Jump to content

Hoe achterhaal je je WEP code?


Miek

Recommended Posts

Ik ben mn wep code kwijt van mn draadloos internet,

want die is beveiligd en zonder wep code kan je niet surfen op

internet met je PSP.Vroeger stond hij op een blaadje maar ik ben

het kwijt :cry: .Hoe kan je die code nu nog terugvinden? :$

Miek

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben mn wep code kwijt van mn draadloos internet,

want die is beveiligd en zonder wep code kan je niet surfen op

internet met je PSP.Vroeger stond hij op een blaadje maar ik ben

het kwijt :cry: .Hoe kan je die code nu nog terugvinden? :$

Ik ben niet echt een hele grote kenner op dit gebied, maar kun je die WEP code gewoon zelf niet in je router zoeken en eventueel veranderen? Dat betekent dus dat je even op je eigen router moet inloggen en die WEP code gaat zoeken (staat meestal ergens onder security). Volgens mij is het ook gewoon mogelijk om deze te veranderen en uit te zetten. In dat laatste geval heb je dan geen beveiliging meer, maar heb je dacht ik ook geen WEP code meer nodig om te kunnen internetten op je PSP. Het is slim om eerst even te overleggen voordat je iets veranderd of uitzet.

Overigens kun je inloggen op je router door de standaardgateway van je verbinding in je adresbalk te typen. Hier kun je achter komen via ‘Start’ > ‘Uitvoeren’, intypen ‘cmd’ en vervolgens intypen ‘ipconfig’.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben mn wep code kwijt van mn draadloos internet,

want die is beveiligd en zonder wep code kan je niet surfen op

internet met je PSP.Vroeger stond hij op een blaadje maar ik ben

het kwijt :cry: .Hoe kan je die code nu nog terugvinden? :$

Ik ben niet echt een hele grote kenner op dit gebied, maar kun je die WEP code gewoon zelf niet in je router zoeken en eventueel veranderen? Dat betekent dus dat je even op je eigen router moet inloggen en die WEP code gaat zoeken (staat meestal ergens onder security). Volgens mij is het ook gewoon mogelijk om deze te veranderen en uit te zetten. In dat laatste geval heb je dan geen beveiliging meer, maar heb je dacht ik ook geen WEP code meer nodig om te kunnen internetten op je PSP. Het is slim om eerst even te overleggen voordat je iets veranderd of uitzet.

Overigens kun je inloggen op je router door de standaardgateway van je verbinding in je adresbalk te typen. Hier kun je achter komen via ‘Start’ > ‘Uitvoeren’, intypen ‘cmd’ en vervolgens intypen ‘ipconfig’.

IK snap het niet..kan je gewoon je wep code niet achterhalen zonder wijzingen??

Bewerkt: door Miek
Link to comment
Delen op andere websites

De WEB code staat gewoon achterop je router.

Het is WEP code en die staat bijna nooit op de router. Doe gewoon wat Matthijs al zei; inloggen in de router, WEP sleutel noteren en vervolgens invoeren in je PSP. Om in de router te komen heb je overigens gebruikersnaam (meestal admin of root) en wachtwoord (meestal geen) nodig.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...