Jump to content

[SA|OV] Ontleding van de handling.cfg


noedel

Recommended Posts

Ik dacht dat je met dit SCM modden niet de boten die standaard gespawned worden kan beïnvloeden, maar slechts een bepaalde boot die je ergens zelf laat spawnen op een vaste plek. En dan is er altijd nog dat grote nadeel dat je savegame niet meer werkt...

Ach heb ook amper verstand van SCM'en dus leg jij het maar uit :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • Reacties 44
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • K.O.

    7

  • .:TOM:.

    5

  • GTAfan054

    4

  • m.o.d

    3

Top Posters In This Topic

Kan iemand me zegge hoe ik me ALPHA goed kan laten driften ?

alvast bedankt :cya:

Had je hier niet al een ander topic voor? :bonk:

Ow wacht, dat topic heb je natuurlijk pas later gemaakt, toen je erachter kwam dat deze post hier verkeerd stond. Laat maar -_-"

Bewerkt: door K.O.
Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan als ik iets aanpas het niet opslaan. Hij zegt dat hij het niet kan opslaan en vervolgens moet ik een andere bestandsnaam kiezen. :bonk: Weet iemand hier een oplossing voor?

Probeer Alleen lezen' eens uit te vinken. Klik met de rechtermuisknop op de San Andreas map en klik op eigenschappen. Vink 'Alleen lezen' uit en probeer het nog eens. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...
werkt dit ook bij vc
Ja, hoewel sommige letters en getallen wat anders zijn. De handling.cfg kun je gewoon openen met kladblok, heeft gewoon een legenda bovenaan staan en je kunt de getallen gewoon wijzigen voor de voertuigen. Bij SA zijn het natuurlijk wel andere (en meer) voertuigen, maar dat lijkt me logisch.
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...
is een golfkart hetzelfde als en caddy????

want ik kan de caddy namelijk niet vinden in de handling.cfg

Ja, dat is hetzelfde. Kijk maar eens naar deze regel in vehicles.ide:

457, caddy,   caddy,   car,   GOLFCART,  CADDY,   null, richfamily, 1, 0, 30123345, -1, 0.5, 0.5,  -1

"Golfcart" is de "HandlingId" van de caddy.

Link to comment
Delen op andere websites

en nu nog effe wat he??

ik wil mij golfkarretje vet snel laten rijden en dat ie niet zo snel in de lucht vliegt enzo

ik heb er nu dit staan:

GOLFCART 50000.0 1354.2 4.0 0.0 0.0 -0.1 70 0.55 0.85 0.5 3 600.0 60.0 100.0 4 E 13.0 0.50 0 30.0 1.0 0.09 0.0 0.28 -0.13 0.5 0.0 0.26 0.50 9000 1100 8804

wat moet ik er allemaal nog an veranderen om hem goed te laten rijden???alvast bedankt!

M.V.G. benzie!! :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...
Dit klinkt mss een beetje dom, maar hoe open je die lijst en waar vind je die ? Want ik weet dat echt niet xD.

alvast bedankt.

In de map 'Data' van je San Andreas map staat het bestand 'handling.cfg'. Open dat met Kladblok of Wordpad of een vergelijkbaar tekstverwerkings programma, al werkt Kladblok het beste omdat je dan geen gezeik met extensies hebt ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...