Jump to content

Tutorial: Hoe kan je van beide versies de savegames spelen


Jow Tommy Verceti

Recommended Posts

Omdat er veel vragen zijn of je als je Versie 2 hebt van San Andreas of je dan ook savegames van Versie 1 kunt spelen, komt er nu deze tutorial. Als je bijvoorbeeld eerst San Andreas versie 1.00 had alleen die DVD ging kapot of zoiets en dan koop je versie 2.00 dan is dit ook handig.

Ik heb versie 2.00 en wil ook savegames van versie 1.00 kunnen spelen.

1. Je moet je versie eerst downgraden met deze patch, er gebeurt niets met je game, hij is alleen beter moddable.

2. Je gaat naar dezecomputer/C/programfiles/rockstargames/GTASanAndreas/data/script en je kopieert de bestandjes main.scm en script.img naar nieuwe map die je V2 noemt die je gewoon in script plaatst.

3. Je maakt nog een nieuwe map aan in script en die noem je V1. Je download dit bestand en dit bestandje en je plaatst dat in die map V1.

4. Je download dit programmaatje en dat plaats je op een plek waar je er makkelijk bij kan. Je kan hem bij script plaatsen maar ook op je bureaublad.

5. Als je een savegame download die versie 1.00 is dan klik je op sa_scriptchange en dan druk je op 1 en dan op enter. Als je dan weer een savegame wilt spelen die versie 2.00 is moet je op 2 drukken en dan op enter. Je moet wel San Andreas afgesloten hebben als je de versie veranderd die je wilt spelen.

Ik heb versie 1.00 en wil ook savegames van versie 2.00 spelen.

1. Je gaat naar dezecomputer/C/programfiles/rockstargames/GTASanAndreas/data/script en je maakt een map aan die je V1 noemt. Je kopieert de bestanden main.scm en script.img naar deze map.

2. Je maakt in script een map aan die je V2 noemt. Je download dit bestand en dit bestandje en dat plaats je in de map V2.

3. Je download dit programmaatje en dat plaats je op een plek waar je er makkelijk bij kan. Je kan hem bij script plaatsen maar ook op je bureaublad.

4. Als je een savegame download die versie 2.00 is, dan klik je op sa_scriptchange en dan druk je op 2 en dan op enter. Als je dan weer een savegame wilt spelen die versie 1.00 is moet je op 1 drukken en dan op enter. Je moet wel San Andreas afgesloten hebben als je de versie veranderd die je wilt spelen.

5. Als je een versie 2 savegame hebt gespeeld en je wilt hem weer doorgeven aan iemand anders, moet je de savegame na het afsluiten van GTA San Andreas door de ID changer halen. Anders start deze savegame bij iemand met versie 2 bij het begin van de game. hier download je de ID changer.

Je sleept de savegame gewoon op de ID Changer. Er zal een nieuw scherm verschijnen dat mededeelt dat conversion succesfull is.

Deze tutorial is mede tot stand gekomen dankzij HerrieM en Rubregg.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 47
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Jow Tommy Verceti

    6

  • -Matthijs-

    5

  • Verrity

    5

  • Donald F. Duck

    4

Erg mooie tutorial, 'Jow Tommy Vercetti'! Misschien handig met videotutorial...
Ja, mooi gemaakt! Mijn complimenten!
Erg goede tutorial Jow Tommy Verceti! Ik snapte er altijd weinig van dus dat moet nu goedkomen :tu:. Goed werk!
Mooie tutorial! Ik kende hem al, want Jow Tommy Verceti heeft hem mij verteld omdat er iets raars was met een aangevraagde savegame.

Bedankt voor de complimenten, HerrieM heeft me geholpen met deze tutorial. Als er nog vragen zijn over deze tutorial; stel ze gerust. :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nog een vraag. Ik heb San Andreas onlangs moeten herinstalleren, omdat hij niet meer wou starten. Nu start ik mijn 100% savegme op, en na het laden begint hij bij het begin. Ik verander dus de versie (dat moet je doen zei je op MSN), startte de savegame weer op, en weer begint hij bij het begin. Dan moest ik heb weer terugdraaien (zei je ook op MSN) en toen deed hij het ook niet. Ook vond ik raar dat er rechtsonder 'v2.00' staat, wat voor de herinstallatie niet was, want toen stond er niks. Kan iemand me helpen?

Bewerkt: door Donald F. Duck
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nog een vraag. Ik heb San Andreas onlangs moeten herinstalleren, omdat hij niet meer wou starten. Nu start ik mijn 100% savegme op, en na het laden begint hij bij het begin. Ik verander dus de versie (dat moet je doen zei je op MSN), startte de savegame weer op, en weer begint hij bij het begin. Dan moest ik heb weer terugdraaien (zei je ook op MSN) en toen deed hij het ook niet. Ook vond ik raar dat er rechtsonder 'v2.00' staat, wat voor de herinstallatie niet was, want toen stond er niks. Kan iemand me helpen?

Dan had je waarschijnlijk San Andreas aan staan toen je de versie veranderde met sa_sriptchange.

Bewerkt: door Jow Tommy Verceti
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb even een snel overzicht hier:

1. SA gestart

2. Savegame geladen

3. Gezien dat savegame niet werkt

4. Quit Game gedaan

5. Omgezet naar V1

6. SA gestart

7. Savegame geladen

8. Gezien dat savegame niet werkt

9. Quit Game gedaan

10. Teruggezet naar V2

11. SA gestart

12. Savegame geladen

13. Gezien dat savegame niet werkt

14. Quit Game gedaan

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet meer precies hoe het bij jou ging, maar ik dacht dat jij je versie niet had gedowngrade?

Als dat het geval is dan moet je even de patch van Ruurd31 gebruiken.

Bewerkt: door Jow Tommy Verceti
Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Jow Tommy

Kan je me helpen want bij stap 2 ofzo moet ik die dingen downloaden van internet maar dan moet ik me eerst weer aanmelden enz enz. Kan je me een directe link geven dat ik allen op downloaden hoef te klikken van ale2 de bestandjes?? plz

Link to comment
Delen op andere websites

Welke versie heb je dan? Dan kan ik de bestandjes zelf wel even uploaden hier.

Maar je kan ook gewoon 13 seconden wachten en dan kan je het via die link downloaden.

@hieronder: Oké dan load ik het hier wel even up.

De bestandjes zitten wel in rar dus je moet ze nog uitpakken.

Het eerste bestand:

Het tweede bestand:

Het laatse bestand:

Succes.

Bewerkt: door Jow Tommy Verceti
Link to comment
Delen op andere websites

Je maakt nog een nieuwe map aan in script en die noem je V1. Je download dit bestand en dit bestandje en je plaatst dat in die map V1.

DIT en DIT

maar dan moet je weer zn heel account aanmaken is er geen betere manier voor?

Lan je geen link geven dat ie gelijk start met downloaden plz?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...