Jump to content

Le Parkour


Timb0

Recommended Posts

Hallo,

Ik beoefen de dicipline Le Parkour.

Ik doe dat nu 10 weken en ik vind het heel erg leuk.

Zijn hier mensen die Parkour doen?

Vandaag heb ik ook weer getraint.. die handstand had ik ff zin in, is niet zo effectief maarja.

DSC01213.JPG

DSC01214.JPG

DSC01215.JPG

IMGA0310.JPG

Parkour is zo snel en efficieënt mogelijk van punt A naar punt B.

David Belle heeft deze dicipline ontworpen.

Je oefent in het begin op "laag" niveau, je gaat dus niet van dak naar dak springen.

Je oefent "monkey", turnvalt en popvalt bijvoorbeeld.

Die termen komen de zogenaamde "Freerunners" bekend voor.

Maar Freerunners doen zo SIERLIJK mogelijk van punt a naar punt B (over het algemeen dan), dus met salto's erin.

Parkour is dus alleen zo snel en efficieënt mogelijk van punt A naar punt B.

Ik heb gekozen voor parkour omdat ik kunstjes doen niks aan vind.

Het is veel handiger om zo snel mogelijk ergens te kunnen zijn.

Of als er vervelende jongens op je af komen om zo snel mogelijk weg te kunnen.

Of als je word bestolen dat je de dief zo snel mogelijk achterna kan gaan.

Als jullie interessen hebben in Parkour, kunnen jullie uiteraard contacten.

Vragen kan je hier ook stellen.

Wil je met mij trainen (ik woon in Zoetermeer) kan dat ook.

Nog even iets heeeeeeeeeeeeeel belangrijks:

Ben je ONDER de 16 jaar, en je doet aan parkour.

Maak dan NOOIT hogere "drops" van 1,5 meter (nooit van iets afspringen hoger dan 1,5 meter).

Je moet 2,5 jaar trainen wil je goed van 2 meter kunnen afspringen.

Meer info over parkour kan je vinden op parkour.nl (dit is niet bedoeld als reclame maar dat mensen weten waar ze heen moeten.. :puh:)

Ik wens jullie heel veel plezier en suc6 met het beoefenen van Le Parkour.

Greetz,

Tim

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 83
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Timb0

    29

  • Groot-Duimpje

    14

  • Jozz

    12

  • peter99

    5

Ik heb toevallig gisteren eens hier op de tafel en op de bank geoefend. Ik sprong eerst op het koffietafeltje, naar de bank, naar de andere bank, op de grond, en in eens op een 1-meter hoge eettafel. Ging best goed, maar natuurlijk niet de bedoeling om het binnen te beoefenen.

Het lijkt me best leuk om een keertje mee te maken. En om eerlijk te zijn ziet het er ook altijd wel erg vet uit.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb toevallig gisteren eens hier op de tafel en op de bank geoefend. Ik sprong eerst op het koffietafeltje, naar de bank, naar de andere bank, op de grond, en in eens op een 1-meter hoge eettafel. Ging best goed, maar natuurlijk niet de bedoeling om het binnen te beoefenen.

Het lijkt me best leuk om een keertje mee te maken. En om eerlijk te zijn ziet het er ook altijd wel erg vet uit.

Ja het ziet er meestal wel vet uit.

Maar je moet eht voor jezelf doen, niet voor anderen ;)

Op het moment dat ik weer een trainingsfilmpje heb zal ik die ff posten in dit topic :)

EDIT: als je een keer zin hebt kom je tog is "mee trainen"?

Bewerkt: door timmieboy12
Link to comment
Delen op andere websites

lijk me zo eng als je 1 keer flikert of het niet haalt!

Ga het nooit proberen! :N

Je kan altijd vallen, daarom moet je ook op laag niveau beginnen.

Je moet je nooit laten overhalen van: "Ah, dat kan je makkelijk, doe het gewoon".

Je moet alleen de dingen doen die jij durft.

Zoals David Belle en nog wat andere traceurs die van dak naar dak springen, doen het al meer dan 8 jaar!

Als je 8 jaar elke dag traint.. dan snap je wel dat je het op een gegeven moment wel kan..

Btw voor de kenners ik heb vandaag de Kong gedaan :)

Voor de niet-kenners: kong is eigenlijk een monkey maar dan is het object langer en moet je je handen verder zetten.

Ik heb ook gefilmt enzo van de Zoetermeerse Traceurs hier bij "The Spot".

Die post ik morgen wel (moet eerst monteren :puh:)

Link to comment
Delen op andere websites

ik doe het zelf niet , maar ik vind het wel echt mooi om te zien , en daarmee ook altijd mijn complimenten aan de mensen die dit doen en durven , 2 vrienden doen het van me en ik vind het nog steeds knap hoe ze dat allemaal doen ze gaan van het ene muurtje naar de andere en dan weer een handstand , en ik sta er altijd met nog een paar bij te kijken van " goh hoe doen ze dat dan toch " het lijkt me eigenlijk ook best wel een beetje eng jah als je valt , maar minder eng omdat ik geen gevoel in me rechterarm heb :puh:

zelf heb ik het ook wel eens op tv gekeken wat natuurlijk ook helemaal goed was en wat ze dus ook allemaal uitspookten , natuurlijkk heb ik ook de fouten gezien en kan het ook gewoon verkeerd komen , maar toch gaan ze dan over 2 maanden weer verder , ik zou het aan 1 kant dus graag willen leren , maar ik denk dat je het gewoon vanaf het begin al moet kennen.

Link to comment
Delen op andere websites

ik doe het zelf niet , maar ik vind het wel echt mooi om te zien , en daarmee ook altijd mijn complimenten aan de mensen die dit doen en durven , 2 vrienden doen het van me en ik vind het nog steeds knap hoe ze dat allemaal doen ze gaan van het ene muurtje naar de andere en dan weer een handstand , en ik sta er altijd met nog een paar bij te kijken van " goh hoe doen ze dat dan toch " het lijkt me eigenlijk ook best wel een beetje eng jah als je valt , maar minder eng omdat ik geen gevoel in me rechterarm heb :puh:

zelf heb ik het ook wel eens op tv gekeken wat natuurlijk ook helemaal goed was en wat ze dus ook allemaal uitspookten , natuurlijkk heb ik ook de fouten gezien en kan het ook gewoon verkeerd komen , maar toch gaan ze dan over 2 maanden weer verder , ik zou het aan 1 kant dus graag willen leren , maar ik denk dat je het gewoon vanaf het begin al moet kennen.

Als je het wil leren begin dan op laag niveau, dus dat je niet erg kan vallen.

Vraag je vrienden om hulp etc.

Suc6

Link to comment
Delen op andere websites

ik doe het zelf niet , maar ik vind het wel echt mooi om te zien , en daarmee ook altijd mijn complimenten aan de mensen die dit doen en durven , 2 vrienden doen het van me en ik vind het nog steeds knap hoe ze dat allemaal doen ze gaan van het ene muurtje naar de andere en dan weer een handstand , en ik sta er altijd met nog een paar bij te kijken van " goh hoe doen ze dat dan toch " het lijkt me eigenlijk ook best wel een beetje eng jah als je valt , maar minder eng omdat ik geen gevoel in me rechterarm heb :puh:

zelf heb ik het ook wel eens op tv gekeken wat natuurlijk ook helemaal goed was en wat ze dus ook allemaal uitspookten , natuurlijkk heb ik ook de fouten gezien en kan het ook gewoon verkeerd komen , maar toch gaan ze dan over 2 maanden weer verder , ik zou het aan 1 kant dus graag willen leren , maar ik denk dat je het gewoon vanaf het begin al moet kennen.

Als je het wil leren begin dan op laag niveau, dus dat je niet erg kan vallen.

Vraag je vrienden om hulp etc.

Suc6

oké , maar wat bedoel je met laag niveau , wil je een voorbeeld noemen ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Kleine hoogtes... Niet meteen van muur naar muur springen, maar begin met kleinere stapjes. het gaat zich om snelheid, het snel afleggen van een bepaald parkour. Als er dan een muur voor je komt is het de kunst om daar zo snel en soepel mogenlijk overheen te klimmen/komen.

Link to comment
Delen op andere websites

Kleine hoogtes... Niet meteen van muur naar muur springen, maar begin met kleinere stapjes. het gaat zich om snelheid, het snel afleggen van een bepaald parkour. Als er dan een muur voor je komt is het de kunst om daar zo snel en soepel mogenlijk overheen te klimmen/komen.

Idd, ik train nu 10 weken op MAX. 1,5 meter hoogte.

En ik train nog steeds op hekjes etc.

Link to comment
Delen op andere websites

lijk me zo eng als je 1 keer flikert of het niet haalt!

Ga het nooit proberen! :N

Je kan altijd vallen, daarom moet je ook op laag niveau beginnen.

Je moet je nooit laten overhalen van: "Ah, dat kan je makkelijk, doe het gewoon".

Je moet alleen de dingen doen die jij durft.

Zoals David Belle en nog wat andere traceurs die van dak naar dak springen, doen het al meer dan 8 jaar!

Als je 8 jaar elke dag traint.. dan snap je wel dat je het op een gegeven moment wel kan..

Btw voor de kenners ik heb vandaag de Kong gedaan :)

Voor de niet-kenners: kong is eigenlijk een monkey maar dan is het object langer en moet je je handen verder zetten.

Ik heb ook gefilmt enzo van de Zoetermeerse Traceurs hier bij "The Spot".

Die post ik morgen wel (moet eerst monteren :puh:)

Ik wil dat wel eens zien!

Link to comment
Delen op andere websites

lijk me zo eng als je 1 keer flikert of het niet haalt!

Ga het nooit proberen! :N

Je kan altijd vallen, daarom moet je ook op laag niveau beginnen.

Je moet je nooit laten overhalen van: "Ah, dat kan je makkelijk, doe het gewoon".

Je moet alleen de dingen doen die jij durft.

Zoals David Belle en nog wat andere traceurs die van dak naar dak springen, doen het al meer dan 8 jaar!

Als je 8 jaar elke dag traint.. dan snap je wel dat je het op een gegeven moment wel kan..

Btw voor de kenners ik heb vandaag de Kong gedaan :)

Voor de niet-kenners: kong is eigenlijk een monkey maar dan is het object langer en moet je je handen verder zetten.

Ik heb ook gefilmt enzo van de Zoetermeerse Traceurs hier bij "The Spot".

Die post ik morgen wel (moet eerst monteren :puh:)

Ik wil dat wel eens zien!

precies heb je filmpjes trouwens ^_^ ?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...