Jump to content
PatrickW

"SanAndreas Multiplayer stopt" niet!




Een trieste dag voor de liefhebbers van online Grand Theft Auto. Een van de twee grote multiplayer modificatie projecten, sa:mp heeft vanochtend op hun officiële website aangekondigd, dat ze stoppen met de ontwikkeling en het ondersteunen van hun modificatie. Als reden wordt gegeven de aanhoudende aanvallen van kwaadwillenden op hun servers. Alle officiële servers zijn uit de lucht gehaald. De modificatie is nog wel te spelen op een lokaal netwerk of via onofficiële servers.

Om sa:mp spelers bij te staan in het vinden van onofficiële servers, gaan we hier een lijst van onderhouden. Voor als je op zoek bent naar een server of zelf een leuke server weet.

Gelukkig komt de release van Multi Theft Auto San Andreas steeds dichter bij. Het spel is bijna in beta stadium waarbij mensen het op uitnodiging mogen testen. Nadat is bepaald dat de beta goed werkt en de laatste probleempjes zijn gefixt wordt MTA San Andreas uit gegeven. Waarschijnlijk is dit nog voor het eind van de zomervakantie.

Discussies en meer informatie over sa:mp zijn te vinden op ons forum.

Voor meer informatie over MTA San Andreas kan je de preview en interview lezen wat Joriz een maand geleden op GTAGames.nl plaatste.

Update

SA-MP is binnen één dag weer tot leven gekomen. Iemand uit het ontwikkelteam van de mod heeft in een kort gesprek aangegeven dat de site niet gehackt was, zoals op sommige websites wordt beweerd. Het was de leider van het project (kyeman) die de boel had dichtgegooid. Onder druk van z'n team (en een online petitie, waar binnen een halve dag meer dan 1800 handtekeningen binnenkwamen) heeft hij later echter besloten om toch door te gaan met het project.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Hoe bedoel je? dus San Andreas Multiplayer is er nog wel gewoon?

B.T.W. ik heb het eens bij iemand anders gespeelt en het is gewoon soms niet leuk want er wordt me veel gecheat de helft schiet je 100 keer op en dan draait hij zich op met een dikke gatling gun en schiet je gelijk dood terwijl je in die server niet eens een Gatling Gun kan hebben :bonk: of vliegende auto's zie je ook redelijk vaak :bonk:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

De website van sa-mp.com was niet gehack-ed. De leider had wel degelijk besloten te stoppen, maar onder druk van de rest van het team en een online-petitie, die binnen een halve dag meer dan 1800 handtekeningen binnenkreeg, heeft hij toch besloten om door te gaan.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

ook voor het eerst dat er een nieuwspost over SA:MP op gtagames.nl verschijnt...

@Mania-92: crashers/spambots/flooders en andere exploits hebben helemaal niks met de anti-cheat te maken... De anti-cheat heeft te maken met de internals van GTA:SA en de exploits met de network layer (software) die gebruikt wordt genaamd Raknet. Zowel SA:MP als MTA maken hier gebruik van.

Het punt is gewoon dat het SA:MP team het moeilijker heeft gemaakt voor de scriptkiddies die bezig zijn met maken van trainers. Tsja en dan moet je maar wat anders zoeken om een multiplayermodje voor GTA te verkloten...

De reden dat MTA hier nog geen last van gehad heeft is omdat het gewoon minder interessant is om MTA aan te vallen (spelersaantallen etc), maar er is helaas wel te verwachten dat MTA dit ook zal overkomen.

En zoals PatrickW al aangaf, er is niks van waar dat SA:MP gehackt zou zijn. Altijd leuk die geruchten.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Hahaha, allemaal onzin.. Dit is gewoon aandachttrekkerij. Zo van 'Wij gaan stoppen, start een website om onze afgang tegen te gaan, maak een petitie'.. Nah, ik blijf toch maar.. :7 Echt daar heb ik genoeg van meegemaakt.. Ook op dit forum. Eerst een heel protest beginnen en dan toch maar zeggen omdat je niemand meekrijgt; nou, ik blijf toch. (maar dit terzijde, verduidelijking éh)

En ik snap niet dat heel SA:MP kan plat worden gelegt omdat één leider wilt stoppen ermee.. Hierover moeten toch afspraken worden gemaakt, minstens een contract. SA:MP is geen clan, maar een modification voor GTA SA, ik had wat meer professionaliteit gehoopt. :Y

Maargoed, hun hebben weer lekker veel bezoekers door hun actie en wij kunnen lekker door gamen.. Ieder zijn ding. ^_^

Bewerkt: door Grove St.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

@Mania-92: crashers/spambots/flooders en andere exploits hebben helemaal niks met de anti-cheat te maken... De anti-cheat heeft te maken met de internals van GTA:SA en de exploits met de network layer (software) die gebruikt wordt genaamd Raknet. Zowel SA:MP als MTA maken hier gebruik van.

Beter laat dan nooit, maar ik doel ook helemaal niet op spambots oid... Maar gewoon op echte healthackers, speedhackers, vliegende gastjes etc... Ik weet niet of het in 0.2 nog zo erg is maar in 0.1b was het echt om de minuut zag ik iemand met 28833 langs rijden of vliegen.. :duh:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.


×
×
  • Create New...