Jump to content

ps3 op een VGA monitor


Black Force

Recommended Posts

hoi,

ik wilde over een 2 á 3 weken mijn playstation 3 gaan kopen, nu wilde ik deze aansluiten op mijn 17" VGA monitor. alleen weet ik hier niet zoveel over en zou hier graag meer over willen weten.

er is geen VGA kabel voor de playstation 3 beschikbaar dacht ik, maar ik heb gelezen dat je het met een VGA box kan doen, maar ik weet niet waar je deze kan kopen, heeft iemand hier op het forum een VGA box ooit gekocht en kan mij hierover wat meer vertellen.

alvast bedankt voor de informatie,

Black Force

Link to comment
Delen op andere websites

Eerste hit op google...

VGA stekkertje in je beeldscherm pluggen, de tulp stekkertjes in een versterker (voor geluid), et voila...

Wil je hem op je gewone pc boxjes aansluiten, dan moet je nog een tulp (female) -> 2,5mm jack kopen. (Kost een eurotje ofzo)

Of je gebruikt gewoon je versterker met gewone boxen, ook kan je de tulp van de ps3 in je versterker doen en dan via een tulp (male) -> 2,5mm jack op je pc boxen.

CABLE-406.jpg

Bovenstaand is een tulp female

Bewerkt: door Mania-92
Link to comment
Delen op andere websites

dat is het nou juist, ik kan geen dingen in mijn monitor pluggen, want de kabel zit eraan vast met een VGA uiteinde, en die kabel kun je niet afkopellen zeg maar....

Dus je zegt dat je VGA kabel (van je pc) vast in je monitor zit? :bonk:

Je moet gewoon de kabel van je pc uit je monitor eruit trekken en die ene erin doen..

Link to comment
Delen op andere websites

en dan zit je Ps3 in je pc, en is mijn monitor losgekopeld.... dan heb ik toch geen beeld of ligt dat nou aan mij :bonk:

Je moet die VGA kabel niet in de VGA aansluiting van je pc duwen. :bonk:

Maar in de VGA aansluiting van je beeldscherm!!!

monitor-back.jpg

Links stroomkabel, rechts vga kabel..

Bewerkt: door Mania-92
Link to comment
Delen op andere websites

dat kan toch niet, want mijn monitor VGA kabel heeft een stekker om ergens in te doen en die kabel ook....

EDIT: ik heb nog ff gecheckt, mijn VGA van mijn monitor kan echt niet los :duh::bonk:

Bewerkt: door Black Force
Link to comment
Delen op andere websites

dat kan toch niet, want mijn monitor VGA kabel heeft een stekker om ergens in te doen en die kabel ook....

EDIT: ik heb nog ff gecheckt, mijn VGA van mijn monitor kan echt niet los :duh::bonk:

Als je een PS3 aan kunt sluiten op een DVI scherm kun je een DVI-> VGA converter kopen....

Link to comment
Delen op andere websites

mja, ik wil liever of Ps3 aan of PC aan, mja, anders houd ik het wel bij gewone TV gamen :bonk: maar op mijn monitor zou ik een hogere resolutie halen...

Welke monitor heb je uberhaupt? Ik vind het uitermate raar dat je je VGA kabel er niet uit kan halen. :?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb ook zoiets met mijn X360. Ik heb een koeling + andere achterkant voor de X360 gekocht waar een VGA uitgang achterop zit. Ik kan nu gewoon de stekker van mijn monitor op mijn X360 aansluiten. Heeft de PS3 niet zoiets? Of een speciale VGA kabel? De Xbox en X360 hebben wel een speciale kabel die je gewoon op de achterkant van je X360 aansluit en in je beeldscherm doet. Of is dit er niet vor de PS3?

Gratz,

Boris H.

Link to comment
Delen op andere websites

nee niet dat ik weet, maar ik zal even gaan googlen, en ik heb als monitor de packard bell callisto 171 17'' inch....

Wat de meeste PS3 gebruikers voor dit probleem gebruiken is dit.

http://www.x2vga.com/

Je moet daarvoor wel een Component kabel aanschaffen voor je PS3, is een extra 14 euro ofzo.

Er zijn natuurlijk goedkopere boxjes te krijgen maar de meeste ondersteunen totaal geen HD.

Dus je hoeft geen zorgen te maken om HDCP en toch lekker op HD resolutie gamen :eten:

Dat X2 doosje ondersteunt alleen NTSC en geen PAL jammergenoeg, dus als je een keer een DVD speler of PS2/Xbox er op wilt aansluiten dan lukt dat niet. Maar voor PS3 en andere HD toepassingen is het IDEAAL!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...