch: RoyalstretchGTAlondon.png

Rolls-Royce Phantom IV:

1224425138.jpg

Bewerkt: door Dotz
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Sorry voor dubbelpost, maar ik vind net iets voor GTA 3...

De auto schijnt een Corvette Indy te zijn, en ik vind hem verdacht veel lijken om de GTA III Infernus...

corvetteindy_091.jpg

Vraag me af of dit nooit eerder ontdekt is.. De Vector M12 is een stuk hoekiger dan de Infernus, en de Lamborghini Diablo al helemaal.. Deze Corvette Indy lijkt er volgens mij echter een stuk meer op... De auto is in ieder geval in 1986 gemaakt, maar misschien ook nog daarvoor en/of erna. :)

Ik vind die M12 niet echt 'hoekig'.

1996-vector-m12-3.jpg

Infernus_copy.jpg

corvetteindy_091.jpg

Kijk naar de sideskirts, die zijn gewoon rechtgetrokken en de voorkant lijkt ook wel op een M12, de voorspoiler is wat anders.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

nee, hoezo?

edit:even verder gezocht, hij lijkt wat meer op een '68 GMC C-K

Om meschien iets duidelijker te zijn:

het is inderdaad een 68 GMC C-K alleen is zijn uiterlijk meer gestroomlijnd gemaakt.

En hij is ook veel lager.

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij is de ''Porka'' gebaseerd op een cabrio-variant van de Porsche 356.

Porka: PorkaGTA1.png

Porsche 356:

Porsche%20356%20a.jpg

Volgens mij is de V8 Ghost gebaseerd op de Lotus Esprit V8 (wat ook overeenstemt met de naam). Afgezien van de neus, de ''spoiler'' en de spiegels. heeft hij er heel veel van weg.

V8 Ghost:

LCS_V8-Ghost.jpg

Lotus Esprit V8:

800px-Lotus_Esprit_V8_1.jpg

Bewerkt: door Dotz
Link to comment
Delen op andere websites

kleine tip voor de beheerders enzo :engel:

Bij cabbie staat "Gebaseerd op Onbekend"

volgensmij is de Cabbie gebaseerd op Checker marathon Taxi's

Die vroeger het straatbeeld vormden van New York

Vreemd dat er geen cabbie in GTA IV zit aangezien dit zich afspeeld in Libertycity (NYC) ^_^

Succes met het perfectioneren van een bijna perfecte site! :engel:

Link to comment
Delen op andere websites

kleine tip voor de beheerders enzo :engel:

Bij cabbie staat "Gebaseerd op Onbekend"

volgensmij is de Cabbie gebaseerd op Checker marathon Taxi's

Die vroeger het straatbeeld vormden van New York

Vreemd dat er geen cabbie in GTA IV zit aangezien dit zich afspeeld in Libertycity (NYC) ^_^

Succes met het perfectioneren van een bijna perfecte site! :engel:

Dit was al bekend, en je hebt dit ook al in de ideeënbus gepost. Ik denk persoonlijk dat je post daar effectiever is aangezien de crew daar nog wel eens kijkt, en voor zover ik weet dit topic niet bestemd is voor wikigta. Hoewel het natuurlijk wel heel bruikbaar zou zijn. Volgens mij neemt geen enkel crewlid hier ook ooit een kijkje met de bedoeling informatie voor wikigta te vinden.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...