Jump to content

Krachttraining


Kyl-El

Recommended Posts

Hoi mensen

ik wou wel eens weten hoeveel mensen hier aan krachttraining doe

zoja, wat train je? en hoe train je dat?

zelf train ik mijn buikspieren (met crunches), Schouders (weetniet hoe die oefening heet), Borstspieren (opdrukken met armen wijd), en natuurlijk de armen (15 kilo aan 1 arm en dan 50 keer heffen)

Kyl :dans:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Pietje II

    186

  • Disturbed

    157

  • moechy

    54

  • Flashingdemon666

    52

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ja, ik doe wel aan krachttraining. Niet aan een vast schema, want dat vind ik overdreven en daar heb ik geen tijd voor. Ik doe het puur om in vorm te blijven en voor een strak lichaam. Een aantal oefeningen zijn standaard voor mij, dat is ook het beste wat je kunt doen: sporten zien als een gewoonte, zoals elke ochtend en avond tandenpoetsen.

Standaard:

  • In de loop van de dag druk ik mezelf op (push-ups) in sets van 20x, dat is gewoon een vaste gewoonte van me geworden. Per dag kan ik me dus gerust een keer of 200 opgedrukt hebben, ligt er maar net aan hoeveel ik het doe. Deze oefening doe ik dan ook het vaakst. 's Avonds doe ik standaard me 50x opdrukken, net zoals je tandenpoetsen of zo.
  • Een superset van 3x 30x keer buikspieroefeningen (geen idee hoe die oefening heet, in ieder geval de meest standaard buikspieroefening die je hebt), maar dat wil niet zeggen dat ik het elke dag doe.
  • Een stuk of 15 pull-ups (optrekken) in het gat van de zolderluik, dat gaat dus bij mij lekker handig. :puh:
  • Deze oefening doe ik altijd als ik 's ochtends uit bed kom: 42x (dom getal, ik weet het :puh:) squats (hurken dus). Ook in de loop van de dag squat ik wat. Deze oefening is echt de koning van de onderlichaam-oefeningen!

Verder doe ik in de sportschool ook wat krachtoefeningen voor alle delen van m'n lichaam, die zou je als aanvulling kunnen zien. Maar vaak kom ik er niet...

Dat was het wel. :)

Bewerkt: door Pietje II
Link to comment
Delen op andere websites

Ja, ik doe wel aan krachttraining. Niet aan een vast schema, want dat vind ik overdreven en daar heb ik geen tijd voor. Ik doe het puur om in vorm te blijven en voor een strak lichaam. Een aantal oefeningen zijn standaard voor mij, dat is ook het beste wat je kunt doen: sporten zien als een gewoonte, zoals elke ochtend en avond tandenpoetsen.

Standaard:

[*]In de loop van de dag druk ik mezelf op (push-ups) in sets van 20x, dat is gewoon een vaste gewoonte van me geworden. Per dag kan ik me dus gerust een keer of 200 opgedrukt hebben, ligt er maar net aan hoeveel ik het doe. Deze oefening doe ik dan ook het vaakst. 's Avonds doe ik standaard me 50x opdrukken, net zoals je tandenpoetsen of zo.

Dat doe ik dagelijks, ik druk elke avond 50 keer op, en dat om de 10 min.

Ik ga meestal tot de 250, en ik moet ook eerlijk toegeven dat ik wel elke dag spierpijn heb, maar ik ben er wel sterker en breeder door geworden.

Daarnaast ga ik binnenkort naar een sportschool, en dat vooral voor conditie training.

Maar ook voor natuurlijk krachttraining, en daarmee bedoel ik dus vooral véél gewichtheffen.

Ik doe dit vooral omdat ik bij de Landmacht wil werken, als leiding gevende Sergeant :) En ja, daarvoor moet je toch wel sterk zijn en een zeer goede conditie hebben!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik doe aan Bodybuilding.

Het is een heel groot deel van mijn levengeworden, en het is niet alleen maar trainen. Het gaat ook om veel en goed eten. Ik ben van plan volgend jaar een wedstrijd te doen, want ik ben nog maar 8 maanden bezig, en ben nu al op een niveau waar de meeste mensen 2 jaar over doen.

Ik doe aan Deadliften, Squatten, Bandrukken, Schuin bankdrukken, Dumbell curlen, Preacher curlen, Leg pressen, Leg extencions, Triceps extensions, etc.

Ook moet ik erbij zeggen, dat als je kracht wilt winnen, je niet 50 herhalingen moet doen. Je moet een zwaar gewicht pakken, en dan 4 setje van 10-8-8-6 herhalingen doen. Als je teveel doet, bereik je er niks mee.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat doe ik dagelijks, ik druk elke avond 50 keer op, en dat om de 10 min.

Ik ga meestal tot de 250, en ik moet ook eerlijk toegeven dat ik wel elke dag spierpijn heb, maar ik ben er wel sterker en breeder door geworden.

Als je spierpijn krijgt moet je onmiddellijk minderen. Als je het goed doet zul je namelijk totaal geen spierpijn hebben. Je moet absoluut niet je spieren overbelasten, want anders zul je zelfs het tegenovergestelde resultaat krijgen: je lichaam gaat je spieren afbreken i.p.v. opbouwen!

Het gaat dan ook niet om de kwantiteit, zoals Disturbed hierboven al zei, maar om de kwaliteit. Alleen dan zul je veel betere en meerdere resultaten boeken.

Maar goed, zoals ik het doe is nog altijd prima gegaan (gewoon een standaard routine, misschien al voor 2,5 jaar).

Ook moet ik erbij zeggen, dat als je kracht wilt winnen, je niet 50 herhalingen moet doen. Je moet een zwaar gewicht pakken, en dan 4 setje van 10-8-8-6 herhalingen doen. Als je teveel doet, bereik je er niks mee.

50 herhalingen doe ik ook niet vaak, alleen zo nu en dan. Meestal doe ik (zoals ik al zei) gewoon over de hele dag verspreid mezelf wat opdrukken, de ene keer 12x, dan weer 16x, dan weer 20x en dan 22x (ik heb nogal wat rare getallen, wat dat betreft :7). Het is niet zo dat ik heb van: "Oh, ik moet me nog opdrukken! Gossie, dat heb ik nog niet gedaan, schande!", maar meer zoiets als dat ik mezelf opdruk net voordat ik m'n slaapkamer binnenstap, voordat ik naar beneden ga, voordat ik wegga, nadat ik terugkom, als ik langs die ene hoek van het huis loop, etc... net wanneer ik zin heb.

Trouwens, succes met je bodybuilding! Ben benieuwd of je gaat winnen, alleen zou het nooit aan mij besteed zijn. Té overdreven gespierd vind ik ook niet mooi. Ik doe het puur om in vorm te blijven dus.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat doe ik dagelijks, ik druk elke avond 50 keer op, en dat om de 10 min.

Ik ga meestal tot de 250, en ik moet ook eerlijk toegeven dat ik wel elke dag spierpijn heb, maar ik ben er wel sterker en breeder door geworden.

Als je spierpijn krijgt moet je onmiddellijk minderen. Als je het goed doet zul je namelijk totaal geen spierpijn hebben. Je moet absoluut niet je spieren overbelasten, want anders zul je zelfs het tegenovergestelde resultaat krijgen: je lichaam gaat je spieren afbreken i.p.v. opbouwen!

Het gaat dan ook niet om de kwantiteit, zoals Disturbed hierboven al zei, maar om de kwaliteit. Alleen dan zul je veel betere en meerdere resultaten boeken.

Maar goed, zoals ik het doe is nog altijd prima gegaan (gewoon een standaard routine, misschien al voor 2,5 jaar).

Ook moet ik erbij zeggen, dat als je kracht wilt winnen, je niet 50 herhalingen moet doen. Je moet een zwaar gewicht pakken, en dan 4 setje van 10-8-8-6 herhalingen doen. Als je teveel doet, bereik je er niks mee.

50 herhalingen doe ik ook niet vaak, alleen zo nu en dan. Meestal doe ik (zoals ik al zei) gewoon over de hele dag verspreid mezelf wat opdrukken, de ene keer 12x, dan weer 16x, dan weer 20x en dan 22x (ik heb nogal wat rare getallen, wat dat betreft :7). Het is niet zo dat ik heb van: "Oh, ik moet me nog opdrukken! Gossie, dat heb ik nog niet gedaan, schande!", maar meer zoiets als dat ik mezelf opdruk net voordat ik m'n slaapkamer binnenstap, voordat ik naar beneden ga, voordat ik wegga, nadat ik terugkom, als ik langs die ene hoek van het huis loop, etc... net wanneer ik zin heb.

Trouwens, succes met je bodybuilding! Ben benieuwd of je gaat winnen, alleen zou het nooit aan mij besteed zijn. Té overdreven gespierd vind ik ook niet mooi. Ik doe het puur om in vorm te blijven dus.

ja heel erg bedankt, ieder zijn ding he :Y

O ja, nog weer even iets: spierpijn is niet erg, ik heb het altijd na een goeie training, het is alleen niet nodig.

Ik vind spierpijn lekker, een soort herrinering dat je goed je best hebt gedaan, maar spierpijn is geen indicatie van spiergroei. Dus spierpijn is niet erg, maar hoeft ook niet te betekenen dat je vorderingen maakt.

Link to comment
Delen op andere websites

Wil je heel je lichaam trainen? dan raad ik je een fullbody schema aan.

Ik doe op maandag: rug en triceps

dinsdag: rut

Woensdag: schouders en benen

donderdag: rust

Vrijdag: borst en biceps

Zaterdag:rust

Zondag: benen

En op ALLE trainingsdagen de kuiten trainen! die zijn het moeilijkst te trainen namelijk.

Link to comment
Delen op andere websites

O ja, sorry voor de dubbelpost, maar dit moet er nog even bij:

De oefeningen per spiergroep die ik doe:

Rug: - Deadlift (deze mag je pas doen na een tijdje, en MET toezicht)

-Cable Row

-Dumbell row

-Bent over rowing

Tricep: -Triceps extension

-DIPS!!

-Rope curl

benen: -SQUATTEN!!

-leg press

-Leg curl

-Leg extension

-Kuit-oefeningen: -Sitting calf Raising

-Standing calf raising

Schouders: -Up right rowing

-neckpress

-Bentover dumbell rowing

-Side dumbell rowing

Borst: -Bankdrukken!

-Schuin bankdrukken

-Dumbell fly's

-Dumbell pull-over

Biceps: -Dumbell curl

-Preacher curl

-Barbell curl

Zo, dit zijn de beste basisoefeningen, en ik heb er erg veel profijt van!

En het belangrijkste : VEEL ETEN! en je rust nemen. :tu:

Nu neem ik ff rust :7

Link to comment
Delen op andere websites

Zou je misschien ook een klein schematje voor mij kunnen maken?

want ik train eigenlijk alleen als ik echt tijd over heb, en dan train ik meteen alles.

maar dan een schema voor me schouders, borstspieren, armspieren, buikspieren en rugspieren.

Benen train ik nl. niet want die vind ik niet super belangrijk.

thx alvast :tu:

Kyl

Link to comment
Delen op andere websites

Zou je misschien ook een klein schematje voor mij kunnen maken?

want ik train eigenlijk alleen als ik echt tijd over heb, en dan train ik meteen alles.

maar dan een schema voor me schouders, borstspieren, armspieren, buikspieren en rugspieren.

Benen train ik nl. niet want die vind ik niet super belangrijk.

thx alvast :tu:

Kyl

Ja, maar zo blijf ik aan de gang he :puh:

Kijk anders even op www.forum.dutchbodybuilding.com, daar vind je ook een hoop informatie.

En ik raad je hevig aan de benen ook aan te pakken, want een goed sterk bovenlichaam en hele dunne beentjes is geen gezicht. Ook is het bewezen dat wanneer je je benen traint, je een stof aanmaakt dat ook helpt je bovenlichaam te laten groeien. Dus ik raad je aan heel je lichaam te trainen.

EDIT: @ de moderators: is het goed dat ik een andere site/forum heb geplaatst? :$

>>> Door GTA-Sheep: Ja hoor, je mag best sites plaatsen die een toevoeging betekenen voor je bericht. Zolang je er zelf maar geen eigenaar van bent :D<<<

Bewerkt: door GTA-Sheep
Link to comment
Delen op andere websites

O ja, sorry voor de dubbelpost, maar dit moet er nog even bij:

De oefeningen per spiergroep die ik doe:

Rug: - Deadlift (deze mag je pas doen na een tijdje, en MET toezicht)

-Cable Row

-Dumbell row

-Bent over rowing

Tricep: -Triceps extension

-DIPS!!

-Rope curl

benen: -SQUATTEN!!

-leg press

-Leg curl

-Leg extension

-Kuit-oefeningen: -Sitting calf Raising

-Standing calf raising

Schouders: -Up right rowing

-neckpress

-Bentover dumbell rowing

-Side dumbell rowing

Borst: -Bankdrukken!

-Schuin bankdrukken

-Dumbell fly's

-Dumbell pull-over

Biceps: -Dumbell curl

-Preacher curl

-Barbell curl

Zo, dit zijn de beste basisoefeningen, en ik heb er erg veel profijt van!

En het belangrijkste : VEEL ETEN! en je rust nemen. :tu:

Nu neem ik ff rust :7

ja bedankt maar weet begod niet wat het is he ik doe het in me eentje zonder hulp :duh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...