Jump to content

Le Parkour


Timb0

Recommended Posts

gaat er ooit iets fout? dat iemand iets breekt?

ik kan me haast niet voorstellen dat er nooit iemand keihard valt

volgens mij word er wel is wat gekneusd en blauwe plekken komen ook wel voor denk ik zomaar :Y

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 83
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Timb0

    29

  • Groot-Duimpje

    14

  • Jozz

    12

  • peter99

    5

haha eindelijk iemand die parkour snapt :) Ik doe het nu ongeveer 9 maanden (lang he :puh: )

Mijn filmpjes kun je http://www.youtube.com/results?search_quer...zEC&search= hier vinden

Zit je trouwens ook op parkour.nl ??? Ik iig wel en ik daar ook Jozz

o je traint met mike, ik heb ook 2 keer met hem getriant, ZOETERMEER IS THE BEST, vooral the spot is super cool

Bewerkt: door jozz
Link to comment
Delen op andere websites

haha eindelijk iemand die parkour snapt :) Ik doe het nu ongeveer 9 maanden (lang he :puh: )

Mijn filmpjes kun je http://www.youtube.com/results?search_quer...zEC&search= hier vinden

Zit je trouwens ook op parkour.nl ??? Ik iig wel en ik daar ook Jozz

o je traint met mike, ik heb ook 2 keer met hem getriant, ZOETERMEER IS THE BEST, vooral the spot is super cool

Jep, ik train met mike, timba, ferry etc. :)

Nee, ik kneus eigenlijk nooit wat, wel is blauwe plekken, ik breek ook nooit wat.

Dat is omdat je beging op "laag" niveau en steeds hoger gaat, je doet waar je klaar voor bent :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik doe het in mijn "Hood"

Vooral dicht bij school.

Via de fietsenstalling kan je over komen.

Ik ben trouwens 15 jr.

en ik doe best wel hoge gebouwen.

Maar ik ben al 1 jaar bezig.

Oja word het ook niet freerunning genoemd?

of ben ik in de war?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik doe het in mijn "Hood"

Vooral dicht bij school.

Via de fietsenstalling kan je over komen.

Ik ben trouwens 15 jr.

en ik doe best wel hoge gebouwen.

Maar ik ben al 1 jaar bezig.

Oja word het ook niet freerunning genoemd?

of ben ik in de war?

Nou kijk: Bij Freerun gaat het meer om het spectacel , bijv. Van hoge dingen afspringen , Saltos maken, over daken klimmen, en dan van het ene punt naar het andere punt, dus je hebt er niet veel aan.

Parkour is het efficient bewegen in je Omgeving, als je achterna wordt gezeten bijvoorbeeld , dat je dan snel hem af kan schudden, of als je iemand moet redden bijvoorbeeld.

Bij parkour meot je eerst veel trainen voor je iets doet, dus niet zomaar ergens vanaf springen en niet na denken ;)

Even een snel cursus :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik doe het in mijn "Hood"

Vooral dicht bij school.

Via de fietsenstalling kan je over komen.

Ik ben trouwens 15 jr.

en ik doe best wel hoge gebouwen.

Maar ik ben al 1 jaar bezig.

Oja word het ook niet freerunning genoemd?

of ben ik in de war?

Nou kijk: Bij Freerun gaat het meer om het spectacel , bijv. Van hoge dingen afspringen , Saltos maken, over daken klimmen, en dan van het ene punt naar het andere punt, dus je hebt er niet veel aan.

Parkour is het efficient bewegen in je Omgeving, als je achterna wordt gezeten bijvoorbeeld , dat je dan snel hem af kan schudden, of als je iemand moet redden bijvoorbeeld.

Bij parkour meot je eerst veel trainen voor je iets doet, dus niet zomaar ergens vanaf springen en niet na denken ;)

Even een snel cursus :puh:

Pas na heel veel jaren trainen (goed trainen) kan je pas van hoger (dan praat ik over 3 meter ongeveer) afspringen zonder dat je je lijf ermee sloopt, btw Jozz goede uitleg :)

Link to comment
Delen op andere websites

Dankje timmyboy

Maar ookal train je al jaren en KAN je van 3 meter springen (ik KAN wel van 3 meter springen maar ik kan het niet aan, zo bedoel ik het ) ik vind grond niveau toch nog het leukste :D

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan het niet, maar heb wel respect voor mensen die het kunnen. Sommigen kunnen het echt goed, dat vind ik pas gaaf. Het is mooi om te zien, maar om zelf te doen denk ik niet, want je kan gebroken armen en benen ervan krijgen, en dat is niet zo prettig!

Link to comment
Delen op andere websites

ik vind het zelf alleen leuk om te zien bij mensen die het écht goed kunnen.

Maar ja je hoort er nu steeds vaker van.

precies , ja het word in ofzo ^_^

Gebroken benen kan eigenlijk niet als je goed traint..

Jozz, ik bedoelde mensen zoals chaos (philip) enzo...

Maar idd, grond niveau is het leukst.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik ken jozz persoonlijk en train nu zo af en toe wat met hem

Ik doe al 5 dagen aan parkour :dans:

P.S was gister bezig met "het gevoel" van de Monkey Vault ,jammer genoeg kwamen me benen net niet hoog genoeg (resultaat: linkerbeen :wond + blauweplek, rechterbeen: grote schaafwond << maarja daar is oefenen voor)

Link to comment
Delen op andere websites

Nou peter, monkey vault (Saut de chat) gaan we pas na een tijd trainen, want het lukt helemaal niet....

Oja, ik heb hier nog 2 videos van mij de eerste is een Lisses video, Lisses is een voorstad van parijs waar parkour is begonnen en waar heel veel mensen heen gaan en heel bekend is :

en dit is dan een grote sampler van mij :

Link to comment
Delen op andere websites

Nou peter, monkey vault (Saut de chat) gaan we pas na een tijd trainen, want het lukt helemaal niet....

Oja, ik heb hier nog 2 videos van mij de eerste is een Lisses video, Lisses is een voorstad van parijs waar parkour is begonnen en waar heel veel mensen heen gaan en heel bekend is :

en dit is dan een grote sampler van mij :

Jozz, in je reis naar lisses, waarom heb je dat grote "standbeeld" niet beklommen dan?

Das juist zo mooi!..?

Oki, hier een filmpje thuis training in een boom xD

In mijn Home training filmpje zag je een boom, er zijn nu 2 takken afgeknipt dus weer nieuwe inspiratie.

CHECK: http://video.google.nl/videoplay?docid=2729721324591656128

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...