Jump to content

[REACTIE] SCM Tutorials


Dutchy3010

Recommended Posts

Nice enkel snap ik er niets van en Ped Editor werkt niet bimj mij ik krijg altijd/steeds een foutmelding als ik hem open.

Ik weet niet welke foutmelding je krijgt, maar ik kreeg eerst ook een foutmelding. Dit was simpelweg omdat ik de map niet goed had ingevoerd. Je moet namelijk ook op het laatst een \ hebben staan, anders werkt hij niet. Bij mij is de map die je op moest geven als volgt:

C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\

@ Jorge: Je kunt de goede naam bij een model eenvoudig opzoeken met de Ped Editor.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Replies 150
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Dutchy3010

    35

  • AwiVC

    20

  • Tjerk

    15

  • Apple-Mac

    10

Top Posters In This Topic

Parameters zijn in te vullen waardes. Als je de regel waarbij hij de fout aangeeft hier even plaatst, kan ik (of iemand anders) kijken wat je fout is. Als je niet weet welke regel het is: Compile hem, je ziet de fout, en vervolgens zie je welke regel fout is (daar staat de cursor). :)

Link to comment
Share on other sites

12@ = Actor.Create(GANG, #DNB1, 2488.5601, -1680.84, 13.3438 )

Hier geeft hij de fout aan.

.:TOM:. :cya:

Dat komt omdat "GANG" geen type is. Je hebt namelijk GANG1, GANG2, GANG3, GANG4, GANG5, GANG6, GANG7, GANG8, GANG9 en GANG10, niet gewoon GANG dus.

DNB1 is overigens standaard GANG5.

Veel plezier met modden!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
Tutorial 5: Een eenvoudige missie

Ik heb dit gedaan en het werkt allemaal perfect,

maar hoe zou je nu een start tread kunnen maken

zodat als je in een marker loopt de missie begint?

Binnenkort komt daar een tutorial van, nog even geduld dus. ;)

Link to comment
Share on other sites

JgunterS heeft hier al een tutorial over, maar die methode sluit niet aan op deze methode, dus ik raad je af die methode vanaf het begin aan te leren, ik zou gewoon even gedult hebben totdat er 1 van deze methode uit is. Maar ja, Patrick en Dutchy zijn druk met Threasurehunt, dusja, gedult is een schone zaak :D

Maar ja, ben je toch beniewd, zie de master tutorial list maar...

Greetz,

Black Force

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Heeft iemand nog onderwerpen waarover wij tutorials kunnen schrijven? Wij willen namelijk mensen helpen met behulp van onze tutorials, en wat kan dan beter als problemen/onduidelijkheden etcetera van jullie in een tutorial gieten?

Verzoeken graag :Y!

Link to comment
Share on other sites

Ja ik weet er een!!!

Hoe je zo'n schade balkje moet maken zoals in drive-by

ik hoop dat die komt ^_^

EDIT:

En ook eentje over hoe je een goeie save pickup maakt

en hoe je een bodyguard maakt

Edited by tjerk
Link to comment
Share on other sites

Ik zou graag een tutorial zien, over hoe je een racemissie kan maken met een tijdklok en tegenstanders enzo, maar ik vermoed dat dat iets met car paths te maken heeft.

Greetz,

Black Force

Link to comment
Share on other sites

Een tutorial over nuttige opcodes enz.. zoals :

[/color][color="#000000"]00A7: car[/color] [color="#0000ff"]99@[/color] [color="#000000"]drive_to[/color] [color="#0000ff"]252@ 253@ 254@[/color][/color][/color] 
[color="#00bfff"][color="#000000"]0213: $EXAMPLE = create_pickup #EXAMPLE type 3 at [/color][/color][color="#0000ff"]$X $Y $Z[/color] [color="#00bfff"][color="#000000"]
064B: [color="#0000ff"]62@[/color] = create_particle [color="#ff0000"]"PUKE"[/color] at [color="#0000ff"]90@ 91@ 92@[/color] type [color="#8b0000"]1[/color] 

En dan natuurlijk een tut over de finishing touches van een missie dus daarmee bedoel ik:

- plaatsen van de spheres en markers : 

02A7: [color="#0000ff"]$439[/color] = create_icon_marker_and_sphere [color="#0000ff"]$ICON_CJ[/color] at [color="#0000ff"]$X_JOHNSON_HOUSE $Y_JOHNSON_HOUSE $Z_JOHNSON_HOUSE 


[color="#000000"]- en ook de andere codes voor door te gaan als je in de sphere staat[/color]

[color="#000000"]00EC:[/color]   [color="#000000"]actor[/color] $PLAYER_ACTOR [color="#8b0000"]0[/color] [color="#000000"]near_point[/color] 1812.369 -1929.922 [color="#000000"]radius[/color] [color="#8b0000"]80.0 80.0 [/color]
[/color]

Tom :cya:

Edited by .:TOM:.
Link to comment
Share on other sites

Ik wilde bij deze Dutchy3010 bedanken voor het maken van een tutorial texten :D ik heb gehoord dat je hier aardig lang mee bezig bent geweest, dus bedankt voor het uitzoeken en het maken van de tutorial.

Ik zal hem eens gaan volgen als ik zin en tijd heb.

Greetz,

Black Force

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...