Jump to content

[Laptop] Gamen op een laptop?


Blink

Recommended Posts

66iyucj.png

Het is me opgevallen dat er best wat leden op Gtaforum in het bezit zijn van een Laptop, of er in iedergeval 1 thuis hebben. Dit laptop-topic maak ik aan naar aanleiding van een gesprek van mij en een jongen op MSN.

Sinds een week of drie heb ik een laptop en ook hij heeft zijn laptop ongeveer net zo lang. Nu speelt hij er erg veel games op en hoor ik hem alleen maar over hoe vol zijn laptop wel niet staat met games, natuurlijk prachtig als je je even verveeld op school of een lange reis moet maken.

Wat ik me dus afvraag is of er leden zijn op Gtaforum die gamen op hun laptop. Vertel in je bericht ook of je dit met grote regelmaat doet of alleen als je je verveeld. Speel je heel serieus op je laptop of gewoon onspannend? Misschien is het ook wel leuk om te vermelden welke games je dan zoal speelt op de laptop zodat andere members misschien weer ideeën krijgen om die games ook aan te schaffen.

Zelf heb ik naast de standaard games van Windows Vista de volgende games geïnstalleerd; Empire Earth II, Swat 4, Warcraft 3 en Worms 2. Eigenlijk wil ik hem alleen gebruiken voor schoolzaken maar ik kon het toch niet laten om deze games even te proberen. Mijn ervaringen met het spelen van games op een laptop zijn niet slecht, ik vindt het zelfs soms beter spelen dan op de PC. Naast deze games heb ik ook geprobeerd of mijn laptop geschikt was voor Grand Theft Auto San Andreas, helaas was dit te veel van het goede en kreeg ik na het opstarten al gelijk een error.

Heel misschien wil ik nog een dergelijke voetbal(manager) game op mijn laptop installeren omdat dit me erg geschikt lijkt op een laptop. Daarnaast denk ik dat nog een leuke RTS zoals Age of Empires III ook wel op zijn plaats is op de laptop, kom dus maar met tips als je die hebt.

Blink

!! Dit onderwerp staat ook nog op andere fora, ik heb daar alleen een anderen nickname, het is wel mijn post!!

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Aangezien mijn laptop een MacBook is met een interne 64-Mb videokaart kan ik er niet echt op gamen :puh:

Heb er wel command & conquer generals op staan, die kan ik net spelen met alle instellingen op 't laagst...

Ik game zelf dus 't meeste op m'n pc, maar die kan alle nieuwste games ook al niet meer aan :(

(zit met een fx5600 opgescheept :S )

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo,

Ik ben van plan om ook een laptop te nemen met veel geheugen om TDU te spelen en GTA IV ( En natuurlijk voor school). Maar hoe duur ligt die prijs zo nu?

Voor een goede game laptop ben je kaal rond de 900 Euro kwijt. Er zijn tegenwoordig laptops met 2 GB werkgeheugen rond de 850 a 900 Euro. Op de site van Dixons is er een voorbeeld van een laptop. Klik hier. Voor het gamen zou ik ook maar een muis aanschaffen en een Numlock Pad. Je zou eventueel een toetsenbord kunnen aanschaffen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb thuis ook een laptop staan , ik gebruik me laptop alleen voor kleine dingetjes zoals internet en MSN. Games speel ik liever op de gewone PC , op laptop zit te zacht geluid moeilijkere besturingen kleiner scherm. Tuurlijk kun je dat allemaal aanpassen , maar dat vind ik weer zo'n gedoe. Dan zet ik liever me PC aan.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb zelf redelijk recent een laptop aangeschaft. Dit bevalt mij prima en als ik games speel, doe ik het op mijn laptop.

Specs:

Manufacturer:

CLEVO Co.

Processor:

Intel® Core2 CPU T5300 @ 1.73GHz (2 CPUs), ~1.7GHz

Memory:

2046MB RAM

Hard Drive:

149 GB Total

Video Card:

NVIDIA GeForce Go 7300

Monitor:

Algemeen PnP-beeldscherm

Sound Card:

Luidsprekers (High Definition Audio-apparaat)

Speakers/Headphones:

Keyboard:

Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord

Mouse:

PS/2-compatibele muis

Mouse Surface:

Operating System:

Windows Vista™ Home Premium (6.0, Build 6000) (6000.vista_rtm.061101-2205)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een nieuwe laptop besteld(krijg hem morgen wss binnen) om te gamen. Dat is ook wel te zien aan mijn config. Ik heb o.a. een 17 breedbeeldscherm, 2 GB geheugen, een Core 2 Duo @ 2.2 GHz met 4 MB l2 Cache(erg snel dus. :D) en als videokaart een 8600m GT. :D Ik wil er in ieder geval Half Life 2 en GTA SA op gaan spelen. Verder nog SA-MP, MTA: DM en wat nieuwere games. Best een sjiek laptopje toch? Ik hoorde alleen dat MTA:RACE niet draait op Vista? Klopt dit?

Zodra ik mijn laptop binnen heb maak ik wel wat pics.

Boris H.

Edit: Ik heb ook een numpad in mijn laptop zitten wat natuurlijk erg fijn is met gamen. :D

Bewerkt: door Boris H.
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Mijn zus heeft pas een nieuwe laptop gekocht (maand geleden) voor studie, die kosten 700 euro.

Die laptop draait San Andreas niet eens fatsoenlijk, wat mijn 2 jaar oude pc perfect draait.

Ook is het toetsenbord van een laptop niet fijn om te gamen en het scherm is vaak wat aan de kleine kant.

Gamen kan je dus beter op pc doen, is ook nog eens een stuk goedkoper.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...