Jump to content

Het grote "C&C" topic


Jesperkaj

Recommended Posts

Command and Conquer

Command and Conquer (afgekort C&C) is een RTS voor de Playstation, XBox 360 en de PC. Er zijn verschilende series spellen hiervan, dit zijn: Tiberian, Red Alert en Generals . Het nieuwste spel is Red Alert 3 en de oudste is C&C Tiberian Dawn.

Lijst met alle C&C:

Tiberian serie

Command & Conquer: Tiberian Dawn

Command & Conquer: The Covert Operations (uitbreidingspakket)

Command & Conquer: Sole Survivor

Command & Conquer: Tiberian Sun

Command & Conquer: Tiberian Sun - Firestorm (uitbreidingspakket)

Command & Conquer: Renegade

Command & Conquer 3: Tiberium Wars

Command & Conquer 3: Kanes Wrath (uitbreidingspakket)

Red Alert serie

Command & Conquer: Red Alert

Command & Conquer: Red Alert - The Aftermath (uitbreidingspakket)

Command & Conquer: Red Alert - Counterstrike (uitbreidingspakket)

Command & Conquer: Red Alert 2

Command & Conquer: Red Alert 2 - Yuri's Revenge (uitbreidingspakket)

Command & Conquer: Red Alert 3

Generals serie

Command & Conquer: Generals

Command & Conquer: Generals - Zero Hour (uitbreidingspakket)

Voor meer info over deze games wordt je verwezen om naar deze website te gaan: http://nl.wikipedia.org/wiki/Command_%26_Conquer

Bewerkt: door Jesperkaj
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 269
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Nissan

    62

  • Jesperkaj

    57

  • Honkbal95

    29

  • Torritor

    27

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kijk!

Altijd leuk zo een topic.

Ik heb vroeger veel Starcraft gespeeld,dat was de enige game in de RTS genre die ik speelde,ik wist toen ook niet wat een RTS was maar ok.

Een kleine 10 jaar later ( Nu dus ) heb ik pas C&C ondekt,en ik vind het erg leuk.

Wat ik dan wel weer jammer vind is dat ik op C&C3 ben uitgekeken,ik heb het tijden gespeeld over LAN met een vriend ( Prachtige momenten gehad dat wel ) maar na een tijdje vond ik het niet meer boeiend.

Ik wacht dan ook met smacht op StarCraft II ,maar ok ik hou op want hier hebben we het over C&C. _O_

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...
Hey, ik heb een vraagje:

als ik RA2 wil opstarten komt er dit te staan

Cannot find Ra2 exe.

help!!!!!!!!

Lijkt er in eerste instantie op dat je een spel probeert te starten die er gedeeltelijk of niet meer helemaal opstaat. Bij het aanklikken van de '.exe' om het spel te starten, krijg je dan de melding dat het bestand niet kan worden gevonden. Ik raad je aan het spel te verwijderen. Dit kun je doen via het configuratiescherm, maar beter is om dit te doen met Regcleaner. Selecteer met het programma de map van Westwood en verwijder deze. Het spel zelf, de mappen en de bestanden in het register worden verwijderd, wat betekent dat het spel in zijn geheel van je harde schijf verwijderd is. Installeer het spel vervolgens opnieuw, en de kans acht ik groot dat hij het daarna wél gaat doen. Succes! :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

weet iemand hoe het spel van c&c heette waar je op het eind uit 4 wereldmonumenten moet kiezen om er daarna 1tje te vernietigen ? zou het erg waarderen want ik ben de naam vergeten.

je kon volgens mij kiezen uit:

de eifeltoren

het witte huis

die grote klok in london

en nog iets wat ik vergeten ben.

Link to comment
Delen op andere websites

Screenshot mogelijke Red Alert 3: KlikerdeKlik

Niet mogelijke, maar het is al bevestigd dat men bezig is met het vervolg van het 7/8 jaar geleden uitgekomen Red Alert 2. Hij zal natuurlijk verschijnen op de PC, en daarnaast ook op de 360 én PS3.

Die screenshots zien er al enorm goed uit, vind ik. Echt die Red Alert stijl met die heerlijke gameplay. Er is jammer genoeg nog geen releasedatum bekend, maar ik hoop dat we niet meer lang hoeven te wachten.

weet iemand hoe het spel van c&c heette waar je op het eind uit 4 wereldmonumenten moet kiezen om er daarna 1tje te vernietigen ? zou het erg waarderen want ik ben de naam vergeten.

In Command and Conquer: Red Alert 2 staan met name de monumenten centraal. Wellicht dat je die bedoeld?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb Command & Conquer: Red Alert 2 op de PC, het is best wel oud maar wel leuk om te spelen. Er zijn ook missie's in Red Alert 2 maar ik heb ze niet allemaal gehaald. Want de laatste missie's vindt ik erg moeilijk. Je kan gelukkig wel Single Player doen. Ik neem dan meestal Amerika of Rusland. de gameplay vindt ik wel erg goed in deze game, je kan een eigen basis maken en zelf gebouwen neerzetten waar je wil. Je kan paradropen, superwapens etc. Je kan ook mensen in gebouwen stoppen, als je een basis moet bouwen waar veel gebouwen staan is het wel handig om mannetjes erin te stoppen. Je kan ook straaljagers, eigen tanks, hekken zetten, zodat je goed beschermt bent. Maar je moet wel zuinig zijn met je geld, als alles op is moet je wel lang wachten voordat je veel geld hebt, dus zorg altijd dat je een beetje over heb. Je hebt wel goudzoekers (die met een agen goud halen ofzo :puh: ) dus zorg ook dat je genoeg hebt. Bijvoorbeeld het Hoofdgebouw kan je het beste een hek eromheen zetten en de Battle Lab ook, dat is wel handig. Trouwens heeft iemand een tip voor de laatste missie van Red Alert?

Bewerkt: door Rene-GTA
Link to comment
Delen op andere websites

Trouwens heeft iemand een tip voor de laatste missie van Red Alert?

Ligt eraan welke campaign missie je bedoeld (Allies of Sovjets). Voor elke missie geldt eigenlijk dat je eerst moet beginnen met een basis verdediging. Bouw een paar lichte tanks, bouw wat afweergeschut en maak wat soldaten. Zo ben je in ieder geval bestendig tegen lucht- en grondaanvallen. Zodra je dat hebt, is het slim om de map te gaan verkennen. Bekijk waar de vijand zit en wat deze in bezit heeft.

Bouw voldoende War Miners, zodat je niet in geldnood komt of te lang moet wachten op je geld. Wanneer je beschikt over een klein leger én de map hebt verkend, kun je beginnen aan een sterker leger waarmee je een eerste aanval kunt plegen. Mocht je Sovjet zijn, bouw dan een leger Apocalypse tanks. Wanneer je Allied bent, is het slim om veel Prism tanks te bouwen. Beide tanks zijn ietwat zwak in enkelvoud, maar zodra ze in grotere aantallen zijn, zijn ze enorm sterk.

Bekijk natuurlijk ook de verdediging van je tegenstander. Wanneer deze bijvoorbeeld veel Prism Towers of Tesla Coils bevat, is het niet slim om met je tanks daar op af te rushen. Je kunt dan beter van afstand wat rakketen werpen (met bijvoorbeeld een Harrier of een V3 Rocket Launcher). Het is verder vooral een kwestie van uitvogelen en de juiste units weten toe te passen. Desnoods doe je de missie nog een keer over en gebruik je eens aan andere tactiek.

Overigens kun je snel een groot leger maken door een stuk of 10 War Factories te maken, zodat het produceren van tanks enorm snel gaat. Het kost wel wat natuurlijk, maar je hebt in een kleine tijd een enorm leger tot je beschikking.

Link to comment
Delen op andere websites

Trouwens heeft iemand een tip voor de laatste missie van Red Alert?

Ligt eraan welke campaign missie je bedoeld (Allies of Sovjets). Voor elke missie geldt eigenlijk dat je eerst moet beginnen met een basis verdediging. Bouw een paar lichte tanks, bouw wat afweergeschut en maak wat soldaten. Zo ben je in ieder geval bestendig tegen lucht- en grondaanvallen. Zodra je dat hebt, is het slim om de map te gaan verkennen. Bekijk waar de vijand zit en wat deze in bezit heeft.

Bouw voldoende War Miners, zodat je niet in geldnood komt of te lang moet wachten op je geld. Wanneer je beschikt over een klein leger én de map hebt verkend, kun je beginnen aan een sterker leger waarmee je een eerste aanval kunt plegen. Mocht je Sovjet zijn, bouw dan een leger Apocalypse tanks. Wanneer je Allied bent, is het slim om veel Prism tanks te bouwen. Beide tanks zijn ietwat zwak in enkelvoud, maar zodra ze in grotere aantallen zijn, zijn ze enorm sterk.

Bekijk natuurlijk ook de verdediging van je tegenstander. Wanneer deze bijvoorbeeld veel Prism Towers of Tesla Coils bevat, is het niet slim om met je tanks daar op af te rushen. Je kunt dan beter van afstand wat rakketen werpen (met bijvoorbeeld een Harrier of een V3 Rocket Launcher). Het is verder vooral een kwestie van uitvogelen en de juiste units weten toe te passen. Desnoods doe je de missie nog een keer over en gebruik je eens aan andere tactiek.

Overigens kun je snel een groot leger maken door een stuk of 10 War Factories te maken, zodat het produceren van tanks enorm snel gaat. Het kost wel wat natuurlijk, maar je hebt in een kleine tijd een enorm leger tot je beschikking.

Allies, maar je hebt wel een goede plaats bij de laatste missie, maar de Sovjets gebruiken Superweapons en als de tanks komen en die spinnen die in de War Miners, dan kunnen ze niet dood want ze hebben iets waardoor ze onschadelijk zijn (voor heel even). En als ze niet meer onschadelijk zijn dan hebben ze al me basis gesloopt. :ch:

Bewerkt: door Rene-GTA
Link to comment
Delen op andere websites

Trouwens heeft iemand een tip voor de laatste missie van Red Alert?

Ligt eraan welke campaign missie je bedoeld (Allies of Sovjets). Voor elke missie geldt eigenlijk dat je eerst moet beginnen met een basis verdediging. Bouw een paar lichte tanks, bouw wat afweergeschut en maak wat soldaten. Zo ben je in ieder geval bestendig tegen lucht- en grondaanvallen. Zodra je dat hebt, is het slim om de map te gaan verkennen. Bekijk waar de vijand zit en wat deze in bezit heeft.

Bouw voldoende War Miners, zodat je niet in geldnood komt of te lang moet wachten op je geld. Wanneer je beschikt over een klein leger én de map hebt verkend, kun je beginnen aan een sterker leger waarmee je een eerste aanval kunt plegen. Mocht je Sovjet zijn, bouw dan een leger Apocalypse tanks. Wanneer je Allied bent, is het slim om veel Prism tanks te bouwen. Beide tanks zijn ietwat zwak in enkelvoud, maar zodra ze in grotere aantallen zijn, zijn ze enorm sterk.

Bekijk natuurlijk ook de verdediging van je tegenstander. Wanneer deze bijvoorbeeld veel Prism Towers of Tesla Coils bevat, is het niet slim om met je tanks daar op af te rushen. Je kunt dan beter van afstand wat rakketen werpen (met bijvoorbeeld een Harrier of een V3 Rocket Launcher). Het is verder vooral een kwestie van uitvogelen en de juiste units weten toe te passen. Desnoods doe je de missie nog een keer over en gebruik je eens aan andere tactiek.

Overigens kun je snel een groot leger maken door een stuk of 10 War Factories te maken, zodat het produceren van tanks enorm snel gaat. Het kost wel wat natuurlijk, maar je hebt in een kleine tijd een enorm leger tot je beschikking.

Allies, maar je hebt wel een goede plaats bij de laatste missie, maar de Sovjets gebruiken Superweapons en als de tanks komen en die spinnen die in de War Miners, dan kunnen ze niet dood want ze hebben iets waardoor ze onschadelijk zijn (voor heel even). En als ze niet meer onschadelijk zijn dan hebben ze al me basis gesloopt. :ch:

Ook is een manier op snel een Weather Storm Device en een Spy Satelite te bouwen en vervolgens met je Storm op de Nuclear Power Plants te richten. Dan werken de Iron Curtain en de Nuclear Missle Silo niet meer.

Link to comment
Delen op andere websites

Ehm, ik wil graag online met C&C Zero Hour, maar iedere keer als ik een game join en de game begint probeert hij te verbinden met de spelers. Maar dan staat er 'Waiting for probe response' en na 2 seconden geeft hij een error aan 'Unable to connect to the other players'.

Firewall staat uit en ik heb geen idee wat ik er aan moet doen. Hulp zou geweldig zijn! ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Firewall staat uit en ik heb geen idee wat ik er aan moet doen. Hulp zou geweldig zijn! ^_^

Mocht je over een router met ingebouwde firewall beschikken, dan kun je toch nog even proberen om enkele poorten te openen. In het geval van Command and Conquer: Zero Hour zijn dat de volgende:

[table=simple]

TCPUDP804321666727900289102990029900[/table]

Dit zijn overigens exact dezelfde poorten die ook voor Generals opengezet moeten worden, dus dan heb je die direct ook mooi gedaan.

Mocht je niet weten hoe je een poort moet openen, dan kun je natuurlijk altijd terecht op PortForwarding. Kies je router, vervolgens de betreffende game of software en je krijgt een volledige uitleg.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...