Jump to content

[SA|MAP] Mappen met MEd


hy luuk

Recommended Posts

hoi om te beginnen moet je eerst je data map kopieeren en ergens neer zetten voor als het misgaat (ik had dat niet gedaan en ben nu alles kwijt :cry: )

hier kun je de map editor downloaden http://www.frufrufru.wbs.cz/index.php?menu=2

of hier http://grandtheftauto.filefront.com/file/M...n_Andreas;52116

dan moet je hem uitpakken en instaleren als je dat hept gedaan open je hem en dan typ je waar je gta staat

dan opent het zich dan moet je visible files

2000677130129476484_rs.jpg

dan open je DATA/MAPS/LA/LAs.IPL

2000602500217984329_rs.jpg

dan open je Item Placements

2000685471669403221_rs.jpg

dan open je weer DATA/MAPS/LA/LAs.IPL

anders als je een andere opent gaan ie eerst weer de map die erbij hoor opene

2000657875069577164_rs.jpg

dan klik je op het object dan je wild kopieeren en verplaatsen en onhaud het ID numer en de model naam

2000639731550252099_rs.jpg

dan zoek je die weer op in de lijst en klik rechtermuis knop Duplicate

2000603462570029261_rs.jpg

dan krijg je dit als het goed is

2000614613469766334_rs.jpg

nu kun je hem verplaatsen naar waar jij wilt dan druk je aplly

2000602879478621482_rs.jpg

nu druk je safe file

2000626838115241857_rs.jpg

klaar ! nu staat ie in je gta ik hoop dat je er wat aan hept

Bewerkt: door hy luuk
Link to comment
Delen op andere websites

Dat daar nog geen tutorial voor was zeg. Nou ja, het is dan ook niet zo moeilijk verder.

Desondanks een erg duidelijke tutorial met mooie afbeeldingen. :tu:

Je kunt de Map Editor trouwens ook gewoon downloaden op grandtheftauto filefront: klik

Dan hoef je niet naar zo'n vage tsjechische site.

Link to comment
Delen op andere websites

Leuke tutorial, netjes uitgelegd met plaatjes enzovoort. Ik heb hem alvast toegevoegd aan de Master Tutorial List. Het zou trouwens mooier staan als die 2 kleine plaatjes ook groot waren.

Vriendelijke groeten,

DaBeast :sigaar:

oke hep ik verbeterd maar de titel lukt niet om te vebeteren

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...
hoe kun je de gebouwen kleiner maken????ik heb zelf een gebouw gemaakt en die is veel te groot als je m in de map editor zet

Die gebouwen moet je kleiner maken in het programma waarmee je ze gemaakt hebt (dus zmodeler/3dsmax/sketchup). Een handige maatstaaf is om iets uit SA te importeren in het programma dat ongeveer even groot is, zodat je je eigen model net zo groot kan maken in het programma.

Link to comment
Delen op andere websites

hoe kun je de gebouwen kleiner maken????ik heb zelf een gebouw gemaakt en die is veel te groot als je m in de map editor zet

Die gebouwen moet je kleiner maken in het programma waarmee je ze gemaakt hebt (dus zmodeler/3dsmax/sketchup). Een handige maatstaaf is om iets uit SA te importeren in het programma dat ongeveer even groot is, zodat je je eigen model net zo groot kan maken in het programma.

dat heb ik nu goed maar hoe doe ik de textures als ik m in sketchup heb gemaakt?

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Je zou er nog van versteld staan hoeveel interior objects er niet solid zijn. Interiors en de objects erin die je ziet in een cutscène van een missie zijn meestal unsolid, om dat je er toch nooit kan komen (normaal gezien :puh: ) en zo spaar je weer een COL uit. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Je zou er nog van versteld staan hoeveel interior objects er niet solid zijn. Interiors en de objects erin die je ziet in een cutscène van een missie zijn meestal unsolid, om dat je er toch nooit kan komen (normaal gezien :puh: ) en zo spaar je weer een COL uit. ^_^

Ja, maar ik zou denken dat het kantoortje in Madd Dogs Savehouse toch solid is. En ook de eerste verdieping van de Jizzy's Pleasure Domes?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...