Jump to content

Maartens Gta2 map


maarte41

Recommended Posts

Dit topic gaat over de eerste gta2 map die ik heb gemaakt.

De map vervangt het 3de level uit gta2.

Een naam voor de map heb ik nog niet, als iemand een leuk idee heeft mag hij/zij het altijd zeggen.

Hier zijn wat screens:

gta2map31tk1.jpg

gta2map26jw3.jpg

gta2map28zl3.jpg

gta2map30qv5.jpg

Dit is hoe de map er in world vieuw uit ziet.

gta2map34sf2.jpg

Wat dingen die te vinden zijn in de map:

  • Gangs: Zaibatsu, Yakuza en Red Necks
  • 3 carshops
  • een carcrusher(geeft nog geen beloningen)
  • 2 trajecten van een trein
  • 7 stations
  • een stedelijk gebied
  • een industriegebied
  • een landelijk gebied
  • ...

Dingen die nog zullen komen:

  • beloningen voor de carcrusher
  • missies
  • lichten (een deel van de map is al verlicht)
  • ...

Er zullen nog bugs in de map zitten(en daarmee bedoel ik niet de auto :puh: ), deze kan je in dit topic melden.

Download:

V0.1

Klik

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is een aardig begin, Maarten. Ik heb je map gedownload en even bekeken in de editor (nog niet geïnstalleerd).

Je bent een 'nette' mapper, in de zin dat je oppervlaktes netjes afwerkt met stoepranden, dakranden, etc. Dat wordt veel te vaak vergeten door modders, dus goed om te zien dat je daar op let.

Je wegennet bestaat niet uit een serie rondjes, en is dus interessant genoeg om doorheen te rijden. De kavels tussen de wegen zijn ook gevuld met gebouwen die meer zijn dan simpele blokjes. De brug is al mooi uitgewerkt, en de gevangenis en ruïne/afbraakwijk hebben al een interessant begin.

Een aantal tips en dingen waar je op kunt letten:

  • Je hebt de neiging om gebouwen erg groot te maken. Nu is er op zich niets mis met grote gebouwen, maar houd er rekening mee dat je hier ingame helemaal omheen moet rijden, wat je map erg saai kan maken. Denk er ook aan dat je ingame maar een kleiner gedeelte van de map per keer kunt zien, zodat grote gebouwen er al snel als eindeloos durende muren uitzien als je er langs rijdt. Denk er ook aan dat je voor afwisseling zorgt op een muur, en dat je niet één tile gebruikt voor een geheel gebouw. Creatieve decoratie van je gebouwen is iets moeilijks, maar wel heel belangrijk.
  • Wat voor gebouwen geldt, geldt ook voor open vlaktes: pas op voor eentonigheid. Nu lijkt het moelijk om een plein aan te kleden (pleinen zijn immers geen pleinen als ze niet leeg zijn), maar zorg er in ieder geval voor dat de tiles wat afwisseling bieden. Zo kun je grasvlaktes afwisselen met zanderige stukken, meertjes, bomen, bloemperken, etc.
    Voorkom ook dat open vlaktes teveel gaan dienen als 'opvulling' in je map. Zie ruimte als iets dat er altijd is, maar niet gebruikt hoeft te worden. Veel modders beginnen met een groots opgezet plan, maar raken door hun ideeën heen. Beter is het om klein te beginnen met je map, en ruimte erbij te pakken wanneer het nodig is.
  • Waarschijnlijk heb je ingame behoorlijk last van verkeersopstoppingen. Dit komt ten eerste doordat de richtingspijlen hier en daar nogal dubieus zijn ingesteld. Hieronder een voorbeeld van één van je grotere kruispunten. De rode pijlen geven aan hoe de voertuigen ingame zullen rijden, rondjes waar de optoppingen ontstaan en kruizen waar loze pijlen staan. Waarschijnlijk is dat niet helemaal zoals je voor ogen had:
    post-536-1177107896.png
    Om een goedlopend kruispunt te maken kun je het beste alle rechtdoorgaande wegen met een pijl aangeven, plus alle mogelijke manieren om af te slaan. Zo zul je een heleboel tiles krijgen waarop meerdere pijlen staan, maar dat geeft niet. Grote kruispunten kun je prima laten regelen door een trafficlightzone. Zie voor meer info hier en hier.
    Het tweede probleem is dat er op veel plaatsen iets direct naast de weg staat (bijvoorbeeld een hek of een gebouw). Dit zorgt ervoor dat een wagen klem komt te zitten in de bochten. Het beste is om overal ten minste één tile open te laten naast je weg, bijvoorbeeld als trottoir.

In ieder geval leuk om weer 'ns iets te horen van een modder, en ik ben benieuwd naar de updates. :) Dit geeft me gelijk zin om mijn eigen werk weer eens in het licht te zetten.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...
  • 2 weken later...

Hi there, mapmaker!

Hope you understand English...

I don't understand your language (netherlandisch? :) ), but I try to guess what is what, because it s little similar to german and english :)

So:

I've watched your map in GTA2 Map Editr, and it is GREAT! :)

First - Big _O_ , because it is full size and finished

Then - _O_ - Probably working train :)

Moreover - _O_ - Exact level of "extras" (not plain map, and not "extra" next to "extra" making chaos)

You mapmaking style is diffrent, than mine - You make big and usually rather simple objects, I make smaller, full of detail ones.. And end up with making micro piece, usually difficult to explore when spending hours on it...

So - I like your map, but I'm to lazy to do backup copy of pre-installed maps... Why you use same names? It makes recognising map files difficult and you end up with messy "Backup_of_backup_of_orginal_one.gmp"

As I see you have added only few lights so far... Good idea is to add lights when making a map - you don't end up with map, which is "finished, but lights..." :)

I've made 3 GTA2 maps:

"Oakland" - Full size (50% done), based on 3rd level textures, russian factories, estate, construction site, Zaibatsu harbor, simple script with hidden gun shops, covered with lights, etc, etc... Lots of ideas, much less time :) I simply get bored and I'm missing any good idea for Krischna part...

Download: www.mibars.prv.pl <-- GTA2 section

MibCity - Small, multiplayer map, something between HS and Face Off. IMHO map is "Okay", but I need to fix crashing bug. In Version 2.0 I've added something, that I named Admin Panel - you can choose options ingame, before main fight begins. I don't give link, as I'm now working out "crash" problem.

MibWay - 90% done - quite large, built to be multiplayer map for 4 or more players, based on a freeway with 6 tiny surrounding areas connected to it (starting zones). Each one is diffrent: Western, Factory, Town, Military, Village and Old Town. Plus 2 extra "fight stages" at the ends of the highway - "Docks" and (not build yet) "Mountain Town". As an alternative road there is one, narrow, dangerous (cliffs, train crossings (WORKING!), tunnels, etc) road - circle - connecting all 6 stages and going through 2 "fight" stages. Yet to be released.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

ik ga hem teste

edit hij crashed gta2

ik was vergeten een van de bestanden te installeren ik ga hem morge teste

ik heb hem getests zoals lantyz al zei de gebouwen zijn nogal groot. in het begin staat er van de rusian maffia en de krishna mischien kun je dat veranderen naar rednecks zaibatu en yakuza. oja waar je respawnt die parkeerplaats lijkt wel geen iutgang te hebben

Bewerkt: door bas1313133
Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 maanden later...

Ik heb Maarten al weer een tijdje niet gesignaleerd, dus laat ik zo vrij zijn een surrogaat-antwoord te geven. Savepoints moeten apart gescript worden. Aangezien dit pas de eerste versie van Maartens map is, is er een grote kans dat de map (nog) geen savepunt bevat.

Je zou kunnen proberen de schotel op de TV Van te volgen, maar als deze je naar de linkerbovenhoek van het level brengt, kun je er vrijwel zeker van zijn dat er geen savepunt is (of in ieder geval een die lastig te vinden is :puh: ).

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...