Jump to content

[SA|OV] San Andreas V2 Mod instalatie workaround.


DaBeast

Recommended Posts

San Andreas V2 heeft een ingebouwde File Size check die er oor zorgd dat je niet kan modden. Hij controleert elke Offset van de IMG bestanden. Maar dus ook de totale groote van de IMG. Je kan ook geen bestanden verwijderen (want dan verwijder je de Offset, waar dus SA op controleert). Maar als je nu één van de letters hernoemt met de letter 'o' (van 'old'), en in GTA.dat een nieuwe IMG definiert. En dan een nieuwe (onbeschermde) IMG maakt (en natuurlijk ook de gemodde bestanden toevoegd). Kan je GTA spelen met gemodde bestanden. Let wel op dat dit aleen getest is met DFF en TXD bestanden (dus geen scripts).

In deze tutorial leg ik jullie dus uit hoe je San Andreas V2 kan modden. (Gebaseerd op de originele tutorial van JarJar, ik heb toestemming om deze te vertalen, want ik vond dat dit erg nodig was.)

Tevens had ik een gelijkaardige theorie bedacht. Het enige verschil was dat ik dan niet van Alci's IMG Editor gebruik zou maken, maar met de IMG tool een V1 archive te legen, en deze lege IMG (met een dummy bestand) dan te downloaden zetten. Maar deze manier is beter :bier: .

proofisinthescreenshotcz0.th.jpg

Dit is erg makkelijk om te doen. Maar je hebt 2 tools nodig.

-Stap 1:

Backup je GTA3.IMG (standaard in C:\Program files\Rockstar Games\GTA San Andreas\models) en je GTA.dat (standaard in C:\Program files\Rockstar Games\GTA San Andreas\data)

door ze te kopieren naar een andere folder.

-Stap 2:

Voeg de volgende lijn toe aan de juiste sectie (zonder de quotes) na al de comments in het originele gta.dat bestand (note: comment lijnen beginnen met een #):

"IMG MODELS\VEHICLES.IMG"

"VEHICLES.IMG" Is de IMG waar we al onze mods in gaan plaatsen. Je kan het eender welke naam geven, zolang het allemaal goed is gedeffiniërt.

Je eerste 7 lijnen van de GTA.dat zouden er nu zo uit moeten zien:

#
# Load IDEs first, then the models and after that the IPLs
#
IMG MODELS\VEHICLES.IMG
IMG DATA\PATHS\CARREC.IMG
IMG DATA\SCRIPT\SCRIPT.IMG
IMG MODELS\CUTSCENE.IMG

-Stap 3:

Nu gaan we een nieuwe IMG aanmaken. Om tijd en moeite te sparen gebruiken we Alci's IMG Editor 1.5. Deze is de enige IMG editor die een voledig nieuwe IMG kan maken. Helaas is deze aleen beschikbaar op 2 modding sites.

Open Alci's IMG Editor 1.5 (dubbelklik de EXE die bij het download lijstje zit) en maak een nieuwe IMG bestand aan:

step1gu4.jpg

Klik op 'File -> New' om een nieuwe IMG aan te maken.

Nu moeten we de bestanden toevoegen die we willen modden (de gemodde bestanden). Mods kan je vinden op diverse modding sites, maar ook via Google. Hernoem de bestanden in de auto die je wilt vervangen (let wel op dat deze de exacte naam moeten hebben zoals in GTA3.img)

Dus ik heb de bestanden hernoemt van landstal.dff en landstal.txd naar picador.dff en picador.txd.

step2hk8.jpg

-Stap 4:

Nu moet je de bestanden toevoegen aan de nieuwe IMG in Alci's IMG Editor 1.5. Om dit te doen doe je "Actions -> Import" . Ga naar je mapje waar de bestanden instaan en voeg ze toe door op "Open" te klikken.

step3jg8.jpg

Nu zou het er zo moeten uit zien:

step4me3.jpg

Sla het op (CTRL+S) in de models folder van je San Andreas instalatie folder. Noem het hoe je de IMG hebt genoemt in stap 1. In mijn geval is dat dus VEHICLES.IMG.

-Stap 5:

We zijn nu bijna klaar, nu moeten we aleen nog maar voorkomen dat San Andreas de bestanden leest in de originele GTA3.img. Dit kunnen we doen door de bestanden extensies te hernoemen. Het veiligste is dat je maar 1 letter verandert. Zodat de bestanden en de IMG niet groter worden. Ga naar je bestand, klik er op. Dan doe je 'rechtermuisknop>Rename'. En hernoem .TXD naar .TXO en .DFF naar .DFO (aan de hand van de extensie). Doe dit nu net hetzelfde, maar dan met de DFF/TXD aan de hand van wat je eerder hebt hernoemt.

step5yd1.jpg

step6my4.jpg

Als je dit gedaan hebt, ben je klaar. Het belangrijkste wat je nu moet doen is de IMG niet rebuilden. Want dan verbreek je de beveiliging en crashed je spel.

Vriendelijke groeten,

DaBeast :sigaar:

Bewerkt: door DaBeast
Link to comment
Delen op andere websites

  • 5 maanden later...
  • Reacties 32
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • K.O.

    4

  • ruud-121

    4

  • Feyenoord..

    3

  • WhiteCorperal

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

De domein naam van jar-jar is verlopen en wacht op vernieuwing of verwijdering. Probeer deze daarom eens.

Een erg duidelijke en handige tut voor V2 bezitters (wat ik niet ben), maar toch denk ik dat heel dit probleem ook gewoon omzeild kan worden door de Downgrade Patch. Lijkt me makkelijker, non?

Bewerkt: door K.O.
Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 maanden later...
De domein naam van jar-jar is verlopen en wacht op vernieuwing of verwijdering. Probeer deze daarom eens.

Een erg duidelijke en handige tut voor V2 bezitters (wat ik niet ben), maar toch denk ik dat heel dit probleem ook gewoon omzeild kan worden door de Downgrade Patch. Lijkt me makkelijker, non?

Di link doet ut ook niet

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...
  • 2 maanden later...
  • 2 weken later...

Hallo,

ik download mods en iedere keer als ik ze via IMG tool 2.0 laat vervangen door de bestand die er is, dan vervangt hij hem. maar ik kan de spel niet meer starten (stopt bij loaden) of hij begint met het spel maar crasht opeens.

kan iemand mij helpen? :cry: ?

Groetjes Danial

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Ik snap iets niet. als ik iets wil veranderen, dan komt er een scherm te staan en er staat op: FILE ACCED DENIED

Wat moet ik nu doen om ervoor te zorgen dat ik iets wel kan veranderen???

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...