Jump to content

GTA Vice City Easter Eggs


Lantyz

Recommended Posts

de EastereggEasteregg :lol:

*Screen is naar de GTA VC walkthrough verhuist!*

Apartment 3c

*Screen is naar de GTA VC walkthrough verhuist!*

Links de deur waardoor je in apartment 3c komt, rechts de kamer zelf. Er is ook een badkamer, maar daar heb ik uit ethische overwegingen geen screen van gemaakt. Is nogal ranzig, namelijk :lol:

Gedumpte lijken

*Screen is naar de GTA VC walkthrough verhuist!*

Er staan er twee aangegeven op de kaartjes. Er zijn geruchten dat er nog een derde is boven Prawn Island, maar die heb ik tot op heden niet gevonden.

Hostes ad pulverum ferire

*Screen is naar de GTA VC walkthrough verhuist!*

Boerenlatijn voor 'sla je vijanden tot pulp'

het Chariot Hotel

*Screen is naar de GTA VC walkthrough verhuist!*

Een beetje banale grap, wel. :lol: Let ook op de fontijn boven op het dak van het hotel die om de zoveel seconden spuit. De ramen lichten op na 11 uur, en zijn niet elke keer op deze manier verlicht.

Zelfmoordgrap

*Screen is naar de GTA VC walkthrough verhuist!*

Don't just jump; Hyperjump! Te zien naast het raam waaruit je de foto's neemt van Candy Suxxx en Alex Shrub in de missie van the Studios.

Liberty Chartered Lines

*Screen is naar de GTA VC walkthrough verhuist!*

Is het je wel 's opgevallen dat dit schip hetzelfde schip is als diegene die je opblaast in de missie 'Bomb da base, act II' in GTA III? Alleen hier is het schip nog redelijk intact, in GTA III staat het op instorten.

Sterrenbeeld

*Screen is naar de GTA VC walkthrough verhuist!*

Deze easteregg zal wel bij bijna iedereen bekend zijn; Het sterrenbeeld 'Rockstar'. Voor de duidelijkheid heb ik de sterren op de juiste manier verbonden. Het sterrenbeeld bevindt zich in het oosten.

Rockstarlogo's

*Screen is naar de GTA VC walkthrough verhuist!*

Als staartje van de vorige easteregg: Nog meer rockstarlogo's. De locaties heb ik er niet bijgezet; da's onbegonnen werk.

Scheepswrakken

*Screen is naar de GTA VC walkthrough verhuist!*

GTA VC schijnt geen veilige haven te zijn. Er zijn in ieder geval al twee grote vrachtschepen gezonken. Achterop de wrakken staat overigens weer 'Chartered Liberty Lines' Verder ligt er nog een klein wrak onder de brug naar Downtown, en drie autowrakken onder de brug van Starfish Island naar Little Havana.

Ik update deze lijst zo snel en vaak mogelijk. Suggesties zijn welkom.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 381
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Baffie

    36

  • Lantyz

    33

  • MrKooKie

    21

  • Hanneswasco

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

Misschien de afleidingen uit films, zoals de undercover-politie en het Vice Point winkelcentrum uit Miami Vice en de Outfits. Over outfits is al wel een topic, maar één groot topic over alle opmerkelijke wel grappige dingen in Vice City kan geen kwaad. Trouwens, dat je de Havana-kleding niet meer kan pakken, is dat ook een EasterEgg of gewoon een fout in het spel?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan alle eastereggs helaas niet in één post zetten, omdat er een maximum aantal tekens is. Ik ga dus hier verder.

Duikboot

*Screen is naar de GTA VC walkthrough verhuist!*

Een onderzeeër in GTA VC! Heeft misschien iets te maken met de scheepswrakken die op de bodem liggen? :lol:

Mr Whoopee

*Screen is naar de GTA VC walkthrough verhuist!*

Nog meer puperhumor van Rockstar. De twee ijsbolletjes op de icecreamvan lijken nogal sterk op een bepaald lichaamsdeel van het vrouwelijk lichaam. Toeval? Misschien, maar kijk ook even naar de Mr Whoopee van GTA SA. ;)

Op de plattegrond staat de IceCreamFactory aangegeven.

Gruppe Sechs*Screen is naar de GTA VC walkthrough verhuist!*

"Gruppe Sechs" is Duits voor 'Groep Zes'. 'Gruppe Fünf' ('Groep Vijf') is een Zwitsers beveiligingsbedrijf. Misschien heeft Rockstar het veranderd in 'Gruppe Sechs omdat dat op zijn Engels uitgesproken iets geheel anders betekend. :lol:

TransAtlantique

*Screen is naar de GTA VC walkthrough verhuist!*

In je hotelkamer van OceanHeights hangt deze poster. Toen ik hem zag moest ik onmiddelijk denken aan de poster van de Holland-Amerika-Lijn, de scheepsverbinding van Rotterdam naar New York.

Romero's Butcher & Funeraria

Romero doet duistere zaakjes. Hij runt tegelijkertijd een begrafenisonderneming en een slager.

*Screen is naar de GTA VC walkthrough verhuist!*

In de vitrine van de slager wordt menselijk vlees tentoongesteld.

*Screen is naar de GTA VC walkthrough verhuist!*

En in de vitrine van de begrafenisonderneming zijn ook wat aparte dingen te zien. Let op de goedkoopste doodskist en het rockstarlogo op de grafsteen. Op de andere grafsteen staat 'Steven Mulholland RIP' in het Pricedown lettertype. Steven Mulholland is één van diegenen die aan GTA VC gewerkt hebben (maar voor zover ik weet is hij niet dood :lol: )

Achter dit gebouw is een binnenplaatsje met vier graven. In een ervan ligt een van het vlees ontdaan skelet. Let vooral op de ontbrekende arm: Die ligt in de vitrine van de slager.

Link to comment
Delen op andere websites

Is dat bootje onder de brug vanaf Prawn Eiland naar Downtown ook een EasterEgg, of wordt die daar niet onder gerekend?

[EDIT door Lantyz: Ik heb hem erbij gezet]

Trouwens op Starfish Eiland zijn nog 2 zwembaden naast degene met het R* logo-vorm die er ook wel merkwaardig uitzien.

[EDIT door Lantyz: Wordt aan gewerkt :) ]

Link to comment
Delen op andere websites

Vorige post was weer vol, dus ik ga hier weer verder...

Pogo the Monkey

*Screen is naar de GTA VC walkthrough verhuist!*

Het videospelletje 'Pogo the Monkey' (pogothemonkey.com) uit GTA III is te zien in the Well Stacked Pizza van Little Haïti en the Taxi Firm. Ernaast staat de Degenatron.

PetsOvernight.com

*Screen is naar de GTA VC walkthrough verhuist!*

Eigenlijk niet echt een easteregg, maar ik kon het niet laten. :puh: PetsOvernight.com (www.petsovernight.com) uit GTA III bestond in GTA VC ook al, alleen omdat er toen nog geen internet was, staat er natuurlijk geen '.com' achter.

Moonhoax

*Screen is naar de GTA VC walkthrough verhuist!*

Bevalt de grootte van de maan je niet? Schiet er dan 's met een sniper op, en je zult zien dat je hem in acht verschillende afmetingen kan krijgen.

Ocean View

*Screen is naar de GTA VC walkthrough verhuist!*

In je safehouses komt in de loop van het spel steeds meer te staan. Hier wat screens van Ocean View.

Op de muur zie je vier posters. De rechter is hierboven al besproken. Van de andere drie zijn er twee van Candy Suxxx, en de laatste is een tot Pop-Art verheven GTA III-screen. Op het tafeltje liggen wat tijdschriften (met oa. Diaz).

*Screen is naar de GTA VC walkthrough verhuist!*

Hier ligt het één en ander wat met wat meer criminele activiteiten te maken heeft: Een kogelvrij vest, de buit van 'The Job' en een 'shooter of the Month'-trofee

*Screen is naar de GTA VC walkthrough verhuist!*

En dan nog even wat die 100 hidden packages nu betekenden: Er zat drugs in. Op de screen zie je een doormidden gezaagde hidden package. In de hoek staan wat tonnen Boomshine, dat spul van Love Fist.

Vercetti Estate

*Screen is naar de GTA VC walkthrough verhuist!*

Op het bureau liggen de foto's die je gemaakt hebt in de missie 'Martha's Mug Shot' en wat folders over wapens. Op het tafeltje liggen twee papieren schietschijven en ernaast staan wat GASH tassen.

*Screen is naar de GTA VC walkthrough verhuist!*

Op het tafeltje staan wat jerrycans van het spul wat Phil brouwt, 'Hot 'n' Sticky'

('Guaranteed to burn to the bone' staat erop :puh: ). Ernaast liggen de kleurenversies van de foto's op je bureau, en één ervan is groot afgedrukt en op de muur gehangen (het wordt steeds beter! :lol: )

*Screen is naar de GTA VC walkthrough verhuist!*

Het hele huis wordt steeds rommeliger. Pizzadozen en sigarettenpeuken liggen overal. Diaz' portret is ook wat... aangepast.

*Screen is naar de GTA VC walkthrough verhuist!*

In de bar ligt na de missie 'Demolition man' een verpakking van een RC Goblin. Ook komen er wat Gash-tassen te staan en na elke race die je wint krijg je een beker. Schoonheidsfoutje: De recorder die Diaz overhoop knalt is weg, maar de stekker ligt er nog. :D

[EDIT: Hrm... Het forum krijgt het een beetje moeilijk met afbeeldingen weergeven, geloof ik... 's Kijken hoe we dat gaan fixen...]

[EDIT2: Het lijkt nu te werken... Zo niet; rechtermuisknop afbeelding; eigenschappen; adres (URL) in je taakbalk kopiëren]

Link to comment
Delen op andere websites

Achter dit gebouw is een binnenplaatsje met drie graven. In een ervan ligt een van het vlees ontdaan skelet.
lantyz ik wil even zeggen er zijn drie die zijn begraven en 1 niet dus het zijn er vier

[EDIT door Lantyz: Bedankt, ik heb het gewijzigd]

Bewerkt: door Lantyz
Link to comment
Delen op andere websites

bij de leaf golf island is er ook ergens een gedumpte lijk dus is er 3 :) zuidwesten op kaart geloof ik

[EDIT door Lantyz: Volgens mij is dat diegene op het rechter kaartje, maar als je even een screen met radar maakt kan ik het nagaan]

Bewerkt: door Lantyz
Link to comment
Delen op andere websites

ik kan die lijken niet echt vinden :crying: :crying: :crying:

[EDIT door Lantyz: Veel duidelijker kan ik het kaartje niet maken. Ik heb onder in je post nog een screen toegevoegd van het andere lijk. Blijf zoeken; Ze zijn er echt]

[EDIT2 door Lantyz: Ze staan nu beide, met screen, op de Walkthrough]

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...