Jump to content

Het grote: Nintendo DS topic


Ferre

Het grote: Nintendo DS topic  

70 leden hebben gestemd

  1. 1. Heb jij een Nintendo DS (Lite)?

    • Ja
      37
    • Nee
      27
    • Ik wíl een DS
      5
    • Anders
      1
  2. 2. Wat vind jij van de prijs van de games?

    • Prima, houden zo.
      14
    • Ik vind het best.
      28
    • Te duur, een betere prijs is:
      19
    • Anders
      9


Recommended Posts

Het grote: Nintendo DS topic

Meeloperij of heeft de DS het recht om ook zo'n mooi topic te hebben? Ik kies voor dat laatste.

Iedereen met een Nintendo DS (Lite) of zonder is welkom. Je kunt hier vragen stellen en beantwoorden. Ik wil dit topic beginnen met 2 polls. Ik vind het leuk om te weten of jij een DS (Lite) hebt, maar ik wil ook weten wat jullie van de prijs van de games vinden. Want sommige games zoals Actionloop zijn wel leuk, maar 43 euro?!

Poll #1: Ik heb een witte Nintendo DS Lite.

Poll #2: Ik vind ze te duur. Als de spellen 18 tot 30/35 euro zijn is het beter.

Nintendo DS:

nintendo_ds_8.jpg

Nintendo DS Lite (wit, zwart, roze):

nintendo_ds_lite2x.serendipityThumb.jpg

nrsl324Dxp3_z4W-2xGEqSD62oags9lU-300x200.jpg

pink-nintendo-ds-lite.jpg

Meer informatie volgd nog :sigaar:

Bewerkt: door Ferre
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 96
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Steel Dogg

    23

  • gammie_

    13

  • Ferre

    12

  • Sdajafol

    8

Ik heb een ds, maar ik speel er tog nooit meer op. Ik heb spijt dat ik em gekocht heb, de games die uitkome vind ik niet interresant. En de graphics zijn ook k*t. Ik had liever een psp gekocht.

Ligt eraan. Welke games heb je? Op een handheld zijn de games niet zo mooi als op een PC, maar ik vind ze er nog aardig uitzien. Je hebt wel gelijk dat sommige games niet zo interessant meer zijn en daarom ook te duur. Maar Phantom Hourglass (komt eraan), Metroid Prime: Hunters, New Super Mario Bros., Age of Empires: The Age of Kings enz. zijn allemaal goede games.

Er zijn best veel mindere games, maar er zijn ook genoeg toppers.

@ hieronder:

Graphics op de PSP zijn inderdaad mooier. 2 schermen is erg handig, je kijkt naar de bovenste en op de onderste zie je informatie. In sommige games wordt ook handig gebruik gemaakt van de 2 schermen, bij de aankomende Zelda bijvoorbeeld:

s29152_nds_3.jpg

(afbeelding is vergroot en jammer dat het lage .jpg is).

Ook heb je de stylus (dat stokje) nodig voor aantekeningen en voor menu's. Alleen je kan meestal ook gewoon de toetsen gebruiken. de DS en PSP zijn en werken anders, maar ze zijn allebei geweldig op hun eigen manier.

Bewerkt: door Ferre
Link to comment
Delen op andere websites

Maar je moet toegeven: De graphics van de PSP overtreffen die van DS wel wat.. Ik vind het niets om met zo'n stokje op 2 schermen te gamen, maar dat is mijn mening. Zelf heb ik een PSP en vind ik daar de anologe stick ongelofelijk handig. :) Maar dat terzijde, is de prijs van de DS zelf best wel goed. En met de DS Lite heeft Nintendo zeker een goede stap gedaan. Maar de prijs van de games vind ik soms wel goed, maar voor sommige games moet je te veel dokken. Ik vind de PSP games wel goed zitten qwa prijs. "Slechte" games lagere prijs dan de "toppers".

Link to comment
Delen op andere websites

Goed idee om hier ook een topic over te maken. Ik heb alleen het gevoel dat hier niet erg veel mensen met een DS zijn. Ik heb zelf een psp en ik ben er ook heel blij mee dat ik die heb gekocht in plaats van de DS.

Poll 1: Nee, ik heb er geen en hoef er ook geen.

Poll 2: Ik heb een paar spellen bij een vriend van me gezien, maar ik vind dat soort dingen echt niet €43 waard!

Bewerkt: door Insanity Prawn Boy
Link to comment
Delen op andere websites

Eindelijk ook een NDS topic, leuk gedaan Ferre. :) IK zelf heb een oude DS, zo'n groot grijs lomp ding dus. Hoewel ik de NDS Lite mooier vind, heb ik er geen problemen mee. Daar naast is het een enorm verschil van spelen op de DS en op de PSP, de gameplay is naar mijn mening stukken beter door het gebruik van de touchscreen. De PSP overtreft hem wel gemakkelijk op het grafische gebied, maar sinds wanneer kopen we een hand-held voor de graphics? Daar koop ik wel een PC of een gameconsole voor, een handheld is om overal te kunnen gamen. Nintendo snapt dit en richt zich ook vaak alleen op de gameplay, de graphics hoeven daarin niet hoogstandig te zijn. Zo lang het er goed uit ziet maakt het de game er niet slechter op, daar naast bied het touchscreen vernieuwing die op geen elke andere handheld te vinden is. Je kan daarom ook wel zien dat Sony nieuw is op dit gebied, ze hebben zich met de PSP veel meer op onbelangrijjke aspecten gericht. Neem muziek beluisteren, foto's bekijken en films bekijken (wat ook totaal geflopt is). De laatste tijd richten ze zich gelukkig iets meer op games, je ziet ook aan de verkoopcijfers dat dit gelijk aan slaat. Het is jammer dat Sony zich niet eerder vol op de games gericht heeft, dit zou de strijd op de handheld markt een stuk leuker gemaakt hebben, nu heeft Nintendo met gemak het grootste marktaandeel binnen gesleept, maar dat is ook niet verrassend als je al jaren marktleider op dat gebied bent. Dat neemt niet weg dat ik de PSP een mooi apperaat vindt, het bied alleen heel weinig spellen die me naar de PSP weten te trekken. Alleen VCS heeft echt aantrekkingskracht, daar naast is alles op een andere console te halen of voor mij niet interresant. Het enigste wat me toen tegen heeft gehouden is de achterlijk hoge prijs die ze ervoor vragen, mocht deze dalen dan koop ik hem misschien nog wel.

Om op je polls te reageren, ik heb zoals je hierboven al kon lezen een DS en ik vindt de prijzen van de games prima. In totaal heb ik nu denk ik een stuk of 10 DS games waar er dit jaar weer een paar bij komen (Zelda!!), sommige games speel ik nu niet meer. Maar games als Mario Kart en Lost in Blue hebben een behoorlijke replay-waarde, zeker Mario Kart online is leuk om te blijven doen. Op dit moment staat mijn Ds stof te happen omdat ik het te druk heb met mijn Wii, neemt niet weg dat ik er binnen kort zeker nog op ga gamen als er weer nieuwe games komen. ^^

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een nitendo ds .En ben er eigelijk tevreden over.Het is een goedkoope console en de spelletjes zijn maximum 40 euro .Maar ja de psp overtreft de ds hoor betere graphics enzovoort.Maar zo slecht is hij niet.

Greetz Syfes :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

Leuk topic :bier: Ook ik ben een Nintendo DS fan. Ik zal eens wat vertellen hoe het bij mij is gegaan:

Toen de Nintendo DS net uit was heb ik hem voor mijn verjaardag gekregen, dol gelukkig was ik er mee :Y Maar na een klein jaartje liet ik hem toch wat meer in de hoek liggen, vooral toen ik hoorde van de PSP, over de graphics en mogelijkheden was ik al snel verkocht. Ik heb toen mijn (oude versie) op internet gezet en hem verkocht, met dat geld en wat spaar geld heb ik de PSP in mijn macht genomen, na nog geen maand intensief erop gamed te hebben, kreeg ik al heel snel spijt en heimwee naar de vetroude DS. Toen ben ik tot de conclusie gekomen dat het helemaal niet telt over die zogenaamde graphics ik miste gewoon die oude leuke, kleurrijke games en de altijd goed doendende touchscreen.. Dus na een maand had ik de psp al weer op internet staan.. De afgelopen zomervakantie heb ik de DS Lite gekocht met een trots gezicht die ik tot nu toe nog altijd nog op mijn gezicht kan zetten :D nu een half jaar verder ben ik er nog steeds apen trots en zeker blij mee dat ik de DS heb :clown: Mijn conclusie was er dan ook over: niet ingewikkeld maar simpel en vereselijk leuk! Aangezien ik al die tijd voor geen meter gesnopen hebt hoe je nou die mp3 erop moest zetten..

Nee met de DS weet je waar je aan toe bent, geen rotzooi met films, games en mp3 en dan ook nog iets met internet.. alles in één nee doe mij maar een Nintendo DS films kijken doe ik wil thuis voor de buis en voor mp3's te luisteren heb ik niet voor niets een mp3 speler!

Ik kon het niet laten een kleine screen te posten van mijn DS Lite :engel:nintendods2nv8.png

nintendods3dk9.png

nintendods1ab5.png

Global.

Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt ook een Nintendo Mp3 Player. Ik zag hem laatst ook in de winkel. €35,00 en dan moet je nog een SD (geen DS maar SD!) kaartje kopen. Een SD kaart wordt ook gebruikt voor foto camera's. Maar dan koop je die Mp3 speler en dan moet je nog een goed SD kaartje kopen, ik ben benieuwd of dat wel past. Want er staat ook niet bij welke formaat enz. bla bla bla.... :cab:

boximage.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt ook een Nintendo Mp3 Player. Ik zag hem laatst ook in de winkel. €35,00 en dan moet je nog een SD (geen DS maar SD!) kaartje kopen. Een SD kaart wordt ook gebruikt voor foto camera's. Maar dan koop je die Mp3 speler en dan moet je nog een goed SD kaartje kopen, ik ben benieuwd of dat wel past. Want er staat ook niet bij welke formaat enz. bla bla bla.... :cab:

boximage.jpg

Klinkt mij al weer ingewikkeld in de oren :clown: Nou ik hoef niet zo'n ding, of je nou op je DS allemaal spullen gaat kopen om uiteindelijk een beetje muziek te luisteren, of gewoon onder het spelen je eigen vertrouwde mp'tje in je oren hebt hangen, toch? Ik denk eerder dat de mensen die geen mp3 hebben zoiets gaan kopen of graag zoveel mogelijk soorten gadgets willen voor hun DS.

Global :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Phantom-Hourglass-Logo.jpg

Eventjes wat informatie over de nieuwe Zelda Phantom Hourgalss voor de Nintendo DS. Ik heb op internet gekeken en er zit nog wel verschil in de berichten over de uitstel van het spel. In het (onafhankelijke) Nintendo blad [N]Gamer staat dat het spel is uitgesteld naar eind 2007. Eeerst was het nog eind 2006, toen begin 2007 en nu weer uitstel. Ik vind dit nogal jammer want mede door een preview van dit spel werd ik nog entausiaster om een DS te kopen.

------------------------

Ik vond een topic op GameVillage over de uitstel. Dit is niet in eigen woorden en er staat (helaas) geen bron bij. Ondanks dat, geloof ik dit bericht samen met die in de [N]Gamer het meest.

Gaat Phantom Hourglass ook een jaar uitgesteld worden?

The Legend of Zelda: Twilight Princess ligt nog maar amper in de winkel en we weten al wat het volgende deel gaat worden van deze machtige serie. The Legend of Zelda: Phantom Hourglass komt namelijk binnenkort naar de Nintendo DS. Het spel zal zich na The Wind Waker afspelen, en de cartoony setting uit die game is dan ook terug. Hoewel het spel eigenlijk verwacht werd voor een release rond april of mei, heeft Nintendo helaas bekend gemaakt dat de game in Amerika is uitgesteld naar 15 oktober. Waarschijnlijk krijgen wij hem ook pas rond die tijd te zien.

Bron: klik

Btw, hier vind je nog leuke Phantom Hourglass filmpjes:

http://media.ds.ign.com/media/694/694756/vids_1.html

Link to comment
Delen op andere websites

Om (alsnog) even antwoord te geven op je poll-vragen ^_^ .

#1. Anders... Mijn zusje heeft een 'normale' roze dikke oude bejaarde DS.

#2. Te duur, nieuwe games wil ik voor € 30,- in de winkels zien liggen, oudere al snel voor de helft daarvan. Daartegenover vind ik dat de console's wel wat duurder mogen zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Vraag 1: Ik heb een gewone grijze DS

Vraag 2: De prijs van de games is goed, en maakt mij verder niet zoveel uit, ik zie hier dat er gezegd word dat ze te duur zijn, maar hoe zit het met PSP spellen? Die zijn vaak nog duurder, net als de console zelf.

Grafisch gezien vind ik alles prima zitten, het zijn geen supergraphics, maar toch, ze mogen er best zijn, maar ik geef toe, de PSP ziet er beter uit, maar het gaat in mijn ogen zowiezo om de gameplay, graphics zijn ook belangrijk, dat ontken ik niet, maar de DS is iets totaal anders dan de PSP, de PSP is een prima stukje elektronica met goede graphics, maar de DS is een totaal ander apparaat, en de gameplay en besturing is vaak totaal verschillend.

Daarnaast was de DS 100 euro goedkoper, wat het voor mij veel aantrekkelijker maakte om er eentje te kopen, in combinatie met games als Metroid Prime: Hunters, Mario 64 DS, Mario Kart DS, Advance Wars, Kirby, Yoshi en Animal Crossing, en daarbij kwam dat ik de PSP line up (zeker op dat moment) niet echt super vond, noem naast GTA: LCS en GTA: VCS maar een serie topgames voor de PSP, ik heb er (helaas) nog niet echt veel gevonden. Maarja, een PSP zal ik uiteindelijk ook wel aanschaffen, maar in ieder geval niet nu, dan zou ik eerder een Ps2 kopen met wél een mooie lijst games (Soul Calibur III, GTA, Guitar Hero etc.)

-Sdajafol

Link to comment
Delen op andere websites

-------------------------

Wario DS is Wario: Master of Disguise

Nieuws | 8 januari 2007 - Wat voorheen nog geen titel had voor de westerse wereld, heet nu Wario: Master of Disguise. Zo heeft Nintendo duidelijk gemaakt door de packshot van dit spel vrij te geven.

Zoals bekend was hebben we wederom te maken met een platformspel met Wario in de hoofdrol. In de game draait het om het gebruik maken van de verschillende vormen waarin Wario kan veranderen. Er zijn in totaal acht verschillende vermommingen die je kunt gebruiken. Dit zijn: Thief Wario, Space Wario, Graffiti Wario, Dragon/Dinosaur Wario, Doctor Wario, Electric Wario, Captain/Submarine Wario en Flying/Devil Wario. Elk van deze transformaties geeft je de mogelijkheid om speciale vaardigheden te gebruiken die worden geactiveerd door het tekenen op de touchscreen. Wanneer het spel in Europa verschijnt, is nog onduidelijk.

Bron: InsideGamer

-------------------------

-------------------------

Maple Story DS bevestigd

Nieuws | 9 januari 2007 - Nexon, ontwikkelaar van de gratis MMORPG Maple Story, meldt dat de game ook op de DS zal verschijnen. Niet lang geleden werd bekend dat Nexon zou gaan ontwikkelen voor Nintendo en gonsden er al geruchten omtrent een DS-versie van Maple Story.

De game zal in Korea in september in de winkelrekken verschijnen, maar voor Japan, Amerika of Europa is er nog geen releasedatum bekend gemaakt.

Bron: InsideGamer

-------------------------

-------------------------

id Software maakt game voor DS

id Software heeft Orcs And Elves orgineel ontwikkeld voor op de mobiele telefoon. John Carmack van id heeft echter verklaard dat zij de game ook naar de Nintendo DS willen gaan brengen. Wanneer dit zou moeten zijn en hoe officieel deze ontwikkeling is, is nog niet bekend.

''We're hoping to do a DS game version of Orcs and Elves, moving over and enhancing the cell phone game on there, which would be our first real direct entry back into the Nintendo world.''

Bron: Ownage..nl

-------------------------

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...