Jump to content

Het 'verhaal' van GTA2


Baffie

Recommended Posts

Weet iemand hier misschien hoe het verhaal van GTA2 inelkaar zit. In het begin zie je namlijk niks geen intro, en om naar de volgende stad te gaan hoef je alleen maar heel veel geld te hebben. Van de gangs die er zijn gaat er telkens één door naar de volgende level en dat is ook telkens dezelfde terwijl je er net zoveel missies tegen kunt doen als je maar wilt. Hoe dat gebeurt wordt ook niet vermeldt. Weet iemand het 'verhaal' van GTA2 misschien?

Link to comment
Delen op andere websites

Er is volgens mijn helemaal geen verhaallijn in gta2. Ik had zelf ook nog even op google enz. gezocht maar ik kon niks vinden. Het maakt nou denk ik toch ook niet zo veel meer uit? Gta2 is toch al hartstikke oud.

Link to comment
Delen op andere websites

GTA2 speelt zich af in de nabije toekomst. In de stad waarin GTA2 zich afspeelt hebben zeven gangs de macht zo'n beetje in handen en proberen die te behouden of uit te breiden door andere gangs dwars te zitten. Je bent zelf een soort manusje-van-alles, pas gearriveerd in de stad (of je net uit de bak komt is niet helemaal duidelijk, maar wel aannemelijk). Je deinst er niet voor terug om de criminele opdrachten van de gangs aan te nemen, maar je staat niet noodzakelijk aan de kant van een bepaalde gang; Het gaat jou alleen om het geld. Heb je genoeg geld, dan kan je naar het volgende district van de stad.

Niet echt een supergeraffineerde verhaallijn, maar zo zit het in elkaar. Je bent gewoon een nobody die als uitvoerende kracht werkt voor de gangs. Ongeveer hetzelfde als in GTA1, maar dan met duidelijk aanwezige gangs ipv. alleen opdrachtgevers.

Link to comment
Delen op andere websites

Ok, bedankt. Trouwens dat het in de toekomst afspeeld is ook niet echt te zien, maar dat maakt niet uit. Weet je er trouwens helemaal niks van hoe je heet ofzo. Anders lijkt het wel op The Bourne Identity. Net zo'n verhaal alleen komt die er wel achter.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat GTA2 zich afspeelt in de toekomst is heel subtiel te zien. De auto's zien er bijvoorbeeld wat futuristischer uit dan normale auto's (zeker als je de 3D-versies ziet).

En een naam wordt nergens gegeven. Niet omdat die onbekend is, maar omdat er verder geen verhaal achter zit. Je speelt gewoon jezelf, net als in GTA1.

Link to comment
Delen op andere websites

Dus dat je een naam draagt is pas nieuw in Vice City? Zijn ze ook niet erg vroeg mee. Maar zijn er 3d versies van GTA2? Heb ik nog nooit gezien. Maar daar ging dit topic niet over. Die gangs die er zijn, hebben die ook nog wat met het spel te maken, of zijn die er alleen maar om het spel leuker te maken en missies te krijgen? GTA2 is wel érg samenhangend. Meteen nog een vraag, wat is de chronologische volgorde van al de GTA's in de tijd waarin je ze speelt?

Link to comment
Delen op andere websites

GTA2 is 3D, het heeft alleen een topdown-view. De auto's zijn wel 2D, maar zijn ook in 3D gemodeleerd. Bij deze een plaatje van de taxicab in 3D (Bij deze is het futuristische niet echt goed te zien, maar ik kon zo snel geen andere vinden.

gta2taxicab7nb.jpg

De gangs hebben alles te maken met GTA2. Je gebruikt gangs om respect te winnen of te verliezen, krijgt opdrachten van ze, krijgt hulp van ze wanneer de politie achter je aan zit (of een kogel in je nek wanneer ze je niet mogen), en ze duiden de territoria aan van de verschillende gangs.

De chronologische volgorde van alle GTA's:

GTA London Mission - 1969

GTA Vice City - 1986

GTA San Andreas - 1992 (weet dit jaartal niet zeker, heb GTA SA nog niet)

GTA - Heden

GTA III - Heden, maar speelt later dan GTA, omdat het later is uitgegeven.

GTA2 - nabije toekomst, jaartal onbekend.

Link to comment
Delen op andere websites

Hé lache, als ze ook zo zouden uitgegeven zijn was GTA2 dus nu aan de beurt. Maar GTA2 3D, is dat gewoon een Mod voor GTA2 of een heel apart spel. Ik had op google wel eens gezocht voor screens van GTA2 en dan zag ik ze ook 3D, vond ik al vreemd, dát is dus de verklaring!

Link to comment
Delen op andere websites

Voor de zoveelste maal: GTA2 is 3D. Je ziet het spel alleen van bovenaf. De auto's zijn 2D, maar bij het ontwerpen ervan zijn ze ook in 3D gemaakt (of dit voor art-doeleindes op bijvoorbeeld fora was, of om zo mooi mogelijke 2D wagens te maken, weet ik niet).

Heb trouwens nog een screen van de Jefferson gevonden, hier is beter te zijn dat de auto's er niet hedendaags uitzien (hoewel veel wagens wel van die ouderwetse wielkappen hebben. Het lijkt nog het meest op het beeld wat men vijftig jaar geleden over de toekomst had :lol: ).

post-7-1106428956.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Dan snap ik er voor de zoveelste maal nog niks van. GTA2 is toch van bovenaf, je kunt wel een beetje zien of je boven of onder bent, maar het is niet zo dat je het net zo 3D ziet als Vice City of SA. Bedoel jij dan dat wat ik net noemde dat je wel een beetje kan zien dat het 3D is of wat ik nog steeds niet snap dat er mods ofziets zijn dat het gewoon écht 3D is netzoals GTA3, VC en SA. Sorry dat ik het nog niet begrijp. Hopelijk wil je het nog één keer uitleggen!?!

Link to comment
Delen op andere websites

3D Betekent dat er drie dimensies zijn; Je kan naar boven, naar voren en opzij. In GTA2, net zoals in alle GTA's, is dit zo. Daarom zijn alle GTA's 3D. In een spel als spaceinvaders, of pong kan je maar twee kanten op, daarom zijn dat soort spellen 2D.

De auto's van GTA2 zijn echter wel 2D. Let maar eens op: Je ziet nooit de zijkant of voorkant van de wagens; Alleen de bovenkant. Tijdens het maken van het spel zijn de auto's echter ook in 3D gemaakt, zoals je op de afbeeldingen in dit topic kunt zien. Hierna is alleen de bovenkant van de wagens gebruikt, omdat dat het enige was van de wagen wat je zag in het spel, waardoor de auto's 'plat' zijn, en dus 2D.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...