Jump to content

[REL] Island Hopper


Lantyz

Recommended Posts

Maarte41's topic wakkerde ook mijn drang om te modden weer aan, en ben sinds kort weer bezig met het in orde brengen van een aantal gestrande projecten. Allereerst wil ik het relatief kleine project 'Island Hopper' voltooien.

Island Hopper -

Download

Island Hopper is een multiplayermap ter grootte van ongeveer een kwart van een complete map. Het verschil met de normale multiplayermaps is dat Island Hopper evenals singleplayer een gangsysteem bevat. Iedere speler start met een eigen gang die hem respecteert, een gang die hem haat en een gang die neutraal is. Door gangleden te vermoorden gaat er respect af, en komt er respect van de rivaliserende gang bij zoals je bij singleplayer gewend bent. Het enige verschil is dat het respect vrij snel wisselt; Twee doden staan ongeveer gelijk aan één streepje respect. Wanneer je respect onder nul zakt, gaat de gang je te lijf met pistolen (En alleen pistols, omdat alle zwaardere wapens het spel onmogelijk maken).

Iedere speler moet dus naast zijn tegenspelers ook de gangs in de gaten houden; zonder voertuig langs een gang die je niet mag lopen is geen pretje.

post-536-1177322493.png

Zoals je ziet bestaat het level uit drie eilanden, met ieder zijn eigen stijl en gang. Bovenaan ligt het industriële eiland waar de Zaibatsu huist, linksonder vind je het stedelijke eiland waar de Cops de orde handhaven en het eiland rechtsonder is in beslag genomen door een uitgebreide legerbasis die bewaakt wordt door de Soldiers.

post-536-1177323213.jpg

post-536-1177323231.jpg

post-536-1177323246.jpg

Features

  • Een compleet en functionerend gangsysteem met drie gangs (Zaibatsu met zwarte Z-Type, Cops met blauwe A-Type en Army met groene Bulwark)
  • Alle gewone wapens en powerups zijn beschikbaar, al zijn niet alle wapens even eenvoudig te bemachtigen.
  • Een dubbelspoor metrolijn met twee stations, op het Zaibatsu- en Cop-eiland. Het Cop-eiland bevat tevens een spoorwegovergang.
  • Een singleplayeroptie via de multiplayer-interface. Je kunt het level in je eentje spelen door in de multiplayer-manager 'Island Hopper 1P' te selecteren.
  • Belichting, waardoor het level prima in de 'Dusk'-modus is te spelen.
  • Car crusher.
  • Eenvoudige installatie; Niet nodig om bestanden te vervangen of aan te passen. Andere levels worden niet aangetast.

To do list

  • Besluiten of het metrospoor moet worden uitgebreid naar het derde eiland.
  • Besluiten of de assassin-bot in singleplayer in de uiteindelijke versie moet blijven.
  • Belichting voltooien.
  • Kleine bugs fiksen.

Island Hopper is niet te downloaden voordat het voltooid is, maar ik verwacht de map binnenkort af te ronden.

UPDATE: Island Hopper is nu te downloaden in de download database. Zie de link bovenaan dit topic.

Link to comment
Delen op andere websites

Ziet er goed uit Lantyz. Ik heb eigenlijk nooit GTA 2 gespeeld, maar het ziet er wel gaaf uit met dat modden. Met wat maak je die maps eigenlijk? Want het ziet er best gaaf uit, want je zou het zo in een TC kunnen gebruiken. Kan niet wachten tot een compleet overzicht :D.

Link to comment
Delen op andere websites

Ziet er goed uit Lantyz. Ik heb eigenlijk nooit GTA 2 gespeeld, maar het ziet er wel gaaf uit met dat modden. Met wat maak je die maps eigenlijk? Want het ziet er best gaaf uit, want je zou het zo in een TC kunnen gebruiken. Kan niet wachten tot een compleet overzicht :D.

Je maakt die maps met de GTA2 mapeditor, die (als ik me niet vergis) te downloaden is in de database van deze site. Maar ontopic:

Het ziet er gelikt uit. Ik heb nooit GTA2 gespeeld (heb het ook niet) dus ik weet niet hoe dit er ingame uit kan zien, maar volgens mij is wel wat werk in gestoken. Ook veel scriptwerk.

B.T.W: Wat is een "Assasin Bot"?

Link to comment
Delen op andere websites

Met wat maak je die maps eigenlijk?

De maps zelf maak ik met de GTA2 map editor. De plattegronden maak ik met Paint.NET.

B.T.W: Wat is een "Assasin Bot"?

Dat is een bot die niets anders doet dan achter je aan gaan met een machine gun en een Armed Land Roamer. Ik gebruik hem in eerste instantie om het level te testen zonder dat ik een medespeler nodig heb, maar misschien is het ook wel leuk om hem in de singleplayer-versie van het level te houden. Er treden echter nog een paar bugs op, vandaar dat ik daar nog niet zeker over ben.

Hier wat ingame screens:

post-536-1177590911.jpg

post-536-1177590916.jpg

post-536-1177590921.jpg

post-536-1177590926.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

  • 7 maanden later...
post-536-1177590911.jpg

Alhoewel ik compleet verliefd ben op deze mod is er wel een slordigheidje in geslopen... Misschien dat je het zelf ziet als je nog eens een keer goed naar deze screen kijkt.

Zoals we allemaal weten speelt GTA2 zich af vanaf een camara die boven de stad hangt, maar deze camera kun je niet draaien, wat dus betekent dat je alle letters (en andere leesbare tekens) niet ondersteboven moet zetten slimmerd. :cab:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...