Jump to content

[MA] Manhunt


Boris H.

Recommended Posts

Heej mensen,

Ik wil graag Manhunt voor de PS2 kopen maar weet iemand waar die te koop is?

Ik kan namelijk niks vinden.

Alvast bedankt,

Boris H.

Manhunt kan je nog gewoon op Bol.com bestellen, op deze pagina om precies te zijn. In de winkel hoef je denk ik niet veel te zoeken, dit spel is heel erg gewelddadig, en volgens mij hebben niet alle winkels het spel in bezit.

Bij Bol.com heb je hem zo in huis!

Link to comment
Delen op andere websites

Tis wel oftopic maar..

Het spel is van Rockstar, maar waarover gaat het eigenlijk?

Even een quote van een review:

Manhunt heb ik al een tijdje gevolgd, de trailer zag er niet echt veelzeggend uit maar het leek me nou echt een game voor mij, een grove slasher waarbij je mensen zo grof mogelijk in de virtuele wereld kunt behandelen. Je kunt het ook opvatten als het vertonen van enkele grove manieren om je tegenstander de grond in te boren want emotioneel en gevoelig is deze game in ieder geval niet, waarom dit het geval is kun je in deze review lezen van Manhunt.

Jij speelt het karakter James Earl Cash, je zit in een cel rustig te wachten op je doodstraf en je staat niet echt bekend als het lieverdje van de stad. Maar je krijgt een aanbod om in een film te gaan spelen genaamd 'Snuff movies’, je zult naar een stad moeten gaan en daar letterlijk de rondlopende mensen met knuppels en andere gereedschappen om moeten leggen, dit gaat niet altijd even makkelijk en zal niet altijd gaan met je blote handen. Je hebt namelijk ook de beschikking over andere hulpmiddelen die je gedurende je weg tegenkomt, plastic zakken waarmee je iemand kan laten stikken, messen, honkbalknuppels en glasscherven waarmee je iemand flink kunt bewerken zijn belangrijke middelen om te overleven in deze game. Dit aspect maakt de game in veel opzichten erg grof wat we wel gewend zijn van de developer die ook achter de game Grand Theft Auto schuilen.

Gedurende de game zul je instructies krijgen over de weg die je moet lopen en gebruiksaanwijzingen van tegenstanders, hoe grover je iemand ten dood brengt, hoe beter voor de film aldus de regisseur. Dit zal overigens niet altijd even makkelijk zijn, tegenstanders zijn namelijk erg behulpzaam en lopen het liefste in groepjes met elkaar rond, 1 vs 1 gevechten komen geregeld voor en kunnen dan ook vaak met de blote hand worden uitgevochten, als je een groep echter zult moeten aanpakken kan dit beter met een van de hulpmiddelen die je op dat moment tot je beschikking hebt. De tegenstanders zijn niet echt slim qua intelligentie en lopen in een vaste route rond in de levels, je zult ze dus af en toe bij het overspelen van het spel misschien op een andere plek tegenkomen maar veel verschil zal het niet bepaald maken.

Wat voor vele misschien het mooiste zal zijn is het feit dat je in de game alles kunt zien, als je namelijk een tegenstander van dichtbij benaderd zul je gewoon zien hoe deze met bijvoorbeeld een plastic zak wordt vermoord, dit leidt tot erg grove acties in de game, ik raad deze game dan ook absoluut niet aan voor kleinere kids van onder de 12 jaar. Dat de game dan ook negatieve invloeden kan uitoefenen op de gamers betwijfel ik, dit blijft uiteraard altijd een groot vraagstuk, daar waar games ook worden geacht tot aanzet van geweld. Dit lijkt me in deze game niet echt het geval indien je je niet te veel gaat meeleven in de game en het niet gaat opvatten als een soort van cursus.

Qua besturing is de game vrij makkelijk, de game kan voornamelijk met een handvol toetsen worden bestuurd en uiteraard is een muis ook wel handig om door deze game te wandelen, ik denk dat echter wel even gekeken moet worden naar de instellingen van de controls, deze kan in het begin verwarrend zijn maar is na een kleine 5 minuten spelen al snel aangewend.

Lekkere filmpjes!

Grafisch zijn de objecten in de levels zeer realistisch en strak, ook de omgeving mag er wezen, deze is zeer goed uitgebeeld en lijkt op bepaalde momenten zelfs zeer veel op een echte omgeving. Verder mogen de characters er natuurlijk niet minder realistisch uit zien, Rockstar heeft het zeer serieus aangepakt en heeft echt aan zeer veel details gelet, ook andere objecten als ratten zijn natuurlijk niet weg te denken in deze game. Deze zijn uiteraard ook tot moes te stampen al is het aanbod van ratten wel erg hoog in de game.

Een nadeel is toch wel dat de game zich altijd in het donker afspeelt, kleine steegjes en donkere plekken waarbij je soms je brightness nog eens zult moeten verzetten leiden soms tot de enige irritatie. Natuurlijk maakt dit de sfeer weer een stuk enger wat het weer tot een soort van Slasher/Horror game verwerkt. In de game krijg je vooral het gevoel dat je constant wordt achtervolgd, in feite is dit ook het geval in de game, maar je krijgt dit ook grafisch erg goed te zien, een soort geruis in je beeld af en toe is dan ook heel normaal, ook in de filmpjes valt deze context erg goed op te maken.

Al met al rollen er zeer mooie graphics over je beeldscherm met zo te zien de nodige textures die je beeld vullen. Het ziet er allemaal verzorgd uit en grafisch is het niet al te zwaar voor je pc, alles draaide vlotjes op een respectabele resolutie van 1280x1024, de screens zijn overigens gewoon in 1600x1200 genomen en zien er ook erg goed uit zoals je ziet, een vergelijking van de voorganger van Rockstar (GTA) zit er in dit geval niet in, deze game heeft een betere sfeer en een stuk betere graphics, vooral de characters en de omgeving spelen hierbij een grote rol van betekenis.

Qua geluid is het allemaal wat speels te noemen, geluiden van GTA 3 haal je er zo uit, je zult dan ook snel merken dat deze game door Rockstar is geproduceerd, blijkbaar kwamen de geluiden van GTA nog goed van pas want dit lijkt me overduidelijk dat deze geript zijn.

Verder blijkt de game soundtrack gewoon de hartkloppingen te zijn van je hart, deze versnelt en wordt gedurende spannende momenten waarbij de adrenaline naar je hoofd stijgt versneld of luider.

De ingesproken geluidseffecten en stemmen zijn van een zeer hoge kwaliteit, dit is dan ook weer een positief punt van de game, alles is duidelijk te verstaan en klinkt zeer realistisch. Door een klein hoofdtelefoontje wordt je door de levels geleidt, dit is ook weer zeer goed en realistisch geluid en komt erg positief op mij over. Ook het geluid van de stervende opponenten komt realistisch en emotioneel over, al is het soms wel een beetje raar dat bepaalde mensen nog kunnen praten terwijl ze al enkele seconden dood op de grond liggen, uitspraken als 'Please, let me go, 'I won't tell it to anyone' en 'Please, I have childeren' zul je regelmatig aan moeten horen.

Grof, uitdagend, spannend!

Een geslaagde game voor de liefhebbers van first person shooters in het horror/slash genre, de game is een menging van GTA zonder auto's en een normale first person shooter, voor de mensen die grafisch een mooie game willen aanschaffen met verder goed geluid, een enge sfeer en een goede gameplay is dit een dikke aanrader, op alle fronten is de game totaal niet saai al is het ontbreken van een multiplayer optie een klein gebrek.

--------------------------------------------------------------------------------

Publisher: Rockstar

Developer: Rockstar

Genre: Action

Release: Nov 2003

Datum: geen datum

Auteur: Z@3 Redrum

Graphics: 8.0

Geluid: 8.5

Gameplay: 8.5

Besturing: 8.0

Herspeelbaarheid: 6.5

Eindcijfer: 7.9

--------------------------------------------------------------------------------

Hier kan je ook nog wat screens verafschuwen of bewonderen. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Het spel mag wel in Nederland verkocht worden. Een zaak als Bart Smit zal dit spel echter niet snel in de rek leggen. Ik heb hem gehaald bij Nedgames in Apeldoorn, een games zaak.

ps, als je bij Apeldoorn in de buurt woont, mag je ook mijn spel hebben. Ik vind het spel namelijk zwaar tegenvallen en gebruik hem dus nooit.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...