Mavamaarten Posted November 8, 2007 Report Posted November 8, 2007 wat is nu toch in hemelsnaam mijn fout ? ik volg alle stappen (van die dff en col) en er wordt steeds GEEN bestand aangemaakt. ik heb het al zo'n 20 keer geprobeert, steeds geen bestand. kan er iemand mij hellupe? alvast bedankt Quote
Apple-Mac Posted November 9, 2007 Author Report Posted November 9, 2007 wat is nu toch in hemelsnaam mijn fout ?ik volg alle stappen (van die dff en col) en er wordt steeds GEEN bestand aangemaakt. ik heb het al zo'n 20 keer geprobeert, steeds geen bestand. kan er iemand mij hellupe? alvast bedankt Waarmee werk je? Met GMAX? Is dit het geval, dan moet je het programma genaamd 'GTAMax' aanzetten. Dit doe je door naar de Gmax-installatie map te gaan, door op scripts te klikken, en vervolgens moet daar een .exe staan, genaamd GTAMax. Succes, Apple-Mac Quote
Mavamaarten Posted November 9, 2007 Report Posted November 9, 2007 Ik gebruik idd gmax, en gtamax is aangevinkt. Er staat die exe, ook nog eens in die gta_tools map. ( heb dat voor de zekerheid maar gekopieerd ) ik vraag mij af wat ik fout doe ... Quote
Mavamaarten Posted November 12, 2007 Report Posted November 12, 2007 ik heb nu nog een paar andere tut's gezocht en nog steeds krijg ik geen bestand. heb de scripts ook nog eens opneiuw geinstalleerd. werkt nog steeds niet Quote
Apple-Mac Posted November 12, 2007 Author Report Posted November 12, 2007 ik heb nu nog een paar andere tut's gezocht en nog steeds krijg ik geen bestand.heb de scripts ook nog eens opneiuw geinstalleerd. werkt nog steeds niet Wat bedoel je met bestand? Dus als ik het goed begrijp heb jij een paar andere tut's gevolgd, en je krijgt geen bestand... Anyway, je moet GEEN snelkoppeling of kopie van je GTAmax.exe maken en die gaan opstarten. Je moet gewoon de orginele (de in map geplaatste GTAmax.exe) opstarten. Geef eens een duidelijke beschrijving van je probleem, want met twee losse postst kan ik niet zoveel... Apple-Mac Quote
Mavamaarten Posted November 14, 2007 Report Posted November 14, 2007 (edited) HOOOOOOOOOOO ! Ik heb het gevonden !!! THANX APPLE - MAC ! ik las dat je in die map gtatools de exe moest openen. ik opende de gekopieerde gtamax.exe ... bedankt voor de hulp! Maar nu ik verder ben , heb ik nog een probleem... als ik die texture opsla, komt er op : http://img130.imageshack.us/my.php?image=screenry5.png en daarna doet ie nix meer... wat is dit voor probleempjeuh ? Edited November 14, 2007 by Mavamaarten Quote
Apple-Mac Posted November 14, 2007 Author Report Posted November 14, 2007 HOOOOOOOOOOO ! Ik heb het gevonden !!! THANX APPLE - MAC ! ik las dat je in die map gtatools de exe moest openen. ik opende de gekopieerde gtamax.exe ... bedankt voor de hulp! Maar nu ik verder ben , heb ik nog een probleem... als ik die texture opsla, komt er op : http://img130.imageshack.us/my.php?image=screenry5.png en daarna doet ie nix meer... wat is dit voor probleempjeuh ? Welke versie van TXD workshop gebruik je eigenlijk? Het kan namelijk zo zijn dat de wat oudere versies fouten bevatten. Probeer het eens met de allernieuwste, die kun je hier downloaden Als dit niet werkt, kom je maar weer bij mij aanbellen Succes! Apple-Mac Apple-Mac Quote
Mavamaarten Posted November 15, 2007 Report Posted November 15, 2007 (edited) ik gebruik versie 4.0 , kan dat ? ik volg gewoon de instructies van de tutorial. ik zal het eens proberen he >>heb het geprobeerd met de versie die jij me doorgaf , en het is gelukt !!!<< >>Nogmaals bedankt, apple - mac !!!!<< Edited November 15, 2007 by Mavamaarten Quote
Mavamaarten Posted November 16, 2007 Report Posted November 16, 2007 (edited) nu is er nix fout hoor, maar ik vraag me 1 ding af... ik heb alles in sa gezet en het spel opgestart, en er is nix speciaals. mijn gebouw is gewoon een vierkant blok , is dat normaal ? (ik denk van niet ) met een andere texture ook, en dat heb ik al aangepast voor dat object. ik ben een weekend weg dus verwacht ff geen antwoord van mij sorry . sorry voor de vele vragen maar als mijn programma's tegenpruttelen Edited November 16, 2007 by Mavamaarten Quote
Apple-Mac Posted November 16, 2007 Author Report Posted November 16, 2007 nu is er nix fout hoor, maar ik vraag me 1 ding af...ik heb alles in sa gezet en het spel opgestart... maar waar vind ik nu het gebouw dat ik er heb ingezet ??? Nog iets : mijn gebouw is gewoon een vierkant blok , is dat normaal ? (ik denk van niet ) ik ben een weekend weg dus verwacht ff geen antwoord van mij sorry . sorry voor de vele vragen maar als mijn programma's tegenpruttelen Misschien even handig om voortaan de 'edit' knop te gebruiken. Hierdoor hoef je niet dubbel te posten In 'MED' moet je meerdere IPL's Renderen, om de map te laden. Waneer je de map laad, zie je het gebouw op DIE locatie. Dus: Je plaatst je object bijv. bij Grove Street. Dan zou ie ook bij Grove Street moeten staan. En als je een vierkant blok gemaakt hebt in 3dsmax/gmax, dan is je gebouw ook een vierkant blok. Apple-Mac Quote
Mavamaarten Posted November 16, 2007 Report Posted November 16, 2007 (edited) ik had dat van die meerdere ipl's al gemerkt. en ik had geen blok gemaakt ik heb al eens goed gezocht en gevonden waar dat ding zich bevindt. ik vloog er voorbij met een shamal, en BATS! Sa crasht. wat doe ik nu wéér fout ? >>tussen haakjes : ik ben er weer !<< Edited November 18, 2007 by Mavamaarten Quote
Apple-Mac Posted November 21, 2007 Author Report Posted November 21, 2007 ik had dat van die meerdere ipl's al gemerkt.en ik had geen blok gemaakt ik heb al eens goed gezocht en gevonden waar dat ding zich bevindt. ik vloog er voorbij met een shamal, en BATS! Sa crasht. wat doe ik nu wéér fout ? >>tussen haakjes : ik ben er weer !<< Dit kan verschillende oorzaken hebben zoals: -De polycount kan te hoog zijn. -Er is iets mis met de coll -Er is iets mis met de DFF -Er klopt iets niet met het ID nummer. -Er klopt iets niet met de TXD -En ga zo maar door.. Ik weet bijna zeker det het één het de eerste twee oorzaken is. -De polycount is te hoog -Er is iets mis met de coll. Waneer je polycount TE hoog is, zul je merken dat SA (zoals jij dat dus zei) crasht, waneer je er in de buurt komt. Je kan de polycount checken door in 3dsmax/gmax op je Rechtermuisknop te klikken, en vervolgens naar het Convert to editple poly menuutje te gaan. Selecteer de knop 'face'. Deze knop staat als er rode vierkant, bovenin het menuutje aangegeven. Selecteer vervolgens je gehele model. In dat ene menuutje zal als het goed is te zien zijn hoeveel polycounts je object heeft. Staat de polycount onder de 1000? Dan moet je zometeen maar weer posten, en vragen. Staat ie Boven de 1000? Dan is er wel degelijk iets mis met je model, en dan weet je ook zeker dat dat de oorzaak is. Apple-Mac Quote
MartyCeha Posted November 21, 2007 Report Posted November 21, 2007 Er is blijkbaar iets mis met mijn IPL en IDE want ik krijg mijn model maar niet ingame IDE: objs 18001, martijnsgebouw, martijnsgebouw, 300, 128 end tobj end path end 2dfx end anim end txdp end IPL: # IPL generated from Max file countn2.max inst 18001, martijnsgebouw, 0, 63.52528, 2545.384, 16.48438, 0, 0, 0, 1, -1 end cull end path end grge end enex end pick cars end end jump end tcyc end auzo end mult end Wat is er fout aan? Quote
Apple-Mac Posted November 22, 2007 Author Report Posted November 22, 2007 (edited) Zover mijn ogen dit toelaten, absoluut niks! -Download eens de playerposition tool (zoek maar op google, ik kan het nu ff niet vinden ) -Voer deze coordinaten in: 63.52528 - 2545.384 - 16.48438 Let op: Het kan zo zijn dat de van de puntjes (bijv: 16.48438), comma's moet maken (zo dus: 16,48438). Maar dat weet ik niet zeker: Probeer het eerst zonder. Vervolgens moet je daar teleporteren. -Met het ID nummer: 18001 had ik ook problemen mee gehad. Probeer eens ingewikkelde ID's, maar wel onder de 18000 te nemen. Voorbeeld: 18739 (kun je miss proberen) -De Draw Distance lijkt in orde, en het getal daarachter ook. -Je IPL is ook in orde. Als hhet weer niet lukt: Ik ben beschikbaar voor hulp Succes, Apple-Mac *Opmerking: En anders is het toch de polycount, zover ik weet, crasht SA alleen ingame waneer de polycount tehoog is. Waneer er andere oorzaken zijn, dan crasht SA halverwege het laden EDIT: OF wat nauurlijk ook kan, misschien heb je versie 2 van San Andreas. In Versie 2 kun je niet modden. Heb je San Andreas ongeveer een jaar, ander half jaar geleden gekocht, dan heb je versie 2. Die zal je moeten downgraden naar versie 1, en dat kan met behulp van deze tool Is dit niet het geval, dan moet je naar de oplossingen hierboven kijken! Edited November 22, 2007 by Apple-Mac Quote
menzow Posted December 29, 2007 Report Posted December 29, 2007 ik krijg een of andere error als ik heb wil exporteren naar DFF deze error krijg ik: -- Unknown property: "Diffuse" in undefined ik snap er egt helemaal niks van ik wil graag hulp!! Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.