Jump to content

Beste Free Roaming spellen.


Insanity Prawn Boy

Recommended Posts

Ik ben het volledig met je eens, Valero. Het is een gruwelijk dikke game, maar de missies zijn soms wat meer van het zelfde. Grafisch is het natuurlijk een waar feest, omdat alles er gewoon top uit ziet en daar boven op komt ook nog het feit dat het spel een heerlijke soundtrack heeft en effecten etc. goed gedaan zijn. De controle posten zijn inderdaad soms nogal irritant, want je komt er zoveel tegen en dan moet je je er constant weer doorheen vechten, het wordt dan een beetje saai. Maar verder een heerlijk spel, mooie review!

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...
  • Reacties 57
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Ottoman 47

    5

  • JasonStatham

    4

  • Insanity Prawn Boy

    3

  • Mazzeltje

    2

Saints Row 2

Saints Row 2 is uitgekomen op 17 oktober (europa). Het bied een vervolg aan op Saints Row. De kaart is een beetje uitgebreid. Maar dezelfde principes worden nog steeds aangeboden. Dezelfde gang waar je bij hoort, dezelfde stad waar je in speelt en alle andere uitgebreide dingen. Ik weet niet of je het volgende al dan niet kon op Saints Row want ik heb het spel niet gespeeld:

- Je kan aandelen van een winkel om dagelijks een som te ontvangen.

- Je kan huizen, en klein dokje en en hangar opkopen.

- Je kan je huizen bewerken, bvb een nieuwe plasma-tv zetten

- Je hebt aan je huizen altijd een "garage", soms ook een helikopterplatform. Dat is gewoon een sleutel die je ziet, je gaat er in staan, drukt op driehoekje (PS3) en je ziet alle voertuigen die je ooit hebt opgeslagen, je kan deze gewoon oproepen, of verwijderen uit de lijst !

- Een goed schietsysteem met andere mensen als scherm

- gangmembers oproepen

Ook even enkele belangrijke ingridiënten voor deze game:

Graphics:

De tussenfilmpjes, huizen en sommige minigames zoals straatvechten zijn mooi afgewerkt.

De game zelf iets minder. De gebouwen en de auto's zijn niet zo prachtig, hoewel er ook mooie gebouwen (met erg mooie lichteffecten 's nachts) staan ! Het is in geen geval te vergelijken met GTA IV. Maar de mindere graphics kunnen de game niet verpesten.

Het schademodel:

Dit is misschien het minpunt aan deze game. De wagens deuken bijna niet in. Iedereen heeft GTA IV in het achterhoofd op dat vlak, en dan ben je wel even teleurgesteld. De ontploffingen zijn wel redelijk, en er is lekker veel rook.

Het verhaal:

Het verhaal volgt Saints Row op. Voor de rest moet je het maar spelen.

De missies:

Eerste missie: Je wordt wakker na een lange coma. Je recupereert uitzonderlijk goed en je ontsnapt uit de gevangenis, the game begins. De missies zijn niet eentonig (tot waar ik gekomen ben), er zitten "puzzels" in (in een missie moet je flashbangs gebruiken voor je kan schieten en de vijand beschieten ipv je gangmember die in zijn handen gevangen ligt via het goede schermsysteem, ze worden moeilijke omdat je meer verovert, en bij het veroveren van iedere missie krijg je er een buurt bij van de kaart.

Een belangrijk punt: Je moet respect hebben om missies te spelen, altijd meer. Je kan dit op heel veel manieren verdienen en je zou hier geen last van mogen ondervinden als je de boel goed op stelten zet !

[/font]

Geld verdienen en gebruiken:

Geld verdienen, het kan op veel manieren.

- aandelen

- strongholds

- missies

- minigames

- moorden

aandelen:

Je kan aandelen kopen van winkels, zoals klerenwinkels. Als je aandelen koopt krijg je dagelijks een bedrag. Het bedrag hangt af van de aankoopprijs van de aandelen. Aandelen kan je kopen in veroverde gebieden.

strongholds:

De rivaliserende gangs hebben hun strongholds. Deze kan je overnemen, door hun leiders (ze hebben in het spel een bepaalde naam) te doden, die nog een hoop bescherming hebben. Kan je die allemaal doden, dan is dat gedeelte van de stad van jou. Iedere deel van de stad die je overneemt, betaald een bepaald bedrag (tot nu toe alleen nog maar 500 gezien, misschien is dit vast ?).

Missies

De missies geven respect, geld en (ik denk altijd vannaf een bepaald moment) een nieuw deel van de stad in je handen (die op zich ook 500 per dag betalen).

minigames

Je hebt vanalle minigames, bvb een bekende ster beschermen, straatvechten. Deze bestaan uit 6 niveau's. Deze geven respect en geld.

Ook carjacking (een bepaalde tijd aan de politie ontsnappen, als het lukt krijg je geld) ambulance, politie, ..., het kan allemaal om geld te verdienen.

moorden

Zoals in GTA hebben sommige mensen geld op zak. Dit is alles behalve de moeite waard !

Je geld gebruiken

Je geld gebruiken, het kan op vele manieren:

- huizen

- kleren

- plastische chirurgie

- voertuigen

- tatoeages

- aandelen opkopen

- je huizen aanpassen

- ...

BESLUIT:

Grafisch is deze game iets minder, het heeft nog zij foutjes op dit vlak. Maar op vlak van gameplay, missies, minigames en geldbeheer hebben ze echt enorm hun best gedaan ! Ze hebben een game afgewerkt die misschien niet te vergelijken is met GTA IV meer gewoon het omgekeerde heeft gebracht. Ze hebben hun bekendheid nog niet helemaal, maar ze verdienen het wel !

Ik kan ze dus niet als concurrect zien van GTA maar eerder als een verrijking van het free-roam genre op een andere manier dan GTA het genre brengt met GTA IV.

ik vindt saints row I en II heel goede free roaming game

+ dat het echte bende gevechten zijn

+ tuning (auto's enzo voorts)

+hilarisch

- vrij onrealistisch:helicopter wieken tegen gebouwen zonder kapot te gaan

-niet echt een overdreven verhaal in

Saints row 2 is niet bedoeld als een game die je tot indruk moet wekken maar een game waar je even lekker een beetje godlike met humor kan zijn zonder dat overdreven realistische gedoe in gtaIV en als je ook gewoon alle cutscenes ervan doorkijkt zie je ook dat er veel humor in zit.

Link to comment
Delen op andere websites

Mercenaries Playground of Destruction



8654.jpg

Een review door Flashingdemon666

Makers: Pandemedic Studio's, LucasArts.

Uitgekomen op: xbox en ps2

Gespeelt op: xbox :dans:

Uitgekomen in: 2005

Genre: 3rd person shooter, free roaming

Ondertussen al een oud spel van de vorige generatie game consoles, maar zeker weten waard nog te reviewen. Het verhaal is heel simpel. Er is een grote oorlog in de toekomst uitgebroken in Noord Korea. (de oorzaak hiervan kom je tijdens het spelen langzaam te weten, die ga ik niet verklappen) Je kan 3 verschillende personages kiezen om mee te spelen. De zogenaamde ExOps Mercenaries. Een groep hoog opgeleide huurlingen die voor verschillende mensen werken in het oorlogs gebied. Met als hooftdoel General Song te vangen. (wie hij is kom je vanzelf in het spel tegen) Het maakt overigens helemaal niks uit welke Mercenarie je kiest. Ze hebben allemaal de zelfde missies en je komt de andere Mercenaries ook nooit meer tegen.

Vanaf het moment dat je uit het vliegtuig gedropt word merk je al gelijk dat je in een oorlogs gebied bent beland. In tegenstelling tot de GTA reeks met een paar lullige gang gevechten, moorden de landen elkaar hier gewoon met alle mogelijke wapens uit. En niet alleen tijdens missies. Ook gewoon als je rondrijd in een auto. Op volkomen willekeurige plekken zijn er wel groepen met elkaar aan het knokken. Ook vliegen er gewoon straaljagers rond die af en toe bommen laten vallen.

17593.jpg

Om een beetje cash te verdienen ga je natuurlijk missies spelen. Hierbij heb je een systeem dat een beetje lijkt op het gang systeem van GTA 2. Maar dan horen de verschillende landen meestal bij bepaalde teams. Zo heeft Zuid Korea zich bij de Alieds (amerikanen) aangesloten en Noord Korea bij China. Maar er zijn ook kleinere groepen die tegen iedereen zijn. Zoals de Russische mafia die van de oorlog handig gebruikt maakt voor hun eigen doeleinden. Werk je eerst alleen maar voor de Alieds en de Zuid Koreanen werkt, krijgen de Noord Koreaanen en China een hekel aan je. Maar als je het redelijk verdeelt kan je ze allemaal wel te vriend houden. Maar dit vergt wel een strategie. (ongeveer de enigste strategie die je in dit spel ooit zal gebruiken :puh: )

Na een aantal missies gedaan te hebben kan je je zuur verdiende geld uitgeven. Dit doe je door via je PDA op internet bijvoorbeeld een luchtaanval, een Humvee, een wapenpakket of een gewone auto om onopvallend een vijandelijk kamp binnen te dringen. Heb je eenmaal een keuze gemaakt een bestelt, dan kan je binnen een seconde (met de D-Pad van de xbox altans) je rook granaat tevoorschijn halen om vervolgens het drop point aan te geven. Als het terein vlak is en zonder al te veel gebouwen/bomen word er binnen een halve minuut door een helicopter afgeleverd. Hoe verder je komt des te meer troep je kan laten droppen, als je het geld hebt tenminste.

Natuurlijk is het wel leuk om een lucht aanval te bestellen maar wat doe je er mee? Nou, een heel kamp in de as leggen. Dit vind ik nog steeds een van de leukste dingen van het hele spel. Alles, maar dan ook alles, kan naar de klote. En niet zoals GTA dat misschien een auto ontploft of als Cod 4 MW er wat ramen naar de kloten gaan. Zelfs niet zoals bij Star Wars TFU dat bij al het interieur kapot kan. Nee alles kan kapot. Met één C4 bom kan je een hele toren uiterst realistisch in laten storten. Maar ook hele flat gebouwen kunnen kapot. Ook al is dat niet tijdens een missie.

mercenaries2worldinflames_0000.jpg

Helaas is niet alles aan deze game perfect. Zo zijn er maar 3 verschillende auto's waar gewone burgers in rijden. Maar het aller grootste erger punt zijn de pishics. Je gooit een granaat tussen een aantal kratten en ze gaan de meest vreemde kanten op. Ook als je erg hard met een auto tegen een berg/muur/boom/andere auto aan rijd stuitert die als een 4 jarige stuiterbal met 40 Red Bull in zijn kraag. Dit geld overigens gelukkig niet voor de gebouwen in het spel. Die vallen gewoon uiterst realistisch om. Dit verbaast me toch aangezien die spel gemaakt is op de Havok Engine. Ja dat klopt, de Havok Enigine! De engine waarmee Apogee 3D realms het spel Max Payne 2 gemaakt heeft! Het spel met zulke überrealistische phisics die zelf de Source engine (Half Life 2, Team Fortress) niet kan overtreffen en ook geen elkele game ooit zou kunnen overtreffen.

Conslusie: Deze game heeft op de xbox echt een geweldige indruk achter gelaten en het zal ook nog jaren duren voordat ik hier klaar mee ben. De gigantische wereld om te verkennen die voledig sloopbaar is en de vele diepgang in de game maken dit voor iedereen met een xbox (360) een must have titel. Jammergenoeg zijn er die bagger phisics en maar een paar rondrijdende voertuigen (het zijn er veel erg veel, maar die moet je allemaal bestellen en ze spawnen maar op een paar plekken) maar de perfecte stijl maakt dit ook weer allemaal goed.

Plus punten:

- Alles kan kapot

- Gebouwen die instorten en explosies zijn geweldig mooi

- Een origineel bestel systeem

- Makkelijke controlls

Min punten:

- De bagger phisics

- Te weinig normale auto's

Graphics: Alle effecten rondom de explosies en instortende gebouwen zijn schitterend, en de rest van de game is ook zeer mooi. 9.5/10

Geluid: De voice actors van Mattias is masterlijk en ieder voertuig heeft zijn eigen passende geluid. 8.5/10

Gameplay: Geweldig! Het nadeel met de phisics kan de pret van deze hele game niet bederven. 10/10

Sooth: De laadtijden zijn kort en komen alleen voor als je het spel start of als je een missie begint. En zelfs met 25 schietende soldaten en ontploffende gebouwen geen enkele lag of framedrop.9.5/10

Eindcijfer: 9.5

Bewerkt: door Flashingdemon666
Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 maanden later...
  • 1 maand later...

The Godfather The Game

Voor velen van jullie komt het wel bekend voor. Voor andere komt het ook bekend voor, maar dan in de filmversie.



Verhaal:

The Godfather gaat over een jongen die gelukkig is met zijn familie. Vader, moeder, en zoon. Zijn ouders hebben een kleine bakkertje in New York. De bakkertje zit in de terittorium van The Corleone, een amerikaanse maffia.

Zijn vader moet elke dag betalen voor het bescherming van de Corleone. Op een dag word de bakkerij geexplodeert, en moet de vader tegen de mensen vechten wie het in de fik gestokken heeft. Dit gaat vrij simpel, het is meer een trainingsmissie, maar na de trainingsmissie wordt zijn vader vermoord. Zijn zoon ziet het, en krijgt steun van de Godfather van de Corleone. Waarna hij wat groter wordt, en plichten gaat doen van de Corleone voor de promotie Don (van NY).

Gameplay:

Je begint het spel met een menutje waar je je maffia gangster kan inrichten. Van haar tot lichaam. Na het inrichten van je gangster, kan je aan de slag. Je kan winkels afpersen, politie's omkopen om geen last van ze te krijgen, en zelf missie's doen om je promotie te laten stijgen. Dit allemaal is vrij simpel. De bestuuring is ook heel makkelijk, en probleemloos. Wat alleen het probleem is dat er te weinig voertuigen zijn. Zo heb je een vrachtwagentje, en een of andere MobCar, en een wat kleiner versie van de MobCar.

Graphics:

De graphics horen echt bij de sfeer van The Godfather. Je ziet rook door de straten, auto glimmen mooi door de zon, ook al is er in het spel geen zon te zien. Anyway, de graphics boeien niet echt het spel. Het gaat meer op de gameplay van The Godfather.

Conclusie:

Het is een leuk sandbox-game wat jou dagenlang achter de PC/PS2/Xbox houdt. De graphics zijn fantasties, de gameplay hoort er totaal bij, bugvrij spel, een lelijke sfeer, maar dat merk je al aan een uit de jaren van de 2e wereldoorlog. Een spel dat je zeker een aanrader is, anders probeer The Godfather 2! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Wat dachten jullie van "The Getaway" ? Misschien wel oud... Maar het is wel een mooie game... (alleen snap ik er niets van!)

Was in die tijd een mooie game. London zag er goed uit, alleen het schiet- en healthsysteem was niet helemaal goed. en het was jammer dat je niet kon zien of je wel of geen politie achter je aan had. Dan schoot je bijvoorbeeld 1 keer en 5 minuten later kwam er opeens politie aan die bijna de hele game achter je aan blijft zitten. Wel grappig dat er in deel 1 ook een tank zit verstopt :puh: Er stond nog een 3e deel in de planning voor PS3, maar volgens mij komt dat niet meer.

Bewerkt: door Kai-ShockWave
Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...
Wat dachten jullie van "The Getaway" ? Misschien wel oud... Maar het is wel een mooie game... (alleen snap ik er niets van!)

Was in die tijd een mooie game. London zag er goed uit, alleen het schiet- en healthsysteem was niet helemaal goed. en het was jammer dat je niet kon zien of je wel of geen politie achter je aan had. Dan schoot je bijvoorbeeld 1 keer en 5 minuten later kwam er opeens politie aan die bijna de hele game achter je aan blijft zitten. Wel grappig dat er in deel 1 ook een tank zit verstopt :puh: Er stond nog een 3e deel in de planning voor PS3, maar volgens mij komt dat niet meer.

Die komt inderdaad niet meer, deel 3 zou zich in Amsterdam afspelen. Helaas is er nooit meer dan een trailer en wat nieuws naar buiten gekomen. Ongeveer een half jaar geleden bleek dat de game niet meer zou komen.

Nog een trailer voor de liefhebbers.

Bewerkt: door Rullez
Link to comment
Delen op andere websites

Scarface vond ik wel goed

mooije muziek :D

en later kan je zelfs naar cuba

alleen heb ik het nooit uit kunem spellen want ik kom heel veel geld te kort.

maarja voor de mensen die dat probleem niet haden

gehad kan je later ook naar newyork

of gaat het niet verder dan cuba.

ps je kan hem beter niet voor de psp kopen

want daar kan je zowat niks :7

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...
Scarface vond ik wel goed

mooije muziek :D

en later kan je zelfs naar cuba

alleen heb ik het nooit uit kunem spellen want ik kom heel veel geld te kort.

maarja voor de mensen die dat probleem niet haden

gehad kan je later ook naar newyork

of gaat het niet verder dan cuba.

ps je kan hem beter niet voor de psp kopen

want daar kan je zowat niks :7

Jammer géén Cuba of New York, want dat was alleen in de film. Voor de rest kan je een paar kilometers naar Bermuda-eilanden zwemmen/varen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...
Wat dachten jullie van "The Getaway" ? Misschien wel oud... Maar het is wel een mooie game... (alleen snap ik er niets van!)

Was in die tijd een mooie game. London zag er goed uit, alleen het schiet- en healthsysteem was niet helemaal goed. en het was jammer dat je niet kon zien of je wel of geen politie achter je aan had. Dan schoot je bijvoorbeeld 1 keer en 5 minuten later kwam er opeens politie aan die bijna de hele game achter je aan blijft zitten. Wel grappig dat er in deel 1 ook een tank zit verstopt :puh: Er stond nog een 3e deel in de planning voor PS3, maar volgens mij komt dat niet meer.

Die komt inderdaad niet meer, deel 3 zou zich in Amsterdam afspelen. Helaas is er nooit meer dan een trailer en wat nieuws naar buiten gekomen. Ongeveer een half jaar geleden bleek dat de game niet meer zou komen.

Nog een trailer voor de liefhebbers.

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=7GWiCKKKgN8&hl=nl&fs=1"></param><param'>http://www.youtube.com/watch?v=7GWiCKKKgN8&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=7GWiCKKKgN8&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

Die komt mischien toch :http://www.ng-gamer.nl/game-nieuws/9067_the-getaway-3-en-eight-days-niet-geschrapt/

Link to comment
Delen op andere websites

  • 6 maanden later...
  • 2 weken later...

Wat jammer dat ze zo'n prachtige game als The Getaway 3 moesten cancellen. De trailer hebben ze enorm mooi gemaakt, moet je de realisme zien in Amsterdam, zo iets zal je voorlopig nooit zien in een game nu deze game niet meer komt.

Edit: Hij is niet meer gecancelled lees it net!

Bewerkt: door frankyyguy
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vindt Grand Theft Auto gewoon de beste spellen.

Mijn lijst met favorieten free roam spelen:

1. Grand Theft Auto.

2. Scarface.

3. Driver.

4. Need for Speed.(Kan je ook vrij door de stad in rijden)

5. True crime.

Beoordelingen:

Grand Theft Auto.

Mijn lieveningsspel gewoon. Echt helemaal te gek. Te gekke verhalen, die lopen altijd af met een grote missie en ik heb Grand Theft Auto echt nooit saai gevonden.

Scarface.

Héél erg leuk bedacht, Tony Montana overleeft het gevecht in zijn huis. Alles wordt gesloopt en je moet in het spel alles helemaal opnieuw opbouwen. Echt vet dat je de style van je huis kan veranderen en er dingen in kan zetten. Het einde van het verhaal is natuurlijk logisch dat Sosa vermoord moet worden. En dat is leuk. Wraak.

Driver.

Leuke spellen. Nooit echt uitgespeeld. Ik heb altijd een beetje zitten rommelen met Take a ride maar als je Take a ride doet ken je geheimen ondekken en auto's jatten en in Driv3r en parallel lines kan je nog schieten ook. In parallel lines kan je ook je auto tunen. Vindt ik echt vet. Echt alles kan je tunen, daar moet Grand Theft Auto een voorbeeld van nemen vindt ik. Bussen, politiewagens en zelfs een brandweertruck. Echt een vette game.

Need for speed.

Ach ja, Need of Speed. Mijn lievenings is Most Wanted. Ik koos altijd een Mercedes SLR. Ik heb met de kaarten die ik kreeg altijd upgrades voor mijn auto gehad. Zo werd mijn Mercedes zelfs sneller dan een Mercedes waar je ook alles in heb zitten behalve dan die bonus kaarten. Zo werd mijn Mercedes SLR winnaar van mijn BMW M3 en ik van Razor. Leuke spel.

True crime:

Leuk, crimineeltjes oppakken. En zelf kan je ook opgepakt worden en de stad gek maken. Hier kan je je auto ook tunen. Zo had ik een straatrace wagen met een sirene en die was heel snel zodat ik de criminelen die vluchten altijd kon pakken. Leuke game.

Cijvers:

Grand Theft Auto. Dikke 10 natuurlijk

Scarface. 9,4. Mooie game, alleen de schade van de auto's mocht wel wat beter zijn en het rijgedrag en de snelheid van het spel zelf

Driver. 8,5. Leuke game. Lekker rommelen met Take a Ride. Alleen de politie is raar.

Need for Speed. 8. Leuke game. Alleen of het is te langzaam, of het is te snel. Het is erg moeilijk om sommige races te winnen. Zo moeilijk dat je er soms wel eens kwaad van wordt en het spel meteen uit gooit.

True crime. 7,6. Leuke game. Alleen ik was het vaak snel bekeken en ging ik weer Grand Theft Auto doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...