Jump to content

Tour de France 2007


NandroDavids

Recommended Posts

Laatste bergrit :Y

In de koninginnenrit van de Pyreneeën heeft Michael Rasmussen de puntjes op de i gezet. In de laatste 500 meter van de Aubisque schoot hij weg van het Discovery-duo Leipheimer en Contador, die respectievelijk 26 en 35 seconden moesten prijsgeven. De Spaanse 'challenger' probeerde tijdens de laatste serieuze beklimming van deze Tour nog wel om de Deen uit zijn wiel te fietsen, maar veel snee zat er niet meer op.

Misschien de winnaar van deze tour?

Maar ook vanavond maken ze nog een naam bekend die ook doping genomen heeft...

Misschien Rasmussen?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 78
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NandroDavids

    15

  • Pitbull

    11

  • GTA-Sheep

    8

  • demontventoux

    5

Maar ook vanavond maken ze nog een naam bekend die ook doping genomen heeft...

Misschien Rasmussen?

Nope, Moreni van de Cofidis-ploeg bleek een te hoge testosterenwaarde te hebben na de etappe naar Marseille. Net als bij Vinokourov met Astana gebeurde is ook de gehele Cofidis-ploeg naar huis gegaan en zullen ze morgen niet meer starten.

Jammer van dat nieuws, maar wát een schitterende etappe weer. Helaas moest ik werken en kon ik 't niet live op de tv volgen, maar zojuist een uitgebreide samenvatting gezien in het Tourjournaal en dat is toch ook wel aardig om te zien. Opnieuw een erg sterke Rabobankploeg: Slechts 15 man waren er op een gegeven moment over en daaronder 4 Rabomannen: Dekker, Menchov, Boogerd en uiteraard Rasmussen. De eerste drie hebben weer keihard gewerkt en de laatste wist alle aanvallen van respectievelijk Popovitsj, Leipheimer en Contador knap te pareren. Op 't laatst zelfs nog weer een mooi aantal seconden voorsprong genomen waardoor de tijdrit eigenlijk niet zo'n groot probleem moet zijn. Maar je weet 't nooit, de Tour zit vol (vervelende) verrassingen dit jaar...

Link to comment
Delen op andere websites

Maar je weet 't nooit, de Tour zit vol (vervelende) verrassingen dit jaar...

Zoals dit :duh::

De Tour is helemaal ontspoord. Geletruidrager Michael Rasmussen is woensdagavond door de directie van de Rabobank-wielerploeg uit de Ronde van Frankrijk gehaald.

Rasmussen zou de interne regels van Rabobank hebben overtreden. "Het is niet bekend of de rest van de ploeg donderdag in de zeventiende etappe van start gaat", aldus woordvoerder Jacob Bergsma woensdagavond. Meer informatie wilde hij nog niet verstrekken.

Volgens de NOS zou een verklaring van de Italiaanse wielercommentator en ex-renner Davide Cassani de druppel geweest zijn voor Rabobank om Rasmussen uit de Tour te halen. Cassani zou beweerd hebben dat hij Rasmussen in juni in de Dolomieten, in Italië, heeft zien trainen.

De Deen heeft altijd verklaard dat hij in Mexico aan het trainen was in juni en dat het daardoor was dat hij twee dopingcontroles heeft gemist. Rabobank geeft woensdagavond/nacht nog een persconferentie.

- sport.be -

Het is dus niet zeker dat Rasmussen doping heeft genomen, maar hij is uit voorzorg uit de tour gehaald.

Hopelijk is het nu gedaan met doping in de tour, maar ik vrees ervoor.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het belachelijk; voor het eerst (volgens mij) de gele trui uit de tour gehaald. Het is veel erger verziekt daar dan ik dacht, die gast mij Mart Smeets zit doodleuk te vertellen dat hij doping heeft gebruikt en dat dat normaal was. Ik geloof eigenlijk niet dat Rasmussen doping heeft gebruikt, hij zal wel in beroep gaan. Maar als Breukink hem uit de tour haalt moet er wel iets groots aan de hand zijn. Het schijnt te zijn dat hij gezien is, ergens aan het trainen, op een totaal andere plek dan waar hij had opgegeven, en dus onvindbaar voor de dopingcontroleurs.

Het is allemaal 1 groot drama... Misschien gaat de hele Rabobank er zelfs uit.

Link to comment
Delen op andere websites

Op staande voet ontslagen.... dit is gewoon f&$&$#ed up

Betekent dus dat ie doping heeft gebruikt, dat Rabo erachter is gekomen en em ontslagen heeft, zodat zij geen slechte naam krijgen....

Dit is echt sneu... ik had nogwel zo'n leuke dag.... :'(

Damn.... ik was echt fan van hem.... ben ik nogsteeds tot tegendeel bewezen is :(

@GTAS: Maar ik denk toch dat dat de reden is....

AAAAAAAAAAAAAAARRRGHHHH EINDELIJK WAS HET EENS LEUK NAAR DE RABOPLOEG TE KIJKEN....

En Dekker dan.... heeft zich vandaag voor niets kapot gereden, en al die andere keren... :@

Bewerkt: door Dark_GTA_Mike
Link to comment
Delen op andere websites

Ik stop ermee.....met het kijken naar de Tour dus. Wat een doffe ellende allemaal. Natuurlijk weet je wel dat het speelt, natuurlijk vermoed je wel dat ook Rasmussen gebruikt zou kunnen hebben/gebruikt heeft/ooit zal gaan gebruiken, maar dit is gewoon het on-GM-woord van 3 letters. Overigens heeft niet Breuking Rasmussen eruit gehaald maar heeft Rabobank hem ontslagen. Van een hoger niveau dus......

Link to comment
Delen op andere websites

Ik schrik me echt rot jongens, ongelovelijk dit nieuws. Ik moedig al de hele tour Contador aan, en mijn hoop was gewoon weg na deze etappe. Maar dan dit, het wordt echt niet meer leuk op deze manier. Onbegrijpelijk, eerst de hele Astana ploeg, nu Cofidis, en als Rabo daar ook nog eens bij komt wordt het echt gewoon een ramp. Ik gun het Contador, of wellicht Evans van harte de tour te winnen, maar niet op deze manier. Ik denk overigens niet dat dit met doping te maken heeft, dat is wel weer een heel klein pluspuntje. Gewoon een domme fout van hem, om zich niet aan de regels te houden. Wel weer jammer dat dit net bekend wordt als hij de tour van ze leven rijdt, en bijna in Parijs is. Erg zonde voor deze tour, die zo'n mooie ontknoping had op de Aubisque, dat er dan weer dopingschandalen moeten bijkomen en dat er mensen op staande voet ontslagen worden.

Maar de tour gaat gewoon verder morgen met Contador in het geel. Ben benieuwd of zijn marge op Evans groot genoeg is voor in de tijdrit, en of de Discovery's nog even goed met de druk om kunnen gaan als in Armstrongs tijd. Zaterdag wordt het in ieder geval een leuke ontknoping, hopelijk dan wel met renners die allemaal 'eerlijk' zijn, en die zich aan de regels van hun ploeg houden.

Link to comment
Delen op andere websites

Zaterdag wordt het in ieder geval een leuke ontknoping, hopelijk dan wel met renners die allemaal 'eerlijk' zijn, en die zich aan de regels van hun ploeg houden.

jammergenoeg boeit het mij niet meer.... Ik ga me frustratie van me afknallen in multiplayer...

Bewerkt: door Dark_GTA_Mike
Link to comment
Delen op andere websites

Voor een gedeelte is het toch gewoon te verwachten..? Men vraagt teveel van zo'n lichaam in zo'n periode, dat men doping en die bloedtranfusies enzo gaat gebruiken om aan de top te blijven.

Bewerkt: door Youp
Link to comment
Delen op andere websites

Toejuichen

Tour-directeur Christian Prudhomme toonde zich verrast over het uit de Tour zetten van Michael Rasmussen. "We hebben er alles aan gedaan om de verdachtmakingen rond Rasmussen boven water te krijgen. Ik heb niet het gevoel dat ik ben belazerd. Je kunt de Tour de France echt niet ongestraft voor de gek houden", aldus Prudhomme.

UCI-voorzitter Patrick McQuaid vroeg zich af waarom de Rabobank niet eerder had ingegrepen. "Waarom hebben ze dit niet eind juni gedaan toen ze dezelfde informatie hadden", stelde de Ier. "Ik juich de beslissing zeer toe. Het is een goed voorbeeld van 'zero-tolerance' en een les voor de toekomst", zei McQuaid.

Link

Link to comment
Delen op andere websites

Ik stop ermee.....met het kijken naar de Tour dus.
Dat doe ik dus niet: Ik wil m'n plezier in het kijken naar de Tour niet laten vergallen door dit soort eikels die het verkloten voor de rest van 't peloton. Misschien ben ik naïef, maar ik blijf hopen op een schone wielrensport en zal zeker blijven kijken naar de Tour. Hopen dat Rabobank vandaag nog gaat starten, want op deze manier kan Boogerd toch geen afscheid nemen van de Tour? :{
Link to comment
Delen op andere websites

Wat een lelijke kuttour is het zeg. Ik begin echt het plezier om te kijken kwijt te raken. Ik ga niet meer kijken...geef Contador de overwinning en dan met z'n allen jankend naar huis!

Edit: Ben het met NandroDavids eens...Boogerd rijdt zich helemaal uit de naad voor Rasmussen en dan dit...want een kut afscheid voor zo'n geweldige renner. Echt heel sneu voor de hele wielersport. Bedankt Rasmussen en Vino!

>>> Door NandroDavids: Vloeken a.u.b. achterwege laten...<<<

Bewerkt: door NandroDavids
Link to comment
Delen op andere websites

Ik stop ermee.....met het kijken naar de Tour dus.
Dat doe ik dus niet: Ik wil m'n plezier in het kijken naar de Tour niet laten vergallen door dit soort eikels die het verkloten voor de rest van 't peloton. Misschien ben ik naïef, maar ik blijf hopen op een schone wielrensport en zal zeker blijven kijken naar de Tour. Hopen dat Rabobank vandaag nog gaat starten, want op deze manier kan Boogerd toch geen afscheid nemen van de Tour? :{

Das waar.Het is wel al de derde die doping heeft gebruikt,maar ik blijf kijken!.Nu gun ik Contador om te winnen,maar of hij doping heeft gebruikt....!?

Link to comment
Delen op andere websites

De hele Rabobank ploeg - buiten Rasmussen dus uietaard - komt vandaag aan de start.

Was een hele opluchting toen ik dat las, want ik zou het zo erg gevonden hebben voor Boogerd. Boogerd, een van DE mannen in deze Tour toch wel.

Hij zei zelf dat hij de benen had om te winnen op Plateau-de-Beille maar hij reed in dienst natuurlijk...

Wat een Tour seg, voor de 3rde dag op rij! Eerst Vino + Astana weg, dan Moreni + Cofidis en nu Rasmussen weg!

Op de duur wint Wim Vansevenant nog :D

Er zal vandaag geen gele trui rondrijden in het peloton. Contador zal hem pas krijgen op het einde van de rit.

Ik blijf zeker kijken naar de Tour. Doping of niet.

We moeten natuurlijk ook het positieve ervan inzien en besluiten dat de (onverwachtse) controles dus wel degelijk nut hebben. En dat dus zelfs de groten ervantussen gehaald worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is nog helemaal niet zeker dat Rasmussen doping heeft gebruikt, daarom vind ik het ook zo stom, hij is uit de Tour gezet omdat hij een verkeerde verblijfplaats heeft opgegeven.

Rabobank heeft, denk ik, onder de druk van vooral de Franse pers Rasmussen eruit gezet, ik vind het schandelijk. Men is bezig met een te grote heksenjacht waardoor mensen onterecht uit de tour worden gezet of zwart gemaakt of gediskwalificeerd. Een voorbeeld is Alessandro Petachi dát komt niet groot in het nieuws maar hij was ook beschuldigd van doping en mocht niet meedoen aan de Tour maar nu blijkt dus dat hij niets verkeerd heeft gedaan.

Men moet gewoon vast houden aan: Onschuldig tot het tegendeel bewezen en door die grote druk van de buitenwereld wordt, onder andere de Rabobankt bijna gedwongen Rasmussen dus (ik vind tot nu toe) onterecht uit de tour gehaald.

Stel je voor: Het blijkt dat Rasmussen nooit doping heeft gebruikt. Dan is het natuurlijk verschrikkelijk zonde.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...