Jump to content

[SA|OV] UV Animaties maken!


Wazuup
 Share

Recommended Posts

VideoTutorial: UV Animaties maken en Ingame zetten!

Welkom allemaal in het topic van mijn nieuwste videotutorial over het maken van UV animaties en deze vanuit 3dsmax ook daadwerkelijk werkend ingame te krijgen. Dit gaat allemaal door middel van een max script dat jullie waarschijnlijk nog nooit gezien hebben. Ik zal even alvast een rijtje met benodigheden neerzetten:

- 3dsmax

- Basiskennis ingame zetten

- Het UVanim Script door Deniska

Dode links melden aub!

Zet het UVanim script in de ''scripts'' map van 3dsmax. De tutorial is 12 mb groot, duurt zo'n 10 minuten en is redelijk makkelijk te begrijpen. Reacties en vragen zijn Natuurlijk altijd welkom. Owja LET OP! Tussen 4 minuut 50 en 5 minuut 15 staat om de een of andere vage reden het beeld stil, maar ik neem aan dat jullie wel weten hoe je naar dff moet exporteren.

Resultaat van de Tutorial (loopt ingame veel smoother btw):

post-20899-1177767465.gif

DOWNLOAD!

Met vriendelijke groet,

Wazuup :sigaar:

Edited by Wazuup
Link to comment
Share on other sites

echt mooie tut alleen is die wel beetje onleesbaar in de 3ds max bij me :/

mss kun jij best ook een teksttutorial want ik ben namelijk doof en ik weet niet of jij gesproken hebt

ps: wat scheelt er met die textures ingame? :puh:

Link to comment
Share on other sites

ik heb nog een vraag he...

moet je voor dit een gif gebruiken die al geanimatet is of maak je de hele animatie self met 3ds ??

Je gebruikt gewoon bmp bestanden als de textures, en de hele animatie doe je in 3ds max.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Klein vraagje: moet je "parents" maken voor het voorwerp met de texture die je wilt laten scrollen (Select and link-->Select parent)?? Graag binnen 29 dagen reageren, anders is mijn 3DS Max trialperiode voorbij :(

Link to comment
Share on other sites

Klein vraagje: moet je "parents" maken voor het voorwerp met de texture die je wilt laten scrollen (Select and link-->Select parent)?? Graag binnen 29 dagen reageren, anders is mijn 3DS Max trialperiode voorbij :(

Volg nou de tutorial gewoon, vooraf is niets met het object gedaan. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

What's up! Ik wil een soort van waterval-muur maken. Het animaties-maken en ingame zetten is gelukt (klik hier), maar nu wil ik een stapje verder.

In 3dsMax heb ik een plane gemaakt, die getextured en door middel van de keys de animatie gemaakt. Hij werkt, maar: ik wil de animatie doorlopend hebben zonder "stops". Wat bedoel ik?

Stel, je rijdt in een auto. Je gaat van "stilstaand" naar "iets harder" naar "hard" naar "iets slomer" naar "stilstaand" en het rijtje begint weer opnieuw. Dit gebeurt ook zo in 3dsMax met die animaties. Maar wat ik wil: "Snel". Dus geen gestop tussendoor, maar dat je van 0 in één keer op 100 zit en die snelheid blijft houden, bij wijze van spreken.

Hoe doe ik dit? Ik heb van Nickonly al iets over de curve-editor gehoord, maar wanneer ik daarmee probeer een andere "loop" in te stellen, gaat alleen het object draaien, en niet de texture.

Help, anybody :sigaar: ?

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...