Jump to content
PatrickW

Jack Thompson wil Grand Theft Auto 4 verbieden


gallery_1_5_12768.jpg
Ondanks dat hij enige maanden geleden een deal met TakeTwo Interactive heeft gesloten om nooit meer het uitbrengen van een computerspel van deze uitgever tegen proberen te houden, doet hij toch weer een poging.

Volgens Anti-Computergame advocaat Thompson is de advocaat die in een van de missies in GTAIV voorkomt op hem gebaseerd. In verschillende previews in gamebladen kreeg hoofdpersoon Niko de taak om een advocaat te vermoorden die in een dialoog onder andere het volgende zei:"that the firm supports the second amendment and that 'Guns don't kill people. Video games do."

Dit is voor Jack Thompson genoeg om aan te nemen dat die advocaat op hem gebaseerd is en hij voelt zich hierdoor fysiek bedreigt. Hij heeft dan ook een brief gestuurd naar TakeTwo waarin hij eist dat het karakter uit het spel wordt verwijderd, omdat hij anders verdere stappen zal ondernemen om het verschijnen van het spel tegen te houden.

Dat deze actie enige succes zal hebben is hoogst onwaarschijnlijk, omdat het zeer moeilijk te bewijzen is dat het karakter überhaupt op hem gebaseerd is en daarnaast bestaat er ook nog zoiets als het recht op parodie.

bron: gamepolitics.com

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Dit is voor Jack Thompson genoeg om aan te nemen dat die advocaat op hem gebaseerd is en hij voelt zich hierdoor fysiek bedreigt.

Och arme, wat een zielepietje zeg. :cry:

Volgens mij heeft deze man, wie zichzelf niet eens respecteert, echt niks beters te doen. Volgens mij heeft hij een slechte jeugd gehad of zo. Of zijn vrouw heeft broccoli gekookt welke hij absoluut niet lekker vindt. :7

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

ALs manhunt 2 ook niet wordt verboden vind ik dat gta4 gewoon in de winkels moet gaan liggen. waar maakt hij zich druk om. de oorlog in Irak is veel erger.

Bewerkt: door Mr.Umberto

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

en daarnaast bestaat er ook nog zoiets als het recht op parodie.
Inderdaad. Dat die advocaat mogelijk op hem gebaseerd zou zijn, heeft hij helemaal aan zichzelf te danken. Ik snap sowieso niet wat hij met al deze acties probeert te bereiken. Zelf wordt hij er in ieder geval niet beter van, het meerendeel vindt hem waarschijnlijk zielig, irritant en/of een grote zeur. Hij denkt misschien dat hij hier een goeie dienst mee bewijst, maar nu loopt hij weer om een karakter te zeuren van een game die nog niet eens uitgebracht is.. Dit is voor mij voldoende bewijs, dat hij in principe dus gewoon een gigantische egoïst is. 8)

Hij komt bij mij echt over als een humorloos mannetje dat op zijn 45e leeftijd pas geboren is of zo. :7

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.


×
×
  • Create New...