Jump to content

Iron Man van Hawai


demontventoux

Recommended Posts

De IronMan van Hawai 2006 is gewonnen door de Duitser Norman Staddler.

Wie de IronMan niet kent: Dit is de allerzwaarste Triatlon ter wereld, door de hitte en de weinige luchtvochtigheid ginds.

Een triatlon bestaat uit 3.8km zwemmen, 180km fietsen en vervolgens nog een Marathon van 42km lopen.

Eerste Belg werd Rutger Beke op de 4rde plaats, eerste Nederlander was Richard van Diesen, die als 137ste eindigde.

In de invalide-categorie won de Belg Marc Herremans, die na deze overwinning ook een punt zet achter z'n topsportcarrière.

Herremans werd een paar jaar geleden nog 6de inde mannencategorie maar kwam een jaar later ten val op training in Mallorca waarbij hij z'n rug brak. Hij gaf niet op en vocht terug en nu wint hyij zoveel jaar later de IronMan in z'n rolstoel.

Dit zij hij na afloop:

"Ik stop ermee, ik heb bereikt wat ik wilde", "Ik was hier 6de, 3de, 3de en 2de en nu win ik. En tussendoor breek ik mijn rug. Ik heb het allemaal nu wel gehad."

Uitslagen:

Mannen

1. Normann Stadler (Dtsl) 8u11:56

2. Chris McCormack (Aus) 8u13:07

3. Faris Al-Sultan (Dtsl) 8u19:04

4. Rutger Beke (BEL) 8u21:04

5. Eneko Llanos (Sp) 8u22:28

Vrouwen

1. Michellie Jones (Aus) 9u18:31

2. Desiree Ficker (VS) 9u24:02

3. Lisa Bentley (Can) 9u25:18

4. Gina Kehr (VS) 9u27:24

5. Katherine Allen 9u30:22

bron uitslagen: www.sport.be

EDIT: Inderdaad Argon, vergeten te vermelden, Marino Vanhoenacker werd 6de en dus 2de Belg :)

Link to comment
Delen op andere websites

De belgen hebben het dit jaar wel goed gedaan ja. En eindelijk heeft Herremans is gewonnen, hij verdiende het gewoon! Er was ook nog een belg op de 6de plaats dacht ik. ;)

En Rutger Beken zal zeker ook nog wel is winnen denk ik, want vanmidag op de radio zij hij dat hij gewoon ging blijven door trainen dus met zo'n mentaliteit win je wel is hoor. Als hij nu al de 4de plaats kon halen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...