Wazuup Posted April 28, 2007 Report Posted April 28, 2007 (edited) VideoTutorial: UV Animaties maken en Ingame zetten! Welkom allemaal in het topic van mijn nieuwste videotutorial over het maken van UV animaties en deze vanuit 3dsmax ook daadwerkelijk werkend ingame te krijgen. Dit gaat allemaal door middel van een max script dat jullie waarschijnlijk nog nooit gezien hebben. Ik zal even alvast een rijtje met benodigheden neerzetten: - 3dsmax - Basiskennis ingame zetten - Het UVanim Script door Deniska Dode links melden aub! Zet het UVanim script in de ''scripts'' map van 3dsmax. De tutorial is 12 mb groot, duurt zo'n 10 minuten en is redelijk makkelijk te begrijpen. Reacties en vragen zijn Natuurlijk altijd welkom. Owja LET OP! Tussen 4 minuut 50 en 5 minuut 15 staat om de een of andere vage reden het beeld stil, maar ik neem aan dat jullie wel weten hoe je naar dff moet exporteren. Resultaat van de Tutorial (loopt ingame veel smoother btw): DOWNLOAD! Met vriendelijke groet, Wazuup Edited April 28, 2007 by Wazuup Quote
S-te-Fan Posted April 28, 2007 Report Posted April 28, 2007 Lijkt me vet . zodra hij is geupload ga ik uhm proberen . (op deze k*t pc) Quote
SWYV Posted April 28, 2007 Report Posted April 28, 2007 echt mooie tut alleen is die wel beetje onleesbaar in de 3ds max bij me :/ mss kun jij best ook een teksttutorial want ik ben namelijk doof en ik weet niet of jij gesproken hebt ps: wat scheelt er met die textures ingame? Quote
Apple-Mac Posted April 28, 2007 Report Posted April 28, 2007 Heey, Dit zocht ik dus al heel lang, en bedankt dat je hier een tut over gemaakt had. Ik ga het meteen proberen, hartelijk dank hiervoor! Ga zo door, wazuup! Apple-Mac Quote
Rivel Posted April 29, 2007 Report Posted April 29, 2007 KUTGW! Erg leuke tut. ik ga hem zeker proberen! Quote
kees1991 Posted April 29, 2007 Report Posted April 29, 2007 ik heb nog een vraag he... moet je voor dit een gif gebruiken die al geanimatet is of maak je de hele animatie self met 3ds ?? Quote
Blastov Posted April 29, 2007 Report Posted April 29, 2007 ik heb nog een vraag he...moet je voor dit een gif gebruiken die al geanimatet is of maak je de hele animatie self met 3ds ?? Je gebruikt gewoon bmp bestanden als de textures, en de hele animatie doe je in 3ds max. Quote
SmokingCookie Posted August 12, 2007 Report Posted August 12, 2007 Klein vraagje: moet je "parents" maken voor het voorwerp met de texture die je wilt laten scrollen (Select and link-->Select parent)?? Graag binnen 29 dagen reageren, anders is mijn 3DS Max trialperiode voorbij Quote
Wazuup Posted August 13, 2007 Author Report Posted August 13, 2007 Klein vraagje: moet je "parents" maken voor het voorwerp met de texture die je wilt laten scrollen (Select and link-->Select parent)?? Graag binnen 29 dagen reageren, anders is mijn 3DS Max trialperiode voorbij Volg nou de tutorial gewoon, vooraf is niets met het object gedaan. Quote
Puma Posted April 27, 2008 Report Posted April 27, 2008 What's up! Ik wil een soort van waterval-muur maken. Het animaties-maken en ingame zetten is gelukt (klik hier), maar nu wil ik een stapje verder. In 3dsMax heb ik een plane gemaakt, die getextured en door middel van de keys de animatie gemaakt. Hij werkt, maar: ik wil de animatie doorlopend hebben zonder "stops". Wat bedoel ik? Stel, je rijdt in een auto. Je gaat van "stilstaand" naar "iets harder" naar "hard" naar "iets slomer" naar "stilstaand" en het rijtje begint weer opnieuw. Dit gebeurt ook zo in 3dsMax met die animaties. Maar wat ik wil: "Snel". Dus geen gestop tussendoor, maar dat je van 0 in één keer op 100 zit en die snelheid blijft houden, bij wijze van spreken. Hoe doe ik dit? Ik heb van Nickonly al iets over de curve-editor gehoord, maar wanneer ik daarmee probeer een andere "loop" in te stellen, gaat alleen het object draaien, en niet de texture. Help, anybody ? Quote
Damon_NL Posted May 17, 2010 Report Posted May 17, 2010 Die downloadlink doet het niet! Gr. Damon_NL Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.