Jump to content

Beste Free Roaming spellen.


Insanity Prawn Boy

Recommended Posts

Assassins Creed

Genre: Free Roaming

PEGI Rating : 18+

Uitgever: Ubisoft Montreal en de lieftallige Jade Raymond.

Platform(en): Microsoft Windows PlayStation 3, Xbox 360, Nintendo DS

Assassins Creed is weer zo'n omgwtfbbq game. AC sleept je mee naar de tijd van de ridders, tovenaars en hoogbegaafde sjeiks. Als Altaïr ( Arabisch voor Adelaar) lid van de orde Hashashin en tevens een assassijn is het de bedoeling dat je gaat sluipmoorden. De speler is in staat te reizen door drie steden: Jeruzalem, Acre en Damascus, door de vele stadsbewoners en bedelaars heeft dit ook direct invloed op je speelstijl. De mensen gaan ook dan anders reageren als je net iemand een fikse backstab hebt gegeven waar je U kunt tegen zeggen.

Wat ook veel geroezemoezelt was op de E3 2006 was de E-N-O-R-M-E vrijheid. Zelfs op alles dat minstens 10 centimeter uitsteekt kan je al klouteren. Bij deze ook spreekt dit de speler aan. Dit is echt het So Called Parkour ding. Eenmaal je ook dan op een hoog punt staat wekt dit onrust over de buurtbewoners. Je ziet niet alledagen een assassin die op je dak staat. Zogenaamde Eagle points zijn noodzakelijk door de game, door naar een top van een gebouw te klimmen waar een adeleraar rondvliegt kan je dus de omgeving waarnemen. Dit is enorm belangrijk om je Assassins Bureau te vinden. Achteraf kun je dus een Leap Of Faith doen, een fucking erg nice move ;)

Aan de de diverse wapens ben je uren zoet, ik noem dus op: De kruisboog, Hidden Blade, Gooi Messen,kort zwaard, lang zwaard enzoverder. Traditie gebonden heb je altijd een Hidden blade, die zit aan Altaïrs linker pols. Bekend gemaakt trouwens dat de Ringvinger door guilde is afgehakt om daarvoor plaats te maken.

Assassins Creed neemt een enorme wending in de storyline. Algouw denk je alvast dat het zo'n 12de Eeuws saai spel is, Fout. Je bent namelijk niet Altaïr , maar eigelijk een persoon uit de nabije toekomts. Altair zou namelijk een Ancestor zijn ( voorvader). Een gekke proffesor wil dus meer weten over zijn Ancestor en plaats hem in een genoemde Animus ( tijdmachine ). Sorry als ik niet de exacte mamen zeg, ze ontglippen mij even :puh:.

Het beste eigenlijk aan Assassins Creed is dat het er historisch is gebonden, eenmaal je een missie krijgt om Montferrat te vermoorden kan je alhouw gaan zoeken dat die gozer Montferrat echt in dat jaar gestorven is!.

Assassins Creed werd beschouwt als een van de beste game's ooit. Naarmate het zo'n grote wending heeft in het spel, en ik nog uren kan doorlullen, stop ik met deze Revieuw.

Screens:

assassins-creed-e3-06-screen3.jpg

asscreed_0.jpg

0178248.jpg

- Plus en Minpunten:

+

Enorme, maar dan ook enorme vrijheid

Diverse Kills + geschifte moves

Tijdgebonden, en geschiedenise correctheid

-

Tegenvallende guards, eenmaal een kill zit je ermee de rest van het spel

Soms eentonige missies

Klein arsenaal wapens ( Mocht wel diverse soorten zijn geweest; Staal, iron, adamantine enzoverder..)

Bewerkt: door ICE BANANA
Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...
  • Reacties 57
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Ottoman 47

    5

  • JasonStatham

    4

  • Insanity Prawn Boy

    3

  • Mazzeltje

    2

Gun

Genre: Free Roaming

PEGI Rating : 18+

Site: www.GUNTHEGAME.com

Uitgever: Neversoft - Activision

Platform(en): PC - PS2 - Xbox - Gamecube - PSP - Xbox 360

Het spel zelf is heel erg leuk. Je kan de hele stad verkennen, eigenlijk is het geen stad maar een regio.

Ik heb hem zelfs uitgespeelt, je kan nog veel doen als je hem uitspeelt (zoals: Hunter).

Maar natuurlijk heeft ook elk spel ook een elk bug. Nou, ik heb nog geen bug(s) gezien.

Ik zal je het spel aanraden, omdat het een leuke spel is en veel te doen staat.

Je kan er bijvoorbeeld: Paard rijden, een dagje sheriff zijn.

Er zijn ook nog goud mijnen, maar als je goud wilt mijnen moet je eerst een pickaxe kopen.

Die kan je halen bij een handel, anders heeft het geen nut :zz:.

Toen ik het spel kocht was ik niet zo blij :duh:, maar na het installeren was ik er elke dag op geweest.

Je gaat het spel elke maand weer leuk vinden (Teminste is het zo bij mij).

Je speelt als de hoofdpersoon: Colton White.

881063796.jpg

02c.jpg

OTTO :koffie:

Bewerkt: door Ottoman 47
Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

ik zet hem er bij als iemand zich er aan ergerd dan haal ik hem weg.

even een kleine EDIT

Driver

genre:Driving/free roaming

site:?

uitgever:reflections,infrogames.

deze is ook goed het enige nadeel is *tromgeroffel*...je kan niet uit je auto.dat leg ik evene neer want behalve dat

kun je er lekker door het hele level crossen.en als je deze wil dan raad ik hem voor de PSX aan tenzij je echt niet

anders kan dan de PC versie kopen.ik heb ook even een auto genomen en vergeleken met een playstation versie

pickupversion1psxandverbz7.jpg

+vijf steden .

+achtergrond muziek.

-je kan niet uit je auto.

-de politie is nogal stom.

DRIVER 2

genre:Driving/free roaming

site:www.driver2.com(bestaat al lang niet meer :N )

uitgever:reflections,infrogames.

driver21113screen010zu2.jpg

deze game vind ik wel een topper samen met de GTAreeks(eerlijk waar :) )de steden zijn best groot en er valt voor mijn gevoel veel te verkennen.vier grote steden,jammer genoeg niet veel auto,s .kwa graphics(als je het zo schrijft)is het voor sommige erg pixelig.ik moet zeggen dat tanner die je speelt erg krakemikkig loopt en hij stapt in zonder de deur van de auto open te doen.

+tanner kan uit zijn wagen.

+vier nogal grote steden.

-maar 39 auto,s.

-politie is er niet slimmer op geworden.

ja sorry mensen.ik ben geen genie in uitleggen :N .

Bewerkt: door 1973
Link to comment
Delen op andere websites

Gun

:Y Gun vind ik ook wel leuk af en toe, alleen het is niet echt een topper. Ik hoop op een Gun II met uitgestrekte prairies in plaats van de kleine afgesloten gangetjes waar je je bij Gun in bevindt. Het Old West sfeertje zit er goed in.

ik zet hem er bij als iemand zich er aan ergerd dan haal ik hem weg.

Waarom dan? Het is je mening en je legt het goed uit. Als ik elke reactie waaraan iemand zich ergert weg haal blijft er niet bijster veel over.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...
ik denk dat je een paar bent vergeten, namelijk:

-true crime NY

-saints row

check de dingen bovenstaande ook ff!

True Crime New York City is niet echt Free Roaming,

naja, 't is in ieder geval een flutspel als je het vergelijkt

met andedre FR's, want echt om de 5 minuten heb je

weer een of andere missie die je MOET proberen te

voltooien... Je kan natuurlijk ook negeren, maar dan loop

je weer achter in het spel...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik was dit topic een even aan het bekijken en zag dat er nog niets over Saints Row in staat.

Saints Row

Saints Row kwam in 2006 uit en was een groot succes. Je kan Saints Row een beetje vergelijken met Grand Theft Auto San Andreas maar toch geeft het een heel ander gevoel. Saints Row kwam helaas alleen uit voor de Xbox 360. in 2007 werd bekend dat Saints Row ook naar de Playstation 3 zou gaan. Maar dit werd helaas gecanceld.



Inleiding/Samenvatting

In het begin van de game kun je je eigen personage maken. Je kan kiezen uit een Amerikaan, Afro-Amerikaan, Latino of een Aziaat. Daarna kun je veel verschillende dingen bewerken aan het uiterlijk van je personage. Ogen, oren, neus, mond, wangen, wenkbrauwen en je kapsel en veel meer kun je allemaal maken zo als jij dat wil. Daarna krijg je een filmpje te zien waar je terecht komt in een schietpartij. Je wordt gered door de baas van de 3rd Streets Saints. Dit is ook de gang waar jij de rest van de game deel uit zal maken. De eerste paar missies zijn missies om in te komen net zoals je dit kent bij Grand Theft Auto. Daarna worden de missies wat moeilijker. In tegenstelling tot Grand Theft Auto kun je in Saints Row niet zomaar een missie doen. Je moet eerst genoeg respect hebben om een missie te kunnen starten.

Respect, winkels en meer

Respect kun je in Saits Row op veel verschillende manieren krijgen. Maar de belangrijkste manier is het doen van activities. Er zijn veel verschillende actievities. Bijna alle actievities gaan tot level 8. Helaas moet je bij alle 3 de gangs in jou stad deze actievities doen dus je bent hier een lange tijd mee bezig. In Saints Row heb je verschillende winkels. Je hebt 2 verschillende kleding winkels die allebij zeer veel kleding hebben. Ook heb je meerdere juweliers en wapen winkels. Er zijn ook nog kappers en tatoo-shops. Een van de dingen die mijn erg aansprak is ook de aanwezigheid van winkels waar je je auto's kan pimpen. Bijna alle auto's kun je voorzien van bumpers en mooie kleuren en dergelijken.

De stad Stillwater

De stad waar Saints Row zich afspeelt is Stillwater. Een stad waar de gangs de baas zijn en waar moorden, drugs en het stelen van alles en nog wat heel normaal is. Maar Stillwater heeft ook zijn rustigere plekjes zoals parken en wijken waar de gangs minder actief zijn. Stillwater is best wel een grote stad je kan het ongeveer vergelijken met Los Santos maar dan niet het boerenlandschap meegerekend. Helaas heb je in Saints Row geen stukken bos maar dat maakt de omgeving het er niet minder op.

Mogelijkheden

In Saints Row kun je overval heen waar jij wil. Dit kan met de auto of het openbaar vervoer. Helaas zitten er geen motors, boten en vliegtuigen/helicopters in het spel. Wel kun je zwemmen in Saints Row. Als je naar een burgerking gaat kun je daar eten kopen. Dit eten kun je gebruiken wanner je leven bijna leeg is en dan kun je dit weer vol laten lopen door iets te eten.

Het verhaal

Ik ga helaas niets vertellen over het verhaal zelf. Omdat ik denk dat je dat veel beter zelf kunt ontdekken. Mischien heb ik je net overgehaald om Saints Row te gaan halen en dat raad ik ook zeker aan want het is mischien nog niet zo bekend als Grand Theft Auto maar geloof mij Saints Row II zal een absolute topper worden. En daarom moet je ook gewoon deel 1 van dit spel hebben.

Cijfers

Graphics 83%

Gameplay 90%

Geluid 85%

Verhaal 80%

Mogelijkheden 92%

Verslaving 88%

Saints Row is een spel wat zeker in de toekomst kan gaan concurerren met Grand Theft Auto.

Vind je dat ik het goed heb verteld ?

Bewerkt: door Only GrandTheftAuto
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...
Vind het wel een leuke game, alleen het spel gaat alleen maar om knallen, knallen, knallen, en nog eens knallen.

De missies wel, tenminste tot nu toe nog geen andere missie tegengekomen.

Maar ik speel saints row niet om het verhaal (wat ik ook in saints row 1 maar niks vond), maar om het freeroamen.

En met freeroamen kan je zelf bepalen of je wel of neit wil schieten.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Saints Row 2

Saints Row 2 is uitgekomen op 17 oktober (europa). Het bied een vervolg aan op Saints Row. De kaart is een beetje uitgebreid. Maar dezelfde principes worden nog steeds aangeboden. Dezelfde gang waar je bij hoort, dezelfde stad waar je in speelt en alle andere uitgebreide dingen. Ik weet niet of je het volgende al dan niet kon op Saints Row want ik heb het spel niet gespeeld:

- Je kan aandelen van een winkel om dagelijks een som te ontvangen.

- Je kan huizen, en klein dokje en en hangar opkopen.

- Je kan je huizen bewerken, bvb een nieuwe plasma-tv zetten

- Je hebt aan je huizen altijd een "garage", soms ook een helikopterplatform. Dat is gewoon een sleutel die je ziet, je gaat er in staan, drukt op driehoekje (PS3) en je ziet alle voertuigen die je ooit hebt opgeslagen, je kan deze gewoon oproepen, of verwijderen uit de lijst !

- Een goed schietsysteem met andere mensen als scherm

- gangmembers oproepen

Ook even enkele belangrijke ingridiënten voor deze game:

Graphics:

De tussenfilmpjes, huizen en sommige minigames zoals straatvechten zijn mooi afgewerkt.

De game zelf iets minder. De gebouwen en de auto's zijn niet zo prachtig, hoewel er ook mooie gebouwen (met erg mooie lichteffecten 's nachts) staan ! Het is in geen geval te vergelijken met GTA IV. Maar de mindere graphics kunnen de game niet verpesten.

Het schademodel:

Dit is misschien het minpunt aan deze game. De wagens deuken bijna niet in. Iedereen heeft GTA IV in het achterhoofd op dat vlak, en dan ben je wel even teleurgesteld. De ontploffingen zijn wel redelijk, en er is lekker veel rook.

Het verhaal:

Het verhaal volgt Saints Row op. Voor de rest moet je het maar spelen.

De missies:

Eerste missie: Je wordt wakker na een lange coma. Je recupereert uitzonderlijk goed en je ontsnapt uit de gevangenis, the game begins. De missies zijn niet eentonig (tot waar ik gekomen ben), er zitten "puzzels" in (in een missie moet je flashbangs gebruiken voor je kan schieten en de vijand beschieten ipv je gangmember die in zijn handen gevangen ligt via het goede schermsysteem, ze worden moeilijke omdat je meer verovert, en bij het veroveren van iedere missie krijg je er een buurt bij van de kaart.

Een belangrijk punt: Je moet respect hebben om missies te spelen, altijd meer. Je kan dit op heel veel manieren verdienen en je zou hier geen last van mogen ondervinden als je de boel goed op stelten zet !

[/font]

Geld verdienen en gebruiken:

Geld verdienen, het kan op veel manieren.

- aandelen

- strongholds

- missies

- minigames

- moorden

aandelen:

Je kan aandelen kopen van winkels, zoals klerenwinkels. Als je aandelen koopt krijg je dagelijks een bedrag. Het bedrag hangt af van de aankoopprijs van de aandelen. Aandelen kan je kopen in veroverde gebieden.

strongholds:

De rivaliserende gangs hebben hun strongholds. Deze kan je overnemen, door hun leiders (ze hebben in het spel een bepaalde naam) te doden, die nog een hoop bescherming hebben. Kan je die allemaal doden, dan is dat gedeelte van de stad van jou. Iedere deel van de stad die je overneemt, betaald een bepaald bedrag (tot nu toe alleen nog maar 500 gezien, misschien is dit vast ?).

Missies

De missies geven respect, geld en (ik denk altijd vannaf een bepaald moment) een nieuw deel van de stad in je handen (die op zich ook 500 per dag betalen).

minigames

Je hebt vanalle minigames, bvb een bekende ster beschermen, straatvechten. Deze bestaan uit 6 niveau's. Deze geven respect en geld.

Ook carjacking (een bepaalde tijd aan de politie ontsnappen, als het lukt krijg je geld) ambulance, politie, ..., het kan allemaal om geld te verdienen.

moorden

Zoals in GTA hebben sommige mensen geld op zak. Dit is alles behalve de moeite waard !

Je geld gebruiken

Je geld gebruiken, het kan op vele manieren:

- huizen

- kleren

- plastische chirurgie

- voertuigen

- tatoeages

- aandelen opkopen

- je huizen aanpassen

- ...

BESLUIT:

Grafisch is deze game iets minder, het heeft nog zij foutjes op dit vlak. Maar op vlak van gameplay, missies, minigames en geldbeheer hebben ze echt enorm hun best gedaan ! Ze hebben een game afgewerkt die misschien niet te vergelijken is met GTA IV meer gewoon het omgekeerde heeft gebracht. Ze hebben hun bekendheid nog niet helemaal, maar ze verdienen het wel !

Ik kan ze dus niet als concurrect zien van GTA maar eerder als een verrijking van het free-roam genre op een andere manier dan GTA het genre brengt met GTA IV.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

ik vindt saints row I en II heel goede free roaming game

+ dat het echte bende gevechten zijn

+ tuning (auto's enzo voorts)

+hilarisch

- vrij onrealistisch:helicopter wieken tegen gebouwen zonder kapot te gaan

-niet echt een overdreven verhaal in

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Far Cry 2

Far Cry 2 heeft helemaal niets te maken met het eerste deel. Er zitten deze keer dus geen mutanten in. Wel is dit een open-world FPS die zich afspeelt in Afrika, met wel 50km² jungles, savannes en dorpjes. Is dit een vette shooter of een slecht vervolg op het geweldige eerste deel?

Jouw opdracht is simpel: vermoord 'The Jackal': een wapenhandelaar die beide partijen van wapens voorziet. Omdat je niet weet weet waar 'The Jackal' zich bevindt, moet je infiltreren in beide partijen: de UFLL en de APR. Voor deze partijen moet je missies doen, die variëren van het vinden van een koffer met waardevolle documenten tot het doden van een belangrijk persoon of een bepaalde groep mensen uitschakelen. Hoe je dit doet, ligt volledig aan jezelf. In het begin van de game kan je namenlijk een personage kiezen met wie je de game zal spelen. Zo krijg je verschillende wapens en een verschillende intro, afhankelijk van wel personage je kiest. Bij de ene persoon heb je bijvoorbeeld een vlammenwerper ter beschikking, en bij de andere een raketwerper.

Zoal ik al zei, kan je volledig kiezen hoe je een missie uitvoert. Je hebt namelijk een serieus wapenarsenaal tot je beschikking, die je moet unlocken door wapenkonvooien te vernietigen. Je kan overdag in heuse rambo-stijl het kamp bestormen met een vlammenwerper en een machinegeweer, of 's nachts, als jouw vijanden het niet verwachten, ze geruisloos neerschieten met een speciale sniper, een gedempt pistool of een automatisch geweer. Echter zijn sommige missies repetief, maar je bepaalt zelf hoe origineel je je missie maakt. Je kan ze allemaal op dezelfde manier uitvoeren, of op verschillende manieren, wat de game heel wat leuker maakt.

far-cry-2.jpg

Natuurlijk heb je een open wereld tot je beschikking en kan je vrij rondlopen. Je kan diamanten zoeken, waarmee je wapens kan kopen, safehouses overnemen of gewoon wat mensen neerknallen. Echter kan je niet zomaar op je gemak rondrijden: er zijn namelijk op heel wat kruispunten controleposten of rondrijdende patrouilles, die op je beginnen te schieten zodra je ze opgemerkt hebben. Dit is toch een minpuntje, omdat het voor sommigen irritant begint te worden na een tijdje. Spijtig genoeg is de A.I. van je vijanden in een voertuig ook niet al te best, terwijl dit uit het voertuig al een stuk beter is. Gelukkig kan je ze makkelijk ontwijken door te offroaden, of door met de boot of de bus te reizen.

Er zijn natuurlijk ook voertuigen in zo'n grote wereld: een buggy, twee boten, twee Jeeps (van het echte merk), een vrachtwagen en een soort Land Rover. Graag had ik wel nog wat meer voertuigen gezien, maar echt erger ik me er niet aan, omdat ik het gewoon leuk vind om met die Jeeps te offroaden.



71082-FCRY2_PC_screenshot_driving_vehicle_01.jpg

In Far Cry 2 heb je ook 'buddies'. Je kan missies voor hen doen, en als je in de problemen zit (gewond geraakt) komen zij jou soms redden. Dit is een leuke toevoeging. In de gehele game kan je 12 buddies ontmoeten.

Dan is er natuurlijk nog de multiplayer. Deze is leuk om te spelen, omdat je ook je eigen maps kan maken met een uitgebreide map editor. Echter kent de multiplayer nog wat probleempjes, zoals je level dat net steeg, weer terug op zijn oude niveau staat. Waarschijnlijk wordt dit later aangepast met een patch.

Audiovisueel is deze game dik in orde. De wapengeluiden zijn zeer realistisch en het beeld is fantastisch, zeker op een HDTV. De uitgestrekte savannes, met volle zon en met dieren, zijn zeer indrukwekkend. Verder is de dag- en nachtcyclus echt mooi en realistisch! Ook worden er in de game verschillende talen gesproken: Zuid-Afrikaans (Dit lijkt zeer erg op het Nederlands, wat zeer leuk is om te horen!), Frans, Engels, en misschien nog wel meerdere talen.



72206.jpg

Conclusie

Far Cry 2 is een zeer leuke game met mooie graphics. Echter zitten er aantal foutjes in, maar die bederven de volledige ervaring van het spel niet. Zo is de A.I. van je vijanden in voertuigen niet altijd optimaal, en zitten er enkele probleempjes in die multiplayer. Ook had ik graag wat meer voertuigen gezien en mochten sommige missies iets minder repetief zijn.

- Veel verschillende wapens



- Audiovisueel dik in orde

- Dag- en nachtcyclus

- Verschillende manieren om een missie uit te voeren

86%

- Missies soms repetief

- Vervelende controleposten

- Multiplayer-problemen

- A.I. van vijanden in voertuigen

- Weinig voertuigen

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit heb ik zelf geschreven, gelieve dit niet zomaar te kopiëren of er je eigen naam onder te zetten. Opmerkingen en tips zijn altijd welkom! :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...