Jump to content

Afgebrande auto's kunnen besturen


halfgaar

Recommended Posts

Hé GTA1-ers,

Zoals velen van jullie weten, overleef je de ontploffing van een auto als je op het moment dat hij ontploft aan het uitstappen bent. Ik heb dit ook een paar keer omgekeerd meegemaakt, dat ik het overleefde toen mijn auto ontplofte toen ik aan het instappen was. Ik kon toen rondrijden in het afgebrande wrak dat overbleef. Ik heb van alles geprobeerd om het te reproduceren, maar zonder succes.

Weet één van jullie hoe je het voor elkaar krijgt om in een afgebrande auto te kunnen rijden?

Dit gaat overigens niet over de versie die Rockstar tegenwoordig beschikbaar stelt, maar de oorspronkelijke. Het kan zijn dat deze bugs gefixt zijn in de nieuwe versie.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit nog nooit ben tegengekomen. Ik speel het ook op de CD. Maar waarschijnlijk heb ik ook minder kans om dit mee te maken omdat ik het spel niet zoveel speel. :puh: Ik denk dat het gewoon een eenmalige bug is.

Een bug is nooit eenmalig, het programma voert altijd dezelfde code uit. En, ik heb het drie of vier keer gehad.

Edit: overigens, ik speel de dosversie omdat ik het dan in Dosbox kan spelen in Linux. Of de windows versie het ook zou hebben weet ik niet. De Windows versie heeft wel het probleem dat je uit een ontploffende auto kan stappen, dus ze lijken gewoon dezelfde code te gebruiken.

Bewerkt: door halfgaar
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nooit meegemaakt dat ik in een opgeblazen auto kon stappen, maar ik heb wel een aantal maal gezien dat een auto door bleef rijden nadat hij opgeblazen was. Dit varieert van wrakken die doelloos rondjes rijden over het wegdek tot wrakken die gewoon het roadpath blijven volgen.

Link to comment
Delen op andere websites

Instappen lukt ook niet. Hij ontploft op hetzelfde moment als dat je instapt. Soms gebeurde het dus dat je dat overleefde, en dat je kon rondcrossen in je zwarte bolide. Als je vervolgens nog een raket in je kar krijgt, dan ben je wel dood, maar voordat je gerespawned wordt kan je nog wel je auto bedienen.

Wat jij beschrijft heb ik nooit gezien.

Het was trouwens altijd tijdens multiplayer.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je dan uit je wrak stapt, kun je dan nog instappen en opnieuw verder rijden?

Ik kan het zo niet testen, omdat ik dus niet weet hoe ik het reproduceer, maar ik weet haast zeker dat dat niet kan, en dat ik het ook geprobeerd heb.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 years later...
  • 4 weken later...
  • 3 maanden later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...