Jump to content

Yildirim kiest voor...


Tim14

Recommended Posts

'Ugur Yildirim kiest verstand boven hart'

22/1/2005 15:18

Ugur Yildirim gaat uitkomen voor het Nederlands elftal, zo meldt De Telegraaf. De Turkse Nederlander van SC Heerenveen gaf de voorkeur aan Oranje boven Turkije omdat dat speltechnisch beter bij hem past en hij een indrukwekkender cv opbouwt als Nederlands international.

Yildirim werd gedwongen tot een keuze omdat zowel Nederlands bondscoach Marco van Basten als zijn Turkse collega Ersun Yanal hem te kennen had gegeven dat hij in februari op een selectie kon rekenen. Voorheen dacht Yildirim altijd zijn hart te volgen en voor Turkije te kiezen, maar na een gesprek met Van Basten twijfelde hij.

Het feit dat Oranje met een echte rechtsbuiten speelt, was van grote invloed. Yildirim speelt op die positie bij Heerenveen was met tien assist verreweg de beste aangever in de eerste seizoenshelft. Bovendien pikt hij met zijn fraaie traptechniek menig doelpuntje mee.

Daarbij staan Nederlandse internationals nu eenmaal meer in the picture dan Turkse. Mocht Yildirim het goed doen bij Oranje, zal een transfer naar een grote club makkelijker plaatsvinden, zo meent de 22-jarige 'wereldkampioen vrije trappen'.

Bron: vi.nl

Nou nou die jonge had een moeilijke beslissing moeten maken.

Maar ik ben blij dat hij voor oranje kiest. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Ben ook blij het te horen.

Eindelijk een rechtsbuiten die goed is, en een goede voorzet heeft.

Ik wil hem graag zien spelen in ons shirt.

eindelijk iemand met verstand, wat een trap heeft die jongen fantastisch :D

jammer voor turkye maar hier heeft ie denk ik meer kans op een basisplaats B)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...