Jump to content

Krachttraining


Kyl-El

Recommended Posts

O ja, sorry voor de dubbelpost, maar dit moet er nog even bij:

De oefeningen per spiergroep die ik doe:

Rug: - Deadlift (deze mag je pas doen na een tijdje, en MET toezicht)

-Cable Row

-Dumbell row

-Bent over rowing

Tricep: -Triceps extension

-DIPS!!

-Rope curl

benen: -SQUATTEN!!

-leg press

-Leg curl

-Leg extension

-Kuit-oefeningen: -Sitting calf Raising

-Standing calf raising

Schouders: -Up right rowing

-neckpress

-Bentover dumbell rowing

-Side dumbell rowing

Borst: -Bankdrukken!

-Schuin bankdrukken

-Dumbell fly's

-Dumbell pull-over

Biceps: -Dumbell curl

-Preacher curl

-Barbell curl

Zo, dit zijn de beste basisoefeningen, en ik heb er erg veel profijt van!

En het belangrijkste : VEEL ETEN! en je rust nemen. :tu:

Nu neem ik ff rust :7

ja bedankt maar weet begod niet wat het is he ik doe het in me eentje zonder hulp :duh:

Zoek eerst even de oefeningen op, op google.

Dan moet je ff een lijstje maken, van alle oefeningen die je wilt doen.

Indien je op een sportschool zit, kun je iemand om hulp vragen.

SUCCES ! :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Pietje II

    186

  • Disturbed

    157

  • moechy

    54

  • Flashingdemon666

    52

Top Posters In This Topic

Posted Images

Volgende week ga ik met school fitnessen!

En af en toe doe ik aan gewichtheffen 0_0

Olympisch gewichtheffen?

Da's wel tof, daarvoor gebruik je echt al je spieren in je lichaam!

Hoeveel gewicht doe je ongeveer?

Bewerkt: door Disturbed
Link to comment
Delen op andere websites

ik wil wel maar moet een schema hebben en kan niet opdrukken :7

Als je je nog niet kunt opdrukken raad ik je aan het bij het begin te beginnen en het zo op te bouwen. Je hebt namelijk een lichtere variant en de normale variant van opdrukken. Bij de lichtere variant 'sta' je niet op de toppen van je tenen, maar zet je je knieën op de grond. Begin op die manier met 5x opdrukken. De tweede dag druk je je 6x op, de derde dag 7x totdat je op een gegeven moment bij een stuk of 15x à 20x bent. Op deze manier train je jezelf als het ware om jezelf te kunnen opdrukken. Na een paar weken probeer je de normale variant van het opdrukken: ga op je tenen steunen. Je zult merken dat je dan jezelf eindelijk op kunt drukken. Bouw dit ook op: begin weer bij 5x, en ga door tot de 15x of zo. (Je merkt zelf wat het beste voor je lichaam is, ik kan natuurlijk niet zomaar bepalen wanneer jij wel en wanneer jij iets niet kan.)

Met opdrukken train je je borstspieren, een gedeelte van je biceps/triceps, evt. een beetje je schouders én zelfs een beetje je buikspieren (geloof je dat laatste niet? Probeer het maar eens uit dan, dan voel je het wel (vooral als je je nog niet kunt opdrukken)). Dus als je zo'n borstkas wilt hebben waar vrouwen zich graag tegen aadrukken, druk je dan op! :puh:

Je kunt ook meerdere 'kunstjes' uithalen tijdens het opdrukken. Zet je voeten bijvoorbeeld op een traptrede zodat je achterste boven je hoofd steekt. Zo train je vooral de bovenste borstspieren (je borstspieren zijn een brede groep, hoor) en je armspieren. Zet je je handen op bijvoorbeeld een traptrede (zodat je hoofd boven je achterste steekt), dan train je vooral de onderste borstspieren. Bovendien kun je je handen dichter bij elkaar zetten, zodat je het voor jezelf moeilijker maakt.

dus als iemand een dagelijks schema heeft dan graag ^_^

Je bent nog maar 12 jaar, ik weet niet wat jouw plannen zijn maar je volledig optrainen is helemaal nog niet goed op deze leeftijd. Doe zoiets pas als je wat ouder bent, dat is wat ík jou aanraad. Genoeg sporten (voetballen en-weet-ik-veel-wat) is natuurlijk wel heel goed voor je.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, Opdrukken is een goeie basisoefening, dat wel. Maar om een ferme borstkas te ontwikkelen moet je echt meer doen dan alleen je eigen lichaamsgewicht tillen :puh:

Je hebt wel gelijk, dat als je ''decline'' (Dus met je hoofd naar beneden, benen hoger dan je borstkas) je de nadruk legt op de bovenkant borst. Maar je hebt ook de zijkant nog (de Pecs), en de onderkant.

Maar weer ga ik met je mee: 12 jaar is nog te jong om met de gewichten te gaan smijten. Je bent nog volop in de groei. Je zou kunnen beginnen aan een lichte training wanneer je ongeveer 14,14 jaar bent.

(niet dat ik begon met licht hoor, ik ging de eerste dag voluit, en kon de week daarna niets meer tillen van de spierpijn, waardoor ik zelfs ziekgemeld moest worden van school)

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, Opdrukken is een goeie basisoefening, dat wel. Maar om een ferme borstkas te ontwikkelen moet je echt meer doen dan alleen je eigen lichaamsgewicht tillen :puh:

Tja, als je zo'n borstkas wilt hebben dat je onderhand een bh moet dragen, zul je inderdaad meer moeten doen dan alleen maar met je lichaamsgewicht oefenen. :puh: Maar met alleen mijn opdrukken wat ik elke dag standaard doe, heb ik toch wel een leuke borstkas - al zeg ik het zelf dan - ontwikkeld. Ik had het dan ook natuurlijk niet over zo'n overdreven groot ding, maar gewoon een leuk, breder bovenlichaam. Je snapt me wel, denk ik.

Voor bodybuilding zul je wel een stuk verder moeten gaan, uiteraard. Hoe ben je zomaar op het idee gekomen om bodybuilder te worden, eigenlijk? Had je, toen je 's ochtends eens wakker werd, ineens de volgende ingeving: "Ik heb het! Ik word supergespierd en ga bodybuilden!" :puh:

(niet dat ik begon met licht hoor, ik ging de eerste dag voluit, en kon de week daarna niets meer tillen van de spierpijn, waardoor ik zelfs ziekgemeld moest worden van school)

Toen ik me voor het eerst ging opdrukken (dan praat ik toch wel over een jaar of 2 terug) had ik de eerste paar dagen ook erg veel last van mijn bovenste arm-, borst- en buikspieren. Volgens mij is dat ook normaal, als je net begint: je belast je spieren opeens toch wel hevig. Later zou je geen spierpijn meer hoeven hebben, volgens mij.

Link to comment
Delen op andere websites

Volgende week ga ik met school fitnessen!

En af en toe doe ik aan gewichtheffen 0_0

Olympisch gewichtheffen?

Da's wel tof, daarvoor gebruik je echt al je spieren in je lichaam!

Hoeveel gewicht doe je ongeveer?

2.00KG :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, Opdrukken is een goeie basisoefening, dat wel. Maar om een ferme borstkas te ontwikkelen moet je echt meer doen dan alleen je eigen lichaamsgewicht tillen :puh:

Tja, als je zo'n borstkas wilt hebben dat je onderhand een bh moet dragen, zul je inderdaad meer moeten doen dan alleen maar met je lichaamsgewicht oefenen. :puh: Maar met alleen mijn opdrukken wat ik elke dag standaard doe, heb ik toch wel een leuke borstkas - al zeg ik het zelf dan - ontwikkeld. Ik had het dan ook natuurlijk niet over zo'n overdreven groot ding, maar gewoon een leuk, breder bovenlichaam. Je snapt me wel, denk ik.

Voor bodybuilding zul je wel een stuk verder moeten gaan, uiteraard. Hoe ben je zomaar op het idee gekomen om bodybuilder te worden, eigenlijk? Had je, toen je 's ochtends eens wakker werd, ineens de volgende ingeving: "Ik heb het! Ik word supergespierd en ga bodybuilden!" :puh:

(niet dat ik begon met licht hoor, ik ging de eerste dag voluit, en kon de week daarna niets meer tillen van de spierpijn, waardoor ik zelfs ziekgemeld moest worden van school)

Toen ik me voor het eerst ging opdrukken (dan praat ik toch wel over een jaar of 2 terug) had ik de eerste paar dagen ook erg veel last van mijn bovenste arm-, borst- en buikspieren. Volgens mij is dat ook normaal, als je net begint: je belast je spieren opeens toch wel hevig. Later zou je geen spierpijn meer hoeven hebben, volgens mij.

Het begon allemaal in Noorwegen, toen een oom van me zei dat ik erg dun was, en ik wel potentie zou hebben om breder te worden. Vanaf dat moment hadik de drang om me in te schrijven bij een sportschool.

Zo gezegd zo gedaan, en ik doorliep de eerste training met de gedachte om alleen ''ff'' iets breder te worden.

Maar ik was zo onder de indruk van de grote gasten, en ik werd echt verliefd op de sport!

In het begin nam niemand me echt serieus in de sportschool: ze dachten dat ik maar voor 3 maanden ofzo zou trainen. Maar hoe langer ik bleef volhouden, door alle pijn en moeite, zagen ze dat ik het erg serieus nam.

En ze zagen ook dat mijn lichaam erg snel reageerde op de oefeningen.

Ze zeggen dat ik er breder uitzie dan bijv. 3 weken terug.

Ik ben erg veel bezig met deze sport, en probeer aan de 6 maaltijden per dag te komen. Ik Train als een beest, ik eet als een varken, en ik slaap als een baby!

En nu hoor ik steeds vaker (ook van de dames) dat ik te ver ga, dat ik TE gespierd ben/word. Maar daar doe ik het voor, zolang het naturel is.

Mijn exvriendin had een hekel aan mijn sport, en deels door die reden is het ook mijn EXvriendin :cya:

Maar goed, beetje lang verhaal, maar zo maak ik het mee.

Als jullie nog vragen hebben, stel ze gerust :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Het begon allemaal in Noorwegen, toen een oom van me zei dat ik erg dun was, en ik wel potentie zou hebben om breder te worden. Vanaf dat moment hadik de drang om me in te schrijven bij een sportschool.

Zo gezegd zo gedaan, en ik doorliep de eerste training met de gedachte om alleen ''ff'' iets breder te worden.

Maar ik was zo onder de indruk van de grote gasten, en ik werd echt verliefd op de sport!

In het begin nam niemand me echt serieus in de sportschool: ze dachten dat ik maar voor 3 maanden ofzo zou trainen. Maar hoe langer ik bleef volhouden, door alle pijn en moeite, zagen ze dat ik het erg serieus nam.

En ze zagen ook dat mijn lichaam erg snel reageerde op de oefeningen.

Ze zeggen dat ik er breder uitzie dan bijv. 3 weken terug.

Ik ben erg veel bezig met deze sport, en probeer aan de 6 maaltijden per dag te komen. Ik Train als een beest, ik eet als een varken, en ik slaap als een baby!

En nu hoor ik steeds vaker (ook van de dames) dat ik te ver ga, dat ik TE gespierd ben/word. Maar daar doe ik het voor, zolang het naturel is.

Mijn exvriendin had een hekel aan mijn sport, en deels door die reden is het ook mijn EXvriendin :cya:

Maar goed, beetje lang verhaal, maar zo maak ik het mee.

Als jullie nog vragen hebben, stel ze gerust :Y

Mooi verhaal :)

Alleen die zes maaltijden per dag... hoe krijg je die naar binnen, zeg :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik doe zelf ook aan krachttraining.

3 keer per week naar de sportschool en elke dag opdrukken en optrekken.

Maar het probleem is dat ik gewoon te dun ben ;)

En als je te dunt bent kan je geen vet omzetten in spieren..

Maar wat ik ook eet ik word niet echt veel dikker..

Iemand nog eettips voor mij?? ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik doe zelf ook aan krachttraining.

3 keer per week naar de sportschool en elke dag opdrukken en optrekken.

Maar het probleem is dat ik gewoon te dun ben ;)

En als je te dunt bent kan je geen vet omzetten in spieren..

Maar wat ik ook eet ik word niet echt veel dikker..

Iemand nog eettips voor mij?? ;)

Extra koolhydraten eten, dubbel beleg op brood en extra boter, saus bij het avond eten, zoals mayo of appelmoes en gezonde tussendoortjes eten.

Eventueel kan je naar een dietist gaan, vooral als je een te laag BMI heb. Zelf loop ik ook bij een dietist om aan te komen. Ben net met een nieuwe fase begonnen en dat is de verdinkingsfase. De eerst fase is meestal het aanbrengen van een structuur.

@Hieronder: In boterham boter zit onverzadigd vet.

Bewerkt: door Ewoud
Link to comment
Delen op andere websites

Ik doe zelf ook aan krachttraining.

3 keer per week naar de sportschool en elke dag opdrukken en optrekken.

Maar het probleem is dat ik gewoon te dun ben ;)

En als je te dunt bent kan je geen vet omzetten in spieren..

Maar wat ik ook eet ik word niet echt veel dikker..

Iemand nog eettips voor mij?? ;)

Extra koolhydraten eten, dubbel beleg op brood en extra boter, saus bij het avond eten, zoals mayo of appelmoes en gezonde tussen doortjes eten.

Maar extra boter en extra mayonaise is toch helemaal niet gezond?

Het moet wel een beetje op een gezonde manier.. ;)

Anders krijg ik zodadelijk voor mijn 30e al hartklachten.

Link to comment
Delen op andere websites

ik wil wel maar moet een schema hebben en kan niet opdrukken :7

Als je je nog niet kunt opdrukken raad ik je aan het bij het begin te beginnen en het zo op te bouwen. Je hebt namelijk een lichtere variant en de normale variant van opdrukken. Bij de lichtere variant 'sta' je niet op de toppen van je tenen, maar zet je je knieën op de grond. Begin op die manier met 5x opdrukken. De tweede dag druk je je 6x op, de derde dag 7x totdat je op een gegeven moment bij een stuk of 15x à 20x bent. Op deze manier train je jezelf als het ware om jezelf te kunnen opdrukken. Na een paar weken probeer je de normale variant van het opdrukken: ga op je tenen steunen. Je zult merken dat je dan jezelf eindelijk op kunt drukken. Bouw dit ook op: begin weer bij 5x, en ga door tot de 15x of zo. (Je merkt zelf wat het beste voor je lichaam is, ik kan natuurlijk niet zomaar bepalen wanneer jij wel en wanneer jij iets niet kan.)

Met opdrukken train je je borstspieren, een gedeelte van je biceps/triceps, evt. een beetje je schouders én zelfs een beetje je buikspieren (geloof je dat laatste niet? Probeer het maar eens uit dan, dan voel je het wel (vooral als je je nog niet kunt opdrukken)). Dus als je zo'n borstkas wilt hebben waar vrouwen zich graag tegen aadrukken, druk je dan op! :puh:

Je kunt ook meerdere 'kunstjes' uithalen tijdens het opdrukken. Zet je voeten bijvoorbeeld op een traptrede zodat je achterste boven je hoofd steekt. Zo train je vooral de bovenste borstspieren (je borstspieren zijn een brede groep, hoor) en je armspieren. Zet je je handen op bijvoorbeeld een traptrede (zodat je hoofd boven je achterste steekt), dan train je vooral de onderste borstspieren. Bovendien kun je je handen dichter bij elkaar zetten, zodat je het voor jezelf moeilijker maakt.

dus als iemand een dagelijks schema heeft dan graag ^_^

Je bent nog maar 12 jaar, ik weet niet wat jouw plannen zijn maar je volledig optrainen is helemaal nog niet goed op deze leeftijd. Doe zoiets pas als je wat ouder bent, dat is wat ík jou aanraad. Genoeg sporten (voetballen en-weet-ik-veel-wat) is natuurlijk wel heel goed voor je.

voetbal ben ik pas mee gestopt want von het te saai worden en eigenlijk moet ik juist afvallen :D

ik doe aan handboogschieten nu maar dat traint armen :schater: en dj :7

dus wil eigenlijk in me eentje een beetje afvallen :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Ik doe zelf ook aan krachttraining.

3 keer per week naar de sportschool en elke dag opdrukken en optrekken.

Maar het probleem is dat ik gewoon te dun ben ;)

En als je te dunt bent kan je geen vet omzetten in spieren..

Maar wat ik ook eet ik word niet echt veel dikker..

Iemand nog eettips voor mij?? ;)

Onzin. Vet wordt niet in spieren omgezet. Jij hebt met een dun lichaam juist geluk, want zo kun je meteen beginnen met het trainen van je spieren. Als je een goede trainingsschema hebt zul je binnen korte tijd al de eerste resultaten moeten zien...

Wat je dan verkeerd doet weet ik niet, maar het feit dat je wat dunnetjes bent is echt niet een factor wat ervoor zorgt dat je niet gauw spieren weet te kweken, hoor.

Extra koolhydraten eten, dubbel beleg op brood en extra boter, saus bij het avond eten, zoals mayo of appelmoes en gezonde tussendoortjes eten.

Eventueel kan je naar een dietist gaan, vooral als je een te laag BMI heb. Zelf loop ik ook bij een dietist om aan te komen. Ben net met een nieuwe fase begonnen en dat is de verdinkingsfase. De eerst fase is meestal het aanbrengen van een structuur.

@Hieronder: In boterham boter zit onverzadigd vet.

Om spieren te kweken heb je meer baat met proteïnen (eiwitten) dan met koolhydraten, hoor... Oké, om aan te komen werken koolhydraten wellicht. Maar zoals ik al zei heb je per defenitie geen extra gewicht nodig om spieren te kweken.

voetbal ben ik pas mee gestopt want von het te saai worden en eigenlijk moet ik juist afvallen :D

ik doe aan handboogschieten nu maar dat traint armen :schater: en dj :7

dus wil eigenlijk in me eentje een beetje afvallen :Y

Met handboogschieten train je echt niet je armen hoor... :7

Bewerkt: door Pietje II
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...