Jump to content

Snowboarden


yvea0

Recommended Posts

We zijn van plan op misschien zondag een dagje te gaan snowboarden in een indoor plek

Weet iemand hoeveel dit ongeveer kost?

Ik heb nog nooit eerder gesnowboard,

Weet iemand of dat op het begin heel moeilijk is? :bonk:

Alvast bedankt!

>>> Door NandroDavids: Snowboarden is een sport...bij deze verplaatst naar het Sport Forum ;)<<<

Link to comment
Delen op andere websites

We zijn van plan op misschien zondag een dagje te gaan snowboarden in een indoor plek

Weet iemand hoeveel dit ongeveer kost?

Ik heb nog nooit eerder gesnowboard,

Weet iemand of dat op het begin heel moeilijk is? :bonk:

Alvast bedankt!

Voor de tariefen bij Snow-world kan je hier kijken, ik weet niet bij welke indoor ski/snowboard hal je wilt snowboarden? Snow-World zit in Landgraaf (Limburg) en Zoetermeer (Zuid-Holland) Voor Snow-Planet kan je hier kijken, deze indoorhal bevind zich in Spaanwoude. Voor de Uithof in Den-Haag kan je hier kijken. De prijzen liggen niet heel ver uitelkaar, waarschijnlijk moet je ook nog snowboard materiaal huren, dit kost ook nog een beetje. Snowboarden is wel aardig moeilijk, je moet veel zitten in het begin en het is redelijk lastig om te leren (in 1 dag), het is wel erg leuk. Skiën daarintegen (wat ik altijd doe) is iets makkelijker om onder de knie te krijgen. Snowboarden is niet heel moeilijk, maar ik kan ook niet zeggen dat het makkelijk is.

Ik wens je veel plezier zondag! En hopenlijk breng je het er goed van af! :klap:

Link to comment
Delen op andere websites

De prijs die ligt tussen de 20 en de 50 euri's per persoon

En het snowboarden is zelf niet zo moeilijk ik doe het zelf als 5 jaar

Maar het snowboarden heeft wel meer risico's je kan daarin tegen sneller je benen breken dan bij ski's o

omdat je met allebei de benen geen vrije ruimte heb je kan alleen naar links recht voor en achteren leunen

Hier een klein stukje hoe je het moet doen aangezien je het nog nooit gedaan heb

Je moet remmen door je board dwars op de sneeuw te zetten en dan naar achter leunen zodat de voorkant een beetje omhoog komt en om te sturen ligt er aan hoe je je voet zet ik ben rechtsvoetig dus ik moet mijn rechtervoet voor als je rechtsvoetig naar rechts wil moet je een beetje naar achter leunen en de voorkant weer een beetje omhoog maar niet je board dwars zetten en je rechter arm naar rechts en als je rechtsvoetig naar links wil moet je weer een beetje naar voren leunen zodat je achter kant weer een beetje omhoog komt en je linker hand naar links

En als je linksvoetig ben is het precies andersom

hopelijk is dit genoeg om je een beetje te helpen :bier:

Bewerkt: door GTAVC
Link to comment
Delen op andere websites

De prijs die ligt tussen de 20 en de 50 euri's per persoon

En het snowboarden is zelf niet zo moeilijk ik doe het zelf als 5 jaar

Maar het snowboarden heeft wel meer risico's je kan daarin tegen sneller je benen breken dan bij ski's o

omdat je met allebei de benen geen vrije ruimte heb je kan alleen naar links recht voor en achteren leunen

Hier een klein stukje hoe je het moet doen aangezien je het nog nooit gedaan heb

Je moet remmen door je board dwars op de sneeuw te zetten en dan naar achter leunen zodat de voorkant een beetje omhoog komt en om te sturen ligt er aan hoe je je voet zet ik ben rechtsvoetig dus ik moet mijn rechtervoet voor als je rechtsvoetig naar rechts wil moet je een beetje naar achter leunen en de voorkant weer een beetje omhoog maar niet je board dwars zetten en je rechter arm naar rechts en als je rechtsvoetig naar links wil moet je weer een beetje naar voren leunen zodat je achter kant weer een beetje omhoog komt en je linker hend naar links

En als je linksvoetig ben is het precies andersom

hopelijk is dit genoeg om je een beetje te helpen :bier:

Perfect :D

Link to comment
Delen op andere websites

Ik snowboard ook voor 5-6 jaar nu, maar het is echt niet in 1 dag te leren. Ik heb één week les gehad voordat ik het redelijk kon. Niet makkelijk dus voor de eerste keer! Ik heb ook al eens 2 dagen in het ziekenhuis gelegen, hersenschudding. Laatst nog een helm gekocht :). Maar het is een geweldige, verslaafende sport :). Jammer genoeg is Snowworld erg duur, en meestal ook vrij druk. Maar veel plezier.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 8 years later...

BUMP

Na 10 jaar karten ben ik me weer gaan richten op snowboarden (en dat op me oude dag :D)

Ik ben geen pro / zal het ook nooit worden :)

Toch leuk om tricks te oefenen , al heb ik nu al meer blessures gehad dan in 10 jaar karten.

En gezien ik video editen wel leuk vind heb ik een compilatie gemaakt van maart.

Ik hoop uiteindelijk een front flip te doen, maar voorlopig heb ik nog moeite met de trick te landen :(

Bewerkt: door EnergyCorse
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...