Jump to content

Le Parkour


Timb0

Recommended Posts

  • Reacties 83
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Timb0

    29

  • Groot-Duimpje

    14

  • Jozz

    12

  • peter99

    5

Ik ben pas begonnen

het is best wel leuk om te doen

maar makkelijk is het niet altyd :)

Veel trainen.

Train op grond niveau, zorg dat je de bewegingen goed doorkrijgt en goed kan uitvoeren.

Dan ga je werken aan je flow en leer je steeds meer dingen.

Na een jaartje of 3 komen de drops wel ;)

Maar daar moet je heel veel en lang voor trainen.

Zie de drops niet als doel, maar maak zelf een doel.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou het ook graag doen, ik kan wel saltootjes maken van tafels ofzo maar niet meer dan dat.

ik heb veel last van spierpijn en een liesverrekking maar zodra ik wat beter ben zou ik mss kunnen beginnen...

is parcour hetzelfde als free running?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou het ook graag doen, ik kan wel saltootjes maken van tafels ofzo maar niet meer dan dat.

ik heb veel last van spierpijn en een liesverrekking maar zodra ik wat beter ben zou ik mss kunnen beginnen...

is parcour hetzelfde als free running?

Freerun = zo sierlijk mogelijk van punt A naar punt B.

Parkour = zo SNEL mogelijk van punt A naar punt B.

Bij parkour gebruik je meestal geen tricks.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
Ik zou het ook graag doen, ik kan wel saltootjes maken van tafels ofzo maar niet meer dan dat.

ik heb veel last van spierpijn en een liesverrekking maar zodra ik wat beter ben zou ik mss kunnen beginnen...

is parcour hetzelfde als free running?

Freerun = zo sierlijk mogelijk van punt A naar punt B.

Parkour = zo SNEL mogelijk van punt A naar punt B.

Bij parkour gebruik je meestal geen tricks.

parkour is niet alleeen SNEL het hoeft nieteens snel te zijn maar nuttig, als je over een opstacel gaat waar de achtervolger (in desze situatie) niet over kan ben je hem kwijt tadaaa snelheid is niet alles

efficienctie is parkour, efficient van a naar b (of naar c en d :puh:) en daar KAN snelheid ondervallen.

Maar het is dus NIET freerun als iedereen me begrijpt (tim begrijpt het vast :puh: )

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga eigenlijk als ik niks te doen heb steeds meer aan Random Excercice werken, handje vol push ups, Isometrisch tegen de muur zitten, Push up houding, klap push ups, en af en toe Calf raises, doe ik bijna dagelijks 's avond na mn huiswerk

voel me er goed door dus kan maar een ding zeggen hierover; Je suis content

Parkour rulez

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou het echt kei graag willen doen maar ik zou niet weten hoe ik moet beginnen... :N

Ik woon in een dorp dus er zijn niet echt veel mogelijkheden... ;)

Maar het lijkt me wel echt supper leuk!!

Mogelijkheden zijn er altijd, ik woon ook in een dorp maar dat hoeft ook neit te zeggen dat je altijd in je dorp moet gaan trainen. In ieder geval doe voorzichtig en doe geen gevaarlijke/ domme / illigale dingen want dat is parkour NIET dat verstaan we tegenwoordig onder freerun en dit gaat niet over freerun maar over parkour :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou het echt kei graag willen doen maar ik zou niet weten hoe ik moet beginnen... :N

Ik woon in een dorp dus er zijn niet echt veel mogelijkheden... ;)

Maar het lijkt me wel echt supper leuk!!

Mogelijkheden zijn er altijd, ik woon ook in een dorp maar dat hoeft ook neit te zeggen dat je altijd in je dorp moet gaan trainen. In ieder geval doe voorzichtig en doe geen gevaarlijke/ domme / illigale dingen want dat is parkour NIET dat verstaan we tegenwoordig onder freerun en dit gaat niet over freerun maar over parkour :)

Ruwie heeft mij via de PM gecontact en ik heb wat verteld'aan hem ;)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...
  • 3 maanden later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...