Jump to content
PatrickW

Jack Thompson wil Grand Theft Auto 4 verbieden


gallery_1_5_12768.jpg
Ondanks dat hij enige maanden geleden een deal met TakeTwo Interactive heeft gesloten om nooit meer het uitbrengen van een computerspel van deze uitgever tegen proberen te houden, doet hij toch weer een poging.

Volgens Anti-Computergame advocaat Thompson is de advocaat die in een van de missies in GTAIV voorkomt op hem gebaseerd. In verschillende previews in gamebladen kreeg hoofdpersoon Niko de taak om een advocaat te vermoorden die in een dialoog onder andere het volgende zei:"that the firm supports the second amendment and that 'Guns don't kill people. Video games do."

Dit is voor Jack Thompson genoeg om aan te nemen dat die advocaat op hem gebaseerd is en hij voelt zich hierdoor fysiek bedreigt. Hij heeft dan ook een brief gestuurd naar TakeTwo waarin hij eist dat het karakter uit het spel wordt verwijderd, omdat hij anders verdere stappen zal ondernemen om het verschijnen van het spel tegen te houden.

Dat deze actie enige succes zal hebben is hoogst onwaarschijnlijk, omdat het zeer moeilijk te bewijzen is dat het karakter überhaupt op hem gebaseerd is en daarnaast bestaat er ook nog zoiets als het recht op parodie.

bron: gamepolitics.com

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Het zal hem sowieso nooit lukken om de game te verbieden. GTAFans zijn er met miljoenen en hij in zijn eentje met een groepje bezorgde en overreligieuze moeders, het is gewoon een verloren zaak.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

weetje, als hij zo begint te zeiken, dan vind ik het lekker voor hem dat je hem in GTA IV kunt vermoorden ^_^

Maar eigenlijk zeggen die mailtjes van illonios (hoe schrijf je dat?) genoeg over wie jack thompson echt is.

Namelijk een makkelijk manipuleerbare paranoide streng christelijke gestoorde mislukte advocaat.

Doet me een beetje denken aan Ken Rosenberg.

Maar jullie moeten allemaal die man niet serieus nemen joh, vormt echt geen bedreiging.

Trouwens als ie nu bang is, als hij ooit ze gelijk krijgt moet ie 20x zo bang zijnn.

ja dan krijgt die iedere gta fan op zijn dak :D:sigaar:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

ALs manhunt 2 ook niet wordt verboden vind ik dat gta4 gewoon in de winkels moet gaan liggen. waar maakt hij zich druk om. de oorlog in Irak is veel erger.

ja precies laat hun maar lekker olie en geld zoeken en lekker tegen ons liegen en laat ons genieten van gta IV :)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Jack Thompson is heilig _O_

Weet je wel dat hij daarmee beschermt kinderen beschermt van 8 jaar? Weet je wel hoe het voelt als een 9 jarige zegt tegen je " Ik maak je dood"?

Bewerkt: door ICE BANANA

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Jack Thompson is heilig _O_

Weet je wel dat hij daarmee beschermt kinderen beschermt van 8 jaar? Weet je wel hoe het voelt als een 9 jarige zegt tegen je " Ik maak je dood"?

Ik vind dat je daar wel een punt mee heb. Maar aan de andere kant die leeftijds classificatie is er niet voor niets. Dat moet gewoon strenger gehandhaafd worden, ook ik schrik als ik zie hoe aggresief die kleuters en net-pubers zijn.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Klopt.

Af en toe wordt je gewoon stapelgek van al dat geschreeuw en getrek aan elkaar van al die kinderen.

Ze zouden eigenlijk die 18+ niet als aanbevolen minimum leeftijd moeten zien.

Het zou verboden moeten zijn om GTA te kopen als je nog geen 18 bent.

En als er dan nogsteeds te jonge kinderen of kinderen die er niet tegen kunnen het spel spelen, dan moet die Jack van een en Thompson de ouders van die kinderen maar aanklagen.

Bewerkt: door Dinkydau

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Klopt.

Af en toe wordt je gewoon stapelgek van al dat geschreeuw en getrek aan elkaar van al die kinderen.

Ze zouden eigenlijk die 18+ niet als aanbevolen minimum leeftijd moeten zien.

Het zou verboden moeten zijn om GTA te kopen als je nog geen 18 bent.

En als er dan nogsteeds te jonge kinderen of kinderen die er niet tegen kunnen het spel spelen, dan moet die Jack van een en Thompson de ouders van die kinderen maar aanklagen.

En de winkel, zij mogen tenslotte nooit iets verkopen aan te jonge kinderen.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

hij zeurt...hij heeft zelf zitte sijke dat games lui vermoorde (slaat helemaal nergens op :duh: ) en dan kan hij er op w88 dat hij in een gta komt...moet hij trouwens zelfs blij mee zijn!

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.


×
×
  • Create New...