Jump to content

Vechtsporten


Wesley

Recommended Posts

  • 1 maand later...
  • Reacties 107
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Wesley

    18

  • Ruwie

    7

  • game~skater

    4

  • GTA Haas

    4

  • 5 maanden later...

Ik wil toch maar weer eens even een oude koe(topic) uit de sloot halen, ik ben nu helemaal verdiept in Judo en Jiu Jitsu, sinds kort doen we ook vet vaak op school aan Jiu Jitsu.

Ik doe sinds kort ook aan Kickboxen op de sportschool, naast dat kickboxen leert mijn instructeur ook allemaal jiu jitsu worpen en grepen e.d.

Na mijn mening vind ik Jiu Jitsu echt een super sport, en ik denk dat dit ook één van de mother of all fight sports is, ik denk dat je met andere vechtkunsten er bijna niet tegen op kunt, JJ is echt een mengsel van klappen uitdelen, trappen, en iemand in (dodelijke) grepen zetten.

Echt super! Zijn hier nog meer mensen die de style Jiu Jitsu beoefenen?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou graag op een vechtsport willen maar ik zou niet weten welke.

Er zijn er tegenwoordig zoveel en ik weet gewoon niet wat het beste bij mij past..

Mja, alle vechtsporten zijn ergens anders voor, bijvoorbeeld karate, is typisch voor zelfverdediging.

En Judo is weer voor aanvallen en verdedigen, elke vechtsport is tenminste ergens goed voor ^_^

Karate is een Aanvals sport. Judo een verdedigings sport.

Link to comment
Delen op andere websites

Karate is een zelfverdedigingskunst ;)

Ik heb zelf ook aan Karate gedaan, en werd het mij ook goed duidelijk gemaakt dat het een 'zelfverdedigingskunst' is, natuurlijk komen er wel aanvallen in voor, maar dat zie je ook bij Judo, en Aikido, Win Chun, Jiu Jitsu enz.

P.S. zie: Wikipedia - Zelfverdediging Pagina

Zelfverdediging is het zich (leren) weren tegen een aanval van een of meer tegenstanders. In zelfverdediging worden ook cursussen gegeven, die vaak gebaseerd zijn op all-round verdedigingskunsten of vechtsporten zoals Kung Fu (wushu), jiujitsu en karate.
Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Ik zit echt al een paar jaar eraan te denken om eindelijk is met een vechtsport te beginnen,

Iemand (een) tip(s) voor een 18-jarige? Die dus al wat op leeftijd is en in een korte tijd nog wat leuke moves wil leren (?) :)

Link to comment
Delen op andere websites

Mja ik weet niet wat jij graag wilt doen, er zijn verschillende dingen wat je kunt doen in de vechtsport gebied, zo heb je Judo of Jiu Jitsu, dat is vooral veel met worpen en grepen, maar je hebt ook kickboxing, en daarmee ga je meestal volop vlammen zonder er eigenlijk bij te gaan liggen.

Het hangt er maar net vanaf welke gebied jou het meest aantrekt, grepen? worpen? volop slaan en schoppen e.d. Elke vechtsport is anders.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 maanden later...
  • 2 weken later...

Hmm heb besloten om alleen nog verder te gaan met intensief Freefighten. Ik beoefende eerst ook nog stylen zoals Jiu Jitsu en kickboxing en nog een aantal vechtsporten. Ik doe nu alleen nog maar aan Freefighten, het is sowieso een combinatie van allerlei vechtsporten. Voor mensen die niet weten wat Freefight is? Filmpje.

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm heb besloten om alleen nog verder te gaan met intensief Freefighten. Ik beoefende eerst ook nog stylen zoals Jiu Jitsu en kickboxing en nog een aantal vechtsporten. Ik doe nu alleen nog maar aan Freefighten, het is sowieso een combinatie van allerlei vechtsporten. Voor mensen die niet weten wat Freefight is? Filmpje.

Waar doe je dat?

Link to comment
Delen op andere websites

Haha alsof het zo vanzelfsprekend is. :puh: Ik ken persoonlijk niet veel sportscholen waar ze daar les ingeven. xD

Hier in Winschoten zijn volgens mij zelfs twee sportscholen waar Freefight les wordt gegeven. En een kameraad van mij geeft zelfs les, niet op mijn sportschool hoor maar een andere. Erg leuke sport.

Link to comment
Delen op andere websites

Die freefight is gewoon elkaar kapot maken zonder stijl.

Dan vind ik Taekwondo, Judo, karate veel beter. Die werken toch met punten ? Judo met rug op de grond

EDIT: ik snap niet dat mensen dat willen doen :s

Bewerkt: door Think
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...