Jump to content

[SA|SCM] Kom levend uit je brandende auto


Jarno

Recommended Posts

Dit is een simpele SCM code (Sanny Builder syntax)

Bij je andere create_thread's in je code:

create_thread @PC1

En dan helemaal onderaan (is beste plek).

:PC1
thread 'PC123' // Geef de thread een naam
var // Declareer hieronder de variabelen
 1@ : Car
 2@ : Float
 3@ : Float
 4@ : Float
end

:PC2
wait 100 // 100 ms wachten
0811: 1@ = actor $PLAYER_ACTOR car // In welke auto zit de speler ($PLAYER_ACTOR) als hij loopt is dat 0
if and // Allebij de waardes moeten "true" (waar) zijn!
 $PLAYER_ACTOR.InCar(1@) // Zit de speler ($PLAYER_ACTOR) nogsteeds in de auto en loopt hij niet
 1@.Health() < 2.0 // Als de health van de auto lager is als 2.0 (Dan fikt hij waarschijnlijk)
then
 1@.StorePos(2@,3@,4@) // Zet in de variabelen 2@, 3@ en 4@ de positie van de auto
 4@ += 3.0 // Zet de Z-coördinaat even wat hoger (3.0 units)
 0362: remove_actor $PLAYER_ACTOR from_car_and_place_at 2@ 3@ 4@ // Haal de speler ($PLAYER_ACTOR) uit de auto en plaats hem op de aangegeven coördinaten
 02AB: $PLAYER_ACTOR 1 1 1 1 1 // Maak de speler ($PLAYER_ACTOR) kogelvrij etc. en verliest ook geen leven als iets in de buurt explodeerd
 wait 6000 // Laat de auto exploderen (Zal wel in 6000 ms gebeurd zijn)
 02AB: $PLAYER_ACTOR 0 0 0 0 0 // Maak de speler ($PLAYER_ACTOR) weer normaal
end
jump @PC2 // Begin weer vanaf PC2

Hopelijk hebben jullie er wat aan. Mocht er nog wat foutjes in de code zitten dan verneem ik dat graag.

Link to comment
Delen op andere websites

nou ik zie hem net pas, en ik zie er wel handige stukjes code in die ik wel weer kan gebruiken voor iets anders. bijv. ik wist niet hoe je kon checken hoe de player in een auto zat, wel of ie in een tijdens een missie geladen auto zat, maar niet zomaar een auto, dus dat weet ik nu ook.

Thanks :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

is het voor de Sanny Builder of kan ik hem ook in de gewone mission builder gebruiken?

ik zou graag dit + die passagiers mod scripts hebben voor mijne GTA SA liefst de script want ik wil graag hem toevoegen in de mijne gemodde main.scm voor mezelf :)

Link to comment
Delen op andere websites

mag ik vragen waarom dan, want ik vind persoonlijk, en ik weet dat van meer mensen, dat sanny builder veel fijner is. Als je het eenmaal onder de knie hebt met sanny builder is het veel makelijker.

dat vond ik in ieder geval :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...