Jump to content

Beste Free Roaming spellen.


Insanity Prawn Boy

Recommended Posts

Ik dacht dat er hier wel veel mensen zijn die spellen als GTA leuk vinden. Daarom heb ik maar een topic gemaakt met spellen die lijken op GTA. Heb je zelf een ander leuk free roaming spel, post het dan hier! Maak zelf een soort van korte review met de plus en minpunten (vergeleken met GTA) en een cijfer. Zo kunnen mensen die op zoek zijn naar een nieuw spel eerst hier kijken.

GTA -achtige Free Roaming spellen:

1. The Godfather: (Q1 2006) (door Insanity Prawn Boy)

In het spel the Godfather moet jij proberen de 'don' van New York te worden. Je perst winkels af en bouwt je eigen rijk om veel macht en invloed te krijgen.

EA games: Welkom in de Corleone-familie. Na een reeks kleine klussen en kruimeldiefstallen ben je opgenomen in Amerika's meest beroemde criminele organisatie. Nu moet je opdrachten uitvoeren, respect verdienen, in aanzien stijgen en langzamerhand New York City overnemen. Speel je kaarten slim en misschien heb jij dan straks de touwtjes in handen als de nieuwe, almachtige Don.

Ik vond het zelf niet een geweldig spel, maar nu ie is afgeprijst (€24,99, geloof ik) is het toch wel de moeite waard om het te kopen.

g1hx9.jpg

plus punten:

- goede sfeer

- mooie graphics

minpunten:

- niet echt zo free roam als GTA

- hele slechte soundtrack

- korte speelduur

cijfer: 6.5

2. Scarface: the world is yours: (Q4 2006) (door Insanity Prawn Boy)

Het spel scarface lijkt erg veel op GTA: Vice City. Je hele imperium is ingestort door een aanval op jou en je zaakjes. In Scarface is het de bedoeling dat jij je rijk weer opbouwt en wraak neemt op de daders.

Inside gamer: Scarface: The World is Yours is een bijzonder vette game geworden. De sfeer van de film is zeer goed overgezet, met het karakter Tony Montana als hoogtepunt. De game is net zo extreem grof en gewelddadig als de film. Bovendien speelt de game als een zonnetje en komt het met een aantal leuke innovaties in het sandboxgenre. Als je de game zou vergelijken met GTA, dan kan je dat het beste doen met Vice City. Scarface doet een paar dingen beter dan die game, maar laat hier en daar ook wat steekjes vallen. Desalniettemin is Scarface: The World is Yours een heerlijke game die geen enkele GTA- of Scarface-fan mag missen.

Ik vond het zelf een erg leuk spel. Zeker net zo goed als Vice City.

s2vo3.png

plus punten:

- leuke gameplay

- mooie graphics

- goede soundtrack

- grote spelwereld

- lange speelduur

min punten:

- niet zo free roam als GTA

cijfer:8.3

3. Canis Canem Edit (Bully) (door Boris H.)

De freeroaming game Canis Canem Edit lijkt sterk op GTA.

De game is ook van dezelfde makers als GTA.

Alles is bijna hetzelfde opgebouwd als GTA, zo kun je gewoon vrij rondlopen, kun je missie doen en krijg je meer stukken land erbij als je missie's doet.

24037_1.jpg

Jimmy met een katapult.

De missie's zijn erg varierend en leuk.

Zo moet je de ene keer iemand zijn huis ondergooien met eieren en de andere keer moet je weer slipjes uit de meisjesruimten stelen voor een leraar. Goede variatie dus, het gaat niet snel vervelen.

Natuurlijk moet je ook naar school om de lessen te volgen. Als je niet naar de les gaat zullen ordebewakers en politieagenten je proberen op te pakken en naar de les te brengen. Ook moet je op tijd naar bed, als je niet om 1 uur snacht's in bed licht val je flauw van vermoeidheid en ben je al je spullen kwijt.

De besturing is bijna hetzelfde als in GTA alleen gaat het richten/schieten en het springen en vechten iets anders. De besturing voelt wel goed aan en na een halfuurtje heb je het wel door en speelt het makkelijk.

De graphics zijn niet supermooi maar ze kunnen er mee door. ze zijn ongeveer gelijk aan die van GTA San Andreas. Ook de karakters en stemmen zijn mooi uitgewerkt, het ziet er erg goed uit!

En natuurlijk zoals bijna altijd bij Rockstar is er ook weer een fantastisch goede en bijpassende soundtrack aanwezig, een soort Harry Potter achtig pingeltje wat perfect bij de sfeer van de school en omliggende stad past.

Ook zijn er net als in GTA weer verschillende voertuigen en wapens aanwezig.

Zo heb je fietsen, scooters en skateboard's om je snel door de stad en over het schoolplein te verplaatsen.

Ook heb je allemaal leuke wapens zoals rotjes, jeukpoeders en natuurlijk de katapult om je schoolgenootjes en leraren dwars te zitten.

Canis Canem Edit is dus een goede game die sterk op GTA lijkt, in feite is het gewoon GTA maar dan op school. Alle bekende GTA dingen zitten erin; goede free-roaming, het pingeltje als je een missie hebt gehaald, de mogelijkheid voertuigen te jatten en ga zo maar door.

Pluspunten:

+ Lekker sfeertje

+ Makkelijke besturing

+ Goede free-roaming

+ Leuke varierende missie's

+ varierend landschap(van schoolplein tot strand)

Minpunten:

- Niet de mooiste graphics

- Je moet op een bepaalde tijd in bed liggen.

- Je moet naar de lessen

Cijfer: 8/10

Heb je zelf ook nog een leuk free roaming spel? Schrijf dan ook zo'n soort verhaal en plaats het in dit topic!

Bewerkt: door Insanity Prawn Boy
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 57
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Ottoman 47

    5

  • JasonStatham

    4

  • Insanity Prawn Boy

    3

  • Mazzeltje

    2

Ik vindt dit echt een heel goed idee en hier ga ik echt werk van maken.

Ik denk dat ik dit topic vast ga plakken binnenkort en ik zal ook meer revieuws gaan maken over verschillende free roam spellen. :)

Bedankt voor deze tip. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vindt dit echt een heel goed idee en hier ga ik echt werk van maken.

Ik denk dat ik dit topic vast ga plakken binnenkort en ik zal ook meer revieuws gaan maken over verschillende free roam spellen. :)

Bedankt voor deze tip. :Y

Bedankt! :Y (en graag gedaan)

@ brbgtaplayer: Ik kan natuurlijk geen review maken van spellen die ik niet gespeeld heb :cab: . Ik heb alleen deze 2. (naast GTA)

Bewerkt: door Insanity Prawn Boy
Link to comment
Delen op andere websites

ik denk dat je een paar bent vergeten, namelijk:

-true crime NY

-saints row

check de dingen bovenstaande ook ff!

Er zijn nog wel veel meer spellen.

Maar ik ga ook Revieuws hier plaatsen van spellen die ik zelf nog niet heb gespeeld.

Als ik een spel heb gespeeld dan maak ik er ook een revieuw bij.

Maar ik plaats er ook een revieuw bij van internet. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vindt dit echt een heel goed idee en hier ga ik echt werk van maken.

Ik denk dat ik dit topic vast ga plakken binnenkort en ik zal ook meer revieuws gaan maken over verschillende free roam spellen. :)

Bedankt voor deze tip. :Y

Bedankt! :Y (en graag gedaan)

@ brbgtaplayer: Ik kan natuurlijk geen review maken van spellen die ik niet gespeeld heb :cab: . Ik heb alleen deze 2. (naast GTA)

In Game on, wat onderdeel is van OWN, kan je hier een special over Saints Row vinden ;).

Link to comment
Delen op andere websites

ik denk dat je een paar bent vergeten, namelijk:

-true crime NY

-saints row

check de dingen bovenstaande ook ff!

Er zijn nog wel veel meer spellen.

Maar ik ga ook Revieuws hier plaatsen van spellen die ik zelf nog niet heb gespeeld.

Als ik een spel heb gespeeld dan maak ik er ook een revieuw bij.

Maar ik plaats er ook een revieuw bij van internet. :Y

zoals je zegt, een game die je nog niet gespeeld hebt, daar kan je best wat over schrijven! bijvoorbeeld het verhaal, de gameplay en jouw 'vooroordeel'.
Link to comment
Delen op andere websites

ik denk dat je een paar bent vergeten, namelijk:

-true crime NY

-saints row

check de dingen bovenstaande ook ff!

Er zijn nog wel veel meer spellen.

Maar ik ga ook Revieuws hier plaatsen van spellen die ik zelf nog niet heb gespeeld.

Als ik een spel heb gespeeld dan maak ik er ook een revieuw bij.

Maar ik plaats er ook een revieuw bij van internet. :Y

zoals je zegt, een game die je nog niet gespeeld hebt, daar kan je best wat over schrijven! bijvoorbeeld het verhaal, de gameplay en jouw 'vooroordeel'.

Ehm... De gameplay van een game beschrijven die je niet hebt gespeelt :?. Het verhaal en een vooroordeel zijn natuurlijk heel goed mogelijk. Voortaan eerst even nadenken voordat je zoiets neerzet ;).

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Canis Canem Edit (Bully)

De freeroaming game Canis Canem Edit lijkt sterk op GTA.

De game is ook van dezelfde makers als GTA.

Alles is bijna hetzelfde opgebouwd als GTA, zo kun je gewoon vrij rondlopen, kun je missie doen en krijg je meer stukken land erbij als je missie's doet.

24037_1.jpg

Jimmy met een katapult.

De missie's zijn erg varierend en leuk.

Zo moet je de ene keer iemand zijn huis ondergooien met eieren en de andere keer moet je weer slipjes uit de meisjesruimten stelen voor een leraar. Goede variatie dus, het gaat niet snel vervelen.

Natuurlijk moet je ook naar school om de lessen te volgen. Als je niet naar de les gaat zullen ordebewakers en politieagenten je proberen op te pakken en naar de les te brengen. Ook moet je op tijd naar bed, als je niet om 1 uur snacht's in bed licht val je flauw van vermoeidheid en ben je al je spullen kwijt.

De besturing is bijna hetzelfde als in GTA alleen gaat het richten/schieten en het springen en vechten iets anders. De besturing voelt wel goed aan en na een halfuurtje heb je het wel door en speelt het makkelijk.

De graphics zijn niet supermooi maar ze kunnen er mee door. ze zijn ongeveer gelijk aan die van GTA San Andreas. Ook de karakters en stemmen zijn mooi uitgewerkt, het ziet er erg goed uit!

En natuurlijk zoals bijna altijd bij Rockstar is er ook weer een fantastisch goede en bijpassende soundtrack aanwezig, een soort Harry Potter achtig pingeltje wat perfect bij de sfeer van de school en omliggende stad past.

Ook zijn er net als in GTA weer verschillende voertuigen en wapens aanwezig.

Zo heb je fietsen, scooters en skateboard's om je snel door de stad en over het schoolplein te verplaatsen.

Ook heb je allemaal leuke wapens zoals rotjes, jeukpoeders en natuurlijk de katapult om je schoolgenootjes en leraren dwars te zitten.

Canis Canem Edit is dus een goede game die sterk op GTA lijkt, in feite is het gewoon GTA maar dan op school. Alle bekende GTA dingen zitten erin; goede free-roaming, het pingeltje als je een missie hebt gehaald, de mogelijkheid voertuigen te jatten en ga zo maar door.

Pluspunten:

+ Lekker sfeertje

+ Makkelijke besturing

+ Goede free-roaming

+ Leuke varierende missie's

+ varierend landschap(van schoolplein tot strand)

Minpunten:

- Niet de mooiste graphics

- Je moet op een bepaalde tijd in bed liggen.

- Je moet naar de lessen

8/10

Deze review heb ik helemaal zelf bedacht en geschrevenen mag gebruitk worden in de riviewlijst bovenaan dit topic ^_^

gratz,

Boris H.

edit: @ Insanity Prawn Boy, het is mij een eer ^_^

Bewerkt: door Boris H.
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...
Ik vindt dit echt een heel goed idee en hier ga ik echt werk van maken.

Ik denk dat ik dit topic vast ga plakken binnenkort en ik zal ook meer revieuws gaan maken over verschillende free roam spellen. :)

Bedankt voor deze tip. :Y

Bedankt! :Y (en graag gedaan)

@ brbgtaplayer: Ik kan natuurlijk geen review maken van spellen die ik niet gespeeld heb :cab: . Ik heb alleen deze 2. (naast GTA)

Ik vind het ook een goede topic, mijn favoriete games zijn free roaming games, ik heb onder anderen:

GTA 3

GTA Vice City

GTA San Andreas

GTA Liberty City Stories

GTA Vice City Stories

The Godfather

Scarface The World Is Yours

Driver 3 (hoewel deze niet zo vet is)

En als ik een XBOX 360 heb, dan koop ik er zekerste weten Saints Row bij (en GTA IV als ie uit is)

Link to comment
Delen op andere websites

Wat mij altijd opvalt is dat True Crime New York altijd in de grond wordt geboord.

Iedereen zegt vaak :

- De graphics zijn slegt

- De besturing is slegt (dat is wel zo)

- Het verhaal zuigt

- Je kan er nix doen

Met die dingen ben ik het niet echt eens.

True Crime NYC heeft wel een goed verhaal , en de graphics zijn ook nog wel redelijk. Natuurlijk is het grootste minpunt de besturing , je loopt/rijdt heel erg stroef. Verder is de stad wel mooi maar niet zo leuk. Wel kun je in meer winkels als in alle gta's bij elkaar.

True Crime New York : 8.2/10

:bier:

Link to comment
Delen op andere websites

Hier ben ik het helemaal mee eens. Op sommige punten vind ik de graphics van True Crime beter dan GTA (de GTA III serie dus). Er lopen ook veel meer mensen op straat en je kan dingen kapotmaken. Vooral het slopen van hotelkamers is altijd lachen. En de gameplay is ook best verslavend. Het autorijden is inderdaad niet geweldig, soms is het net of je zweeft.

Bewerkt: door gta_rulez
Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Ik vind de Scarface game toch echt op sommige punten beter dan GTA. Het aim-systeem is echt helemaal geweldig, ik heb nog nooit me eigen geirriteerd aan een fout van het aim-systeem in Scarface. De taunt-button is ook een leuke toevoeging. De auto's rijden super en het systeem van een mannetje bellen voor een auto is ook echt Tony-styl. Het politie-systeem is dan weer wat minder. Je kan niet lekker keetschoppen, want na een tijdje ben je echt de sjaak. Al vind ik dat ook weer een klein pluspunt en doet het niet af aan de fun die ik met dit spel heb gehad.

Het grote geld verdien je met drugs distributie. Hoemeer respect je krijgt, hoe groter de deals, het voelt echt aan dat je steeds machtiger word. Je moet je ook voor zon distributie voorbereiden. Je moet zorgen dat je gangheat zo laag mogelijk is, om zo veel mogelijk uit je distributie-run te kunnen halen, en kan je van te voren en route uitstippelen op de map.

GTA (lees: GTAIII, VC, SA) bevat dan weer de dingen die je in Scarface niet kunt. Zoals onschuldige mensen neerknallen, al vind ik dit ook in Scarface geen minpunt, er zijn genoeg gangnesten die je kan uitroeien en de missies worden naar het einde toe ook steeds groffer, zodat je genoeg kakkerlakken kan neerknallen.

GTA en Scarface zijn beide coole games en verschillen toch op bepaalde punten van elkaar. Als je van actie en free-roaming houd moet je ze allebei in huis hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...