Jump to content

M60


Galiorix

Recommended Posts

De M60 is een amerikaans machine geweer. Het wapen stamt uit 1957 en sindsdien word het in verschillende legers gebruikt. Hij heeft een magazijn van 100 kogels en schiet zo'n 550 kogels per minuut. Het geweer is stukken krachtiger en heeft een groter (effectief)bereik als andere machine geweren zoals de AK 47 , maar heeft een lagere snelheid. Het beste werkt dit geweer met een klein statiefje , deze hebben we niet in GTA gezien.

Het geweer word meestal in een team gebruikt , omdat hij door zijn gewicht en grootte niet echt geschikt is als draagwapen.

[engels]

The M60 is an American Machine Gun. The weapon is introduced in 1957 and remains in use of a lot of army's all over the world. It has a round of 100 bullets and fire's 550 bullets/minute. The gun is much moere powerfull and has a wider rang as other machine guns like the AK47 , but it's slower. The gun works the best with a little Bipod , so it's vry stable. Due it's size , the M60 is generally used as a crew-served-weapon and operated by a team of 2-3 men.

bron:(deels) Wikipedia.org

is dit bruikbaar , ik zag namelijk dat de M60 nog geen pagina had :puh:

Bewerkt: door Galiorix
Link to comment
Delen op andere websites

"Hij heeft een magazijn"

Is het niet "Het heeft een magazijn", want je gebruikt dit ook later in je alinea en twee keer de verschillende benamingen klinkt best raar.

Maar ik vind het een goed stuk :)

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij kan het allebei , vind bij dat stukje van Hij, Het weer zo raar klinken :puh:

Nog ff de bron vermelden , die ik deels gebruikt heb.

[edit] Aangepast :puh:

Bewerkt: door Galiorix
Link to comment
Delen op andere websites

"Hij heeft een magazijn"

Is het niet "Het heeft een magazijn", want je gebruikt dit ook later in je alinea en twee keer de verschillende benamingen klinkt best raar.

Nee, het is "hij". "Het" zou betekenen dat M60 onzijdig is, en dat is het niet, want als het een onzijdig woord zou zijn zou het niet met "De" kunnen beginnen (De M60 is een...)

"omdat hij door zijn gewicht en grootte niet echt geschikt is als draagwapen."

En in GTA sjouwt iedereen er gewoon mee rond alsof het niets is.

Link to comment
Delen op andere websites

"omdat hij door zijn gewicht en grootte niet echt geschikt is als draagwapen."

Ja maar dat is toch echt waar. Het is een Crew-Served-Wapen In het normale leger word hij door meerdere mensen bedient. Het is wel mogelijk om hem alleen te dragen, maar hij is gewoon nogal zwaar en groot.

Bewerkt: door Galiorix
Link to comment
Delen op andere websites

Het beste werkt dit geweer met een klein statiefje , deze hebben we niet in GTA gezien.

De M60 heeft in GTA Vice City wel degelijk een statiefje naar mijn weten, maar die is dan niet uitgeklapt.

En volgens mij neemt WikiGTA geen ingezonden werk aan. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Idd, Wikigta.org neemt geen informatie van niet-medewerkers aan. Dit is om de zelfde reden dat je niet zélf kan registreren en veranderen, om de informatie goed en betrouwbaar te houden :Y Op deze manier kunnen ze het controleren, maar toch...

Link to comment
Delen op andere websites

Het beste werkt dit geweer met een klein statiefje , deze hebben we niet in GTA gezien.

De M60 heeft in GTA Vice City wel degelijk een statiefje naar mijn weten, maar die is dan niet uitgeklapt.

En volgens mij neemt WikiGTA geen ingezonden werk aan. :7

Idd, Wikigta.org neemt geen informatie van niet-medewerkers aan. Dit is om de zelfde reden dat je niet zélf kan registreren en veranderen, om de informatie goed en betrouwbaar te houden :Y Op deze manier kunnen ze het controleren, maar toch...

Volgens mij gebruiken ze soms wel info die hier gepost word hoor.

En ik bedoel met

Het beste werkt dit geweer met een klein statiefje , deze hebben we niet in GTA gezien.
dat je dat statiefje niet kan gebruiken , ik had zelf gezien wel degelijk gezien dat ie er onder zat. Of kan je hem in LCS wel gebruiken?
Link to comment
Delen op andere websites

En volgens mij neemt WikiGTA geen ingezonden werk aan. :7

Volgens mij gebruiken ze soms wel info die hier gepost word hoor.

In de regel plaatst WikiGTA alleen informatie van haar eigen medewerkers. Dit heeft verschillende redenen. Zo moeten we zeker kunnen weten dat de informatie correct is. Daarnaast moeten we weten waar de tekst vandaan komt. Om jouw tekst als voorbeeld te nemen: je geeft Wikipedia als bron op. Nu heeft Wikipedia er niet zoveel problemen mee dat haar werk verspreid wordt, maar WikiGTA neemt liever geen materiaal over van anderen. Daarnaast zeg je dat Wikipedia slechts 'deels' de bron is, waardoor we niet weten waar de rest vandaan komt. Tenslotte zijn er nog de auteursrechten, die ten alle tijden helder moeten zijn.

Omdat het geen doen is bij alle bijdrage die we willen gebruiken bovenstaande kwesties na te gaan, hebben we besloten geen inzendingen te plaatsten.

Wat uiteraard wel kan, is aangeven wat nog ontbreekt en hoe we dat zouden kunnen invullen (bijvoorbeeld met referentie naar andere sites). Dan is er vroeg of laat altijd wel een medewerker die zijn tijd eraan kan besteden.

Link to comment
Delen op andere websites

En ik bedoel met
Het beste werkt dit geweer met een klein statiefje , deze hebben we niet in GTA gezien.
dat je dat statiefje niet kan gebruiken , ik had zelf gezien wel degelijk gezien dat ie er onder zat. Of kan je hem in LCS wel gebruiken?

In LCS kan dat ook niet, maar zoals jij het hier verwoord is het net alsof er helemaal geen statief onder zit. Je kunt beter zoiets zeggen: Het beste werkt dit geweer met een klein statiefje, maar die word in GTA niet gebruikt. ;)

Bewerkt: door ArticLight
Link to comment
Delen op andere websites

"Hij heeft een magazijn"

Is het niet "Het heeft een magazijn", want je gebruikt dit ook later in je alinea en twee keer de verschillende benamingen klinkt best raar.

Nee, het is "hij". "Het" zou betekenen dat M60 onzijdig is, en dat is het niet, want als het een onzijdig woord zou zijn zou het niet met "De" kunnen beginnen (De M60 is een...)

"omdat hij door zijn gewicht en grootte niet echt geschikt is als draagwapen."

En in GTA sjouwt iedereen er gewoon mee rond alsof het niets is.

ALLES begint met "een". Mannelijk, vrouwelijk of onzijdig. Het is toch ook "een huis" of "een kind"?

Of ga je nu zeggen dat HET huis en HET kind niet onzijdig is? ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...