Jump to content

[SA|MAP] Mappen met MEd


Recommended Posts

Posted (edited)

hoi om te beginnen moet je eerst je data map kopieeren en ergens neer zetten voor als het misgaat (ik had dat niet gedaan en ben nu alles kwijt :cry: )

hier kun je de map editor downloaden http://www.frufrufru.wbs.cz/index.php?menu=2

of hier http://grandtheftauto.filefront.com/file/M...n_Andreas;52116

dan moet je hem uitpakken en instaleren als je dat hept gedaan open je hem en dan typ je waar je gta staat

dan opent het zich dan moet je visible files

2000677130129476484_rs.jpg

dan open je DATA/MAPS/LA/LAs.IPL

2000602500217984329_rs.jpg

dan open je Item Placements

2000685471669403221_rs.jpg

dan open je weer DATA/MAPS/LA/LAs.IPL

anders als je een andere opent gaan ie eerst weer de map die erbij hoor opene

2000657875069577164_rs.jpg

dan klik je op het object dan je wild kopieeren en verplaatsen en onhaud het ID numer en de model naam

2000639731550252099_rs.jpg

dan zoek je die weer op in de lijst en klik rechtermuis knop Duplicate

2000603462570029261_rs.jpg

dan krijg je dit als het goed is

2000614613469766334_rs.jpg

nu kun je hem verplaatsen naar waar jij wilt dan druk je aplly

2000602879478621482_rs.jpg

nu druk je safe file

2000626838115241857_rs.jpg

klaar ! nu staat ie in je gta ik hoop dat je er wat aan hept

Edited by hy luuk
Posted

Dat daar nog geen tutorial voor was zeg. Nou ja, het is dan ook niet zo moeilijk verder.

Desondanks een erg duidelijke tutorial met mooie afbeeldingen. :tu:

Je kunt de Map Editor trouwens ook gewoon downloaden op grandtheftauto filefront: klik

Dan hoef je niet naar zo'n vage tsjechische site.

Posted

Leuke tutorial, netjes uitgelegd met plaatjes enzovoort. Ik heb hem alvast toegevoegd aan de Master Tutorial List. Het zou trouwens mooier staan als die 2 kleine plaatjes ook groot waren.

Vriendelijke groeten,

DaBeast :sigaar:

Posted
Leuke tutorial, netjes uitgelegd met plaatjes enzovoort. Ik heb hem alvast toegevoegd aan de Master Tutorial List. Het zou trouwens mooier staan als die 2 kleine plaatjes ook groot waren.

Vriendelijke groeten,

DaBeast :sigaar:

oke hep ik verbeterd maar de titel lukt niet om te vebeteren

Posted
Is dit programma ook te gebruiken om de single player map aan te passen?

Júist voor de single player map. Kun je er in MTA of SA-MP ook dingen mee dan? Hebben die geen 'eigen' maps?

  • 2 months later...
Posted

hoe kun je de gebouwen kleiner maken????ik heb zelf een gebouw gemaakt en die is veel te groot als je m in de map editor zet

Posted
hoe kun je de gebouwen kleiner maken????ik heb zelf een gebouw gemaakt en die is veel te groot als je m in de map editor zet

Die gebouwen moet je kleiner maken in het programma waarmee je ze gemaakt hebt (dus zmodeler/3dsmax/sketchup). Een handige maatstaaf is om iets uit SA te importeren in het programma dat ongeveer even groot is, zodat je je eigen model net zo groot kan maken in het programma.

Posted
hoe kun je de gebouwen kleiner maken????ik heb zelf een gebouw gemaakt en die is veel te groot als je m in de map editor zet

Die gebouwen moet je kleiner maken in het programma waarmee je ze gemaakt hebt (dus zmodeler/3dsmax/sketchup). Een handige maatstaaf is om iets uit SA te importeren in het programma dat ongeveer even groot is, zodat je je eigen model net zo groot kan maken in het programma.

dat heb ik nu goed maar hoe doe ik de textures als ik m in sketchup heb gemaakt?

Posted
dat heb ik nu goed maar hoe doe ik de textures als ik m in sketchup heb gemaakt?
Daarvoor staan in de Master Tutorial List tuts speciaal voor Sketchup. In deze bijvoorbeeld wordt halverwege de pagina uitgelegd hoe je textures erop moet plakken.
  • 1 month later...
Posted

Over de map editor hij crasht als ik las.IPL aankruis en ik wil graag maps modden lukt dus niet kan iemand me helpen?

Posted

Als ik een object in een interior naar buiten een interior verplaats, dan is hij opeens non-solid?

Posted

Je zou er nog van versteld staan hoeveel interior objects er niet solid zijn. Interiors en de objects erin die je ziet in een cutscène van een missie zijn meestal unsolid, om dat je er toch nooit kan komen (normaal gezien :puh: ) en zo spaar je weer een COL uit. ^_^

Posted
Je zou er nog van versteld staan hoeveel interior objects er niet solid zijn. Interiors en de objects erin die je ziet in een cutscène van een missie zijn meestal unsolid, om dat je er toch nooit kan komen (normaal gezien :puh: ) en zo spaar je weer een COL uit. ^_^

Ja, maar ik zou denken dat het kantoortje in Madd Dogs Savehouse toch solid is. En ook de eerste verdieping van de Jizzy's Pleasure Domes?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...