Jump to content

Postcount


Lantyz

Recommended Posts

Dit vindt ik ook een goed idee om te verkomen dat er wordt gespamt in die fora's.

Mij zelf kan het niets schelen dat de postacount uitgezet is .Het is een forum om plezier te maken en mensen te kunnen helpen .Het is geen forum dat je er moet voor zorgen dat je de meeste posts moet hebben .

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 85
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Youp

    9

  • Wazuup

    7

  • Big-Bear

    4

  • Koen729

    4

Dit vindt ik ook een goed idee om te verkomen dat er wordt gespamt in die fora's.

Mij zelf kan het niets schelen dat de postacount uitgezet is .Het is een forum om plezier te maken en mensen te kunnen helpen .Het is geen forum dat je er moet voor zorgen dat je de meeste posts moet hebben .

Je moet nergens zoveel mogelijk posts hebben ik vindt dat ze hem oftewel overal moeten uitzeggen oftwel overal aan maar niet in verschillende fora uit en in al de rest aan dan is de post-count niet meer wat het hoort te zijn eigenlijk hè. Misschien is het makkelijker iemand de taak te geven alle spammers die echt duidelijk om posts spammen X dagen de post-count uit te zetten (ik weet niet of dat kan in IPB? Maar zoiets zou toch wel enorm veel beter zijn en daar "straf" je de andere niet meer maar alleen de personen waarvoor de post-count nu is uitgezet.

Link to comment
Delen op andere websites

@Big Bear & Ewoud: In mijn ogen is de postcount gewoon een leuke toevoeging aan het forum. Als mensen gaan spammen dan kunnen ze ook op andere manieren worden aangepakt, zonder dat de rest daar meteen het slachtoffer van wordt. Profielbezoeken is een ander verhaal. Er wordt bijna geen misbruik van gemaakt, en veel mensen vinden het leuk om te zien hoeveel profielbezoeken ze hebben. Natuurlijk is het niet echt nodig, maar dan kan ik nog een hele hoop dingen opnoemen die dan net zo goed kunnen worden afgeschaft. En zoals Bling al boven me zei, je kan dit forum om een aantal redenen niet vergelijken met Gtaforums.com.

Waarom zouden we het niet kunnen vergelijken met gtaforusm.com? Dat is gewoon bullshit, dit is ook een aardig groot forum, waar helaas kleutertjes op zitten die zo graag een mooi aantal posts wil hebben. Check alleen al het mijlpaal topic.

Al die zooi zoals posts profielbezoeken respectlist is gewoon dom, volgens mij kom je heer voor gta en voor de gezelligheid, niet om een mooi aantal posts te hebben, in ieand zijn respectlist te staan, en 180 profielbezoeken te hebben?

En zoals argon al zei, het is 1 of het ander, niet in bepaalde forums uitzetten, zet het dan helemaal uit, of zet het helemaal aan...

Link to comment
Delen op andere websites

Tips tegen spam door Koen, de grootste spammer:

1. Verwijder die eigen gebruikerstitelmod. Dat is dus wel de reden dat de meeste mensen spammen (deed ik dus ook ^^)

2. Zet postcount overal aan, anders klopt het niet meer.

3. Geef geen beloningen meer voor het aantal posts, alleen wat leuke (standaard) rangen.

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom zouden we het niet kunnen vergelijken met gtaforusm.com? Dat is gewoon bullshit, dit is ook een aardig groot forum, waar helaas kleutertjes op zitten die zo graag een mooi aantal posts wil hebben. Check alleen al het mijlpaal topic.

Het zou zonde zijn om alleen voor deze paar mensen de postcount uit te schakelen. Veel mensen vinden het een leuke toevoeging, en dat zijn de mensen die je er eigenlijk mee bestraft. Die kleutertjes zoals jij ze noemt zijn dan zo weer weg, en voor veel mensen die hier al lang zitten en veel tijd aan besteden is het natuurlijk jammer. De crew kan deze individuen ook gewoon aanspreken en eventueel warns geven, dan is de rest niet benadeeld.

Al die zooi zoals posts profielbezoeken respectlist is gewoon dom, volgens mij kom je heer voor gta en voor de gezelligheid, niet om een mooi aantal posts te hebben, in ieand zijn respectlist te staan, en 180 profielbezoeken te hebben?

Je kan het inderdaad ook gezellig hebben en over gta praten zonder die dingen, maar zelf zeg je net alles of niets (hieronder). Als je de profielbezoeken afschaft, dan kan je net zo goed ook meteen veel forums en blogs afschaffen die niet over gta gaan, als het alleen over gta en de gezelligheid gaat. Er is heus wel nagedacht over al deze opties, en er is in mijn ogen niet echt een reden toe om ze plotseling af te schaffen. Het zal ook veel negatieve gevolgen hebben, bijvoorbeeld dat er minder leden komen etc., en dat is dan weer in het nadeel van het forum.

En zoals argon al zei, het is 1 of het ander, niet in bepaalde forums uitzetten, zet het dan helemaal uit, of zet het helemaal aan...

De postcount staat aan om mensen een beeld te geven over hoeveel posts iemand heeft, en dat beeld wordt duidelijker zonder deze fora, waar vaak gespamt wordt. Nu krijg je een beter beeld over hoe mensen posten, en dat is de grootste reden dat de postcount uitstaat in die fora. Je kan het er niet mee eens zijn, maar het is zeker een logische stap met een goede reden.

Link to comment
Delen op andere websites

Ten 1e, je komt niet op een forumnvanwege je postcount en profielbezoeken en al die andere dingen, of je bent erg kansloos.

Ten 2e waar staat dat ik vind dat we profielbezoeken moeten worden afgeschaft. En jij moet mij ook is uitleggen hoe je aan het aantal posts kan zien hoe iemand post.

Link to comment
Delen op andere websites

Ten 1e, je komt niet op een forumnvanwege je postcount en profielbezoeken en al die andere dingen, of je bent erg kansloos.
Klopt, maar waar wordt gezegd dat er mensen zijn die dát de main reason vinden om de postcount te behouden? Zoals M4X zegt zijn er leden die dat als een leuke toevoeging zien en dat is dus niet dé reden voor hun om op het Forum te zijn. Ook ik vind de postcount een leuke toevoeging, maar dat is absoluut niet de reden dat ik hier ben. Dan zou ik wel op een Forum actief zijn waar je voluit kon spammen zonder dat iemand zich daar druk om zou maken...
En jij moet mij ook is uitleggen hoe je aan het aantal posts kan zien hoe iemand post.
Ik ben niet de 'jij' in het verhaal, maar reageer toch maar even. Op het moment is de postcount uitgeschakeld in de verschillende ledenfora, de Gangs & Corporations-fora en het Spelletjes Forum. Daarmee wordt een stap in de goede richting gezet naar mijn idee: Als enkel de postcount aan zou staan in de fora waar het over GTA gaat zouden we volledig kunnen zien hoe iemand post: Een hoge postcount laat zien dat het een groot GTA-liefhebber/-kenner betreft, een lage maakt duidelijk dat het om iemand gaat die zich totaal niet met GTA bemoeit. Zo scherp is het op het moment niet verdeeld, maar je moet niet vergeten dat de fora die niet over GTA gaan óók hun nut hebben: Dankzij die fora blijven heel wat mensen plakken en naar mijn idee is dat dé kracht van dit Forum :)
Link to comment
Delen op andere websites

Als enkel de postcount aan zou staan in de fora waar het over GTA gaat zouden we volledig kunnen zien hoe iemand post: Een hoge postcount laat zien dat het een groot GTA-liefhebber/-kenner betreft, een lage maakt duidelijk dat het om iemand gaat die zich totaal niet met GTA bemoeit.

Ik wil niet bijdehant doen, maar je kunt natuurlijk ook 2 mensen hebben die in zo'n situatie beide 250 posts genieten, terwijl één van de twee ook nog eens 2000 posts in een non-GTA gedeelte heeft, verspreid over een 3 jaar langere periode en dan óók nog zijn 250 'nuttige posts' in dat eerste jaar hebben gepost, zodat de twee leden gelijkwaardig lijken terwijl de één véél beter bezig is dan de ander. :cab:

Zien hoeveel iemand met GTA bezig is of zijn hoeveelheid kennis hiervan, kan dan ook volgens mij niet aan het aantal posts afgelezen worden met dergelijke instellingen. Overigens zou je wél een soort 'Bestempel als nuttig' knop naast posts kunnen zetten, maar 'over nutteloze moeite gesproken'.

Bewerkt: door Moonbeam
Link to comment
Delen op andere websites

Als enkel de postcount aan zou staan in de fora waar het over GTA gaat zouden we volledig kunnen zien hoe iemand post: Een hoge postcount laat zien dat het een groot GTA-liefhebber/-kenner betreft, een lage maakt duidelijk dat het om iemand gaat die zich totaal niet met GTA bemoeit.

Ik wil niet bijdehant doen, maar je kunt natuurlijk ook 2 mensen hebben die in zo'n situatie beide 250 posts genieten, terwijl één van de twee ook nog eens 2000 posts in een non-GTA gedeelte heeft, verspreid over een 3 jaar langere periode en dan óók nog zijn 250 'nuttige posts' in dat eerste jaar hebben gepost, zodat de twee leden gelijkwaardig lijken terwijl de één véél beter bezig is dan de ander. :cab:

Zien hoeveel iemand met GTA bezig is of zijn hoeveelheid kennis hiervan, kan dan ook volgens mij niet aan het aantal posts afgelezen worden met dergelijke instellingen. Overigens zou je wél een soort 'Bestempel als nuttig' knop naast posts kunnen zetten, maar 'over nutteloze moeite gesproken'.

Dan nog zijn ze allebei in GTA hetzelfde want z hebben hetzelfde aantal GTA posts. Alleen het andere lid is gewoon nog beter omdat hij ook in andere fora actief is.'Zo'n bestempel als nuttig/onnuttig heb ik trouwens wel een keer op een forum gezien. Ik weet alleen niet meer waar. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat we het hele postcount systeem maar moeten afschaffen.

Er zijn er een paar leden die het een leuke toevoeging vinden, meer is het ook niet denk ik. Die leden zullen er waarschijnlijk niet mee zitten als het hele systeem wordt afgeschaft. Ik heb altijd al een beetje een hekel gehad aan het systeem. Ik heb nooit me best gedaan om mijn postcount omhoog te krikken. Ik ben al twee jaar lid, en ik heb nog maar 919 berichten. Maar ik heb er vaak genoeg aan gedacht om het hele forum vol te spammen, zodat ik een hoger aantal berichten heb. Gelukkig ben ik slim genoeg om zulke dingen toch maar achterwege te laten. Maar het postcount systeem is in mijn ogen de grootste reden om te spammen op dit forum. Ik denk dat het systeem meer nadelen dan voordelen met zich meebrengt. Ook vind ik het een beetje raar om op sommige plekken wél een postcount in te schakelen, en op sommige plekken niet. Net alsof er geen belangrijke berichten staan in de gesloten projectfora, de ledenfora of de corporationfora.

M4X, Als het systeem wordt afgeschaft zullen er heus geen leden vertrekken.

Link to comment
Delen op andere websites

Twenty Eyes heeft het heel mooi kunnen verwoorden, ik denk hetzelfde. Postcount is om je berichten te tellen, als ze op sommige plekken niet meetellen klopt dit aantal niet meer en slaat dit hele systeem dus nergens meer op. Dus naar mijn mening: Of overal uit of overal aan. Aangezien het opzich een leuke toevoeging is zeg ik overal aan (ja ook spelletjes forum), maarja het kan me eigenlijk niet veel schelen ook :schater:

Link to comment
Delen op andere websites

Twenty Eyes heeft het heel mooi kunnen verwoorden, ik denk hetzelfde. Postcount is om je berichten te tellen, als ze op sommige plekken niet meetellen klopt dit aantal niet meer en slaat dit hele systeem dus nergens meer op. Dus naar mijn mening: Of overal uit of overal aan. Aangezien het opzich een leuke toevoeging is zeg ik overal aan (ja ook spelletjes forum), maarja het kan me eigenlijk geen moer schelen ook :schater:

Ik ben het eens met je. De postcount klopt nu niet meer! Overal aan of nergens, anders klopt het niet iig. Je kan ok gewoon bv instellen dat je maar een x aantal posts per dag mag zetten in zo'n forum als gang talk spelletjes...

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan ok gewoon bv instellen dat je maar een x aantal posts per dag mag zetten in zo'n forum als gang talk spelletjes...
En wie had je in gedachten om dat allemaal bij te houden...? Het lijkt me toch niet echt de bedoeling dat we in dat soort fora gaan bijhouden wie hoe vaak post en dat we constant mensen op de postlimiet moeten aanspreken.
Link to comment
Delen op andere websites

Het helemaal uitschakelen van het postcount systeem lijkt mij niet zo'n goed idee.

Ik vind het wel leuk/handig om te zien hoe actief iemand op het forum is (geweest), zo weet je een beetje de mensen die veel gedaan hebben voor het forum. Je blijft, denk ik, altijd wel last van spammers hebben. Warns uitdelen aan diegenen is wel nuttig en laat ze stoppen, doen ze dit niet ban je ze gewoon.

Bovendien, uiteindelijk schiet je er niets mee op dat je veel posts hebt, maar het geeft wel een indicatie van hoe actief je bent.

Ook vind ik het wel nuttig dat de postcount in sommige fora wordt uitgeschakeld, zo weten de 'spammers' dat ze daar rustig hun gang kunnen gaan zonder dat ze daarop aangekeken worden. Als zij het leuk vinden om aan allerlei spelletjes mee te doen, laat ze dan gewoon. Die mensen zijn vaak ook actief in de gta fora en zo beleven ze alleen nog maar mee plezier.

Als mensen het vervelend vinden dat zo iemand meer posts heeft dan zij en zij vinden dat zij 'beter' posten vind ik dat best zielig. Dan maken diegenen zelf zich zo druk om die postcount terwijl ze juist zeggen dat de door hen genoemde 'spammers' zich daar druk om maken.

Ik vind het een beetje onzin dat er door sommigen alleen gekeken wordt naar de kwantiteit van de posts, als je echt geinteresseerd bent of iemand goed post kan je ook in de berichtgeschiedenis van die persoon kijken. Zo kom je erachter of diegene 'goed' post of alleen onzin. De postcount helpt dus om van de wat interessantere mensen de berichtgeschiedenis te lezen.

Ik vind het dus wél goed dat de postcount in sommige fora is uitgeschakeld en het helemaal uitschakelen van dit systeem zou ik best zonde vinden.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...